• Pearldrop

Förslag till brudtärnorna!

Jag tänkte vi skulle ha en tråd som vi kan lägga in "Så här vill vi ha vår möhippa" eller massvis med förslag till varandra..

Själv vet jag inte hur ajg skulle vilja ha min! Vet bara att jag inte vill bli FÖR utskämd ;) Men aktiviteter? Middagar? Hemligt?

• Svar på tråden Förslag till brudtärnorna!
  • Fru sen 06

Kan berätta ett par roliga grejer från min hippa som jag tyckte var skitkul!!!

Öl och snaps kl 10 på morgonen!

Sedan blev jag fotograferad ganska "bar" i olika utstyrslar (midsommarkrans i juni t.ex.) för en kommande kalender till maken.

Efter detta äventyr fick jag på mig en blå overall, ett blåställ helt enkelt. På overallen hade man målat i vit färg massor med ringar med siffror i. 5,10,20 och 50. Sax i snöre fastbundet vid handleden. Sedan var det upp till mig att sälja dessa målade ringar till folk (män) som de då skulle klippa ur. Jag klev sedan på nästa äventyr i en trasa som knappt satt kvar på kroppen, (som tur var hade de varit snälla så jag fick ha T-shirt under.) Men det blev riktigt roligt tyckte de som var med på hippan för att jag bjöd på mig själv och gick in så mycket för att sälja! Vi hade väldigt roligt sedan när vi satte sprätt på de 1000kr som jag tjänat in!

• Pearldrop

Kanon :D
    Låter verkligen jättetrvligt ;)

Det där med fotograferingen var mysigt :)

• Fru sen 06

Ja allt gjordes med glimten i ögat och jag tycker det är roligt att bjuda på mig själv när folk lagt ner tid för planering m.m. för min skull. Min tärna hade t.ex lovat mig att jag inte skulle få ha ngn ful leksakstiara med slöja, men naturligtvis hade de det bara för att retas med mig. Jamen då gick de ju bra och blev ganska kul ihop med blåstället.

• Pearldrop

Det är klockrent när de lyckas få det personligt och roligt :) det ska verkligen vara nära knutet till bruden :)

• jelikr

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2890767.html
    Här kan du läsa om min hippa , jag hade en superdag

Gillade ideen med fotgrafering till kalender.
    Sen läste jag om nån här på BT som hade sjungit in istudio precis som jag fast Tone Norums del i Allt som jag känner.
    Sen får säkert hennes m2b sjunga in Tommy Nillsons del.
    Tyckte det lät festligt , kan man ju göra med vilken duett som helst

• Pearldrop

Det lät festlgit fast jag hm.. sjunger hellre än bra ;) jag var med i en klör i mellanstadiet men har aldrig vågat sjunga ensam.. inte förrän vi köpte singstar :D

singstar lättar upp de flesta förfester och liknande!

• jelikr
    Pearldrop skrev 2008-05-08 22:46:37 följande:
    Det lät festlgit fast jag hm.. sjunger hellre än bra ;) jag var med i en klör i mellanstadiet men har aldrig vågat sjunga ensam.. inte förrän vi köpte singstar :Dsingstar lättar upp de flesta förfester och liknande!
    Fast det blir ju roligast om man sjunger hellre än bra
    Singstar har jag aldrig gjort tidigare men vi körde det på möhippan och det var jättekul.
    Där är det ju inte säkert att man vinner bara för att man kan sjunga bra , eftersom man ska vara mest lik och det var skoj
  • Pearldrop

Det är ju tonerna man ska sätta, det lyckas jag hyfsat med fast det låter nog inte särskilt bra ;) men kul är det :D

• Pearldrop

vad kul de ska jag göra :)

• baby78

Har inte haft min hippa ännu men min bild av hur jag önskar att den blir är att alla är på gott humör och verkligen bjuder till så att det blir kul stämning.Mycket bubbel och god mat på det så blir det nog toppen. Sen vad man får göra är nog inte det viktigaste , bara vi skrattar och har kul ihop! Ett litet tilläg är att jag under alla år sagt att jag INTE vill ha strippa på min möhippa så bara därför kommer de säkert att fixa de, vilket kommer att bli en pina i såna fall, men det är väl det som är meningen : )

• Pearldrop

hehe jaa, men strippa skulle jag inte vilja ha,. tycker det blir alldeles fel och jag är helt emot det enligt mina principer ;)

• eleja

På min gjorde de en hippa-klassiekr som var jättebra. Jag fick en liten present av alla som var med, som hade en anknytning till en händelse.
    Jag fick öppna paketen och försöka gissa vem de var ifrån och berätta händelsen som det anspelades på.

Jättebra om inte alla känner varann så bra också. Även om det är en vanlilg grej, så blir det ju lite annorlunda för alla.

• yoyoandDave

I lördags när jag stod på jobbet, lite trött, bakis och grinig, hände det! Det började tuta och låta utanför och alla mina vänner kom inspringande på jobbet med mousserande vin och överrumplade mig totalt!!
    Jag fick på mig, slöja och krona och sedan bar det av med tunnelbana och buss ut till en brandstation där min tärnas man jobbar. Där fick jag rökdyka, åka upp i hisskorgen på brandbilen, 31 meter, och såklart, glida ner för stången, tack alla söta brandmän
    Sedan var det hem till andra tärnan, lunch och snabb dusch och sedan iväg till en hemlig lägenhet på östermalm där jag blev proffssminkad,fick champagne, för att ta lättklädda underklädbilder! Där uppstod ett visst tumult eftersom m2b skulle skicka med snygga ombyten, det hade han inte riktigt gjort. Men det lånades ihop så snygga bilder blev det. Sedan iväg igen och tillbaka hem till tärnan. Då vart det almänn fotovisning, drinkar och roliga lekar, hur väl känner jag m2b, alla hade tagit med något som jag förknippade med dem och så fick man förklara varför, en egen drinklista hade gjorts med fina bilder och sedan iväg igen tilll ett salsaställe där det var salsalektion och sedan middag. Sen ut på krogen och dansa, länge! Jag är så himla nöjd och glad, det var så roligt och mysigt hela dagen och natten, ville bara dela med mig lite hihi.

Svar på tråden Förslag till brudtärnorna!