• patti87

guld-bröllop ;)

på lördag ska jag och min blivande man åka på GULDBRÖLLOP! det är hans mormor & morfar som firar 50 år som gifta!
    först kommer dom gifta sig ännu en gång i kyrkan (sött tycker jag) och sen blir det fest efteråt.

Tänk att vara gift 50 år :) vad underbart de måste vara, dom har delat allt tillsammans i så många år, både bra dagar och sämre dagar. kriget m.m och och ännu idag håller dom tillsammans....texten stämmer in....till döden skiljer oss åt! VACKERT TYCKER JAG! varje människa drömmer nog om det. men nu för tiden är det inte många som håller ihopp. så många som skiljer sig m.m, allt är inte bra jämt och ständigt men man måste vara 2 som kämpar för ett förhållande!

ville bara skriva av mig lite :)

• Svar på tråden guld-bröllop ;)
  • Zoria

så sant och så stort, gud vad heftigt! Önskar all lycka till dem på deras dag :)

• EvelinaK

Vad härligt att det finns hopp

Ska ni överraska med något?

• Pearldrop

Min mormor och morfar var tillsammans i över 65 år.. och de gick också igenom kriget.. de var nog inte ifrån varandra en dag efter kriget tror jag.. de älskade att vara på sjön, i skogen och i sommarstugan, bara de var tillsammans..

de sista åren had emorfar alzheimers och det var hemskt att vara anhörig då.. de sista åren kände han inte igen oss. men mormor envisades med att sköta honom i hemmet, ensam. såå starkt gjort. och jag minns spec en sak hon sa "för varje minut jag ser bara en glimt av igenkännande är det värt altihop". men alzheimers är hemskt.. den berövar oss även glimtarna.... morfar gick bort förra året, aug. och mormor är helt förstörd än..

• Zoria

Pearldrop... ojjoojojo fy, men dessvärre är det så :( man får försöka vara glad att man har fått ha varandra, TÄNK sååååå många människor hittar inte den där som man kan leva livet med men hon gjorde det och det har givit henne ett rikt och kärleksfullt liv! Men fy, det är en av de större rädslor jag har, att min älskade ska försvinna. Så det måste vara fruktansvärt jobbigt för henne men ännu en gång, får vara glad för det han givit henne :)

Kramar till er! :)

• Pearldrop

Vad gulligt skrivet, tack :)
    Alzheimers är ju ärftlig, så det gör det hela lite läskigare.. tänk om jag försvinner? Och demensen går ju allt lägre och lägre i ålderna.. (jag läser omvårdnad)

Men nu var det ju inte det tråden handlade om ;)

Hoppas ni får trevligt på guldbröllopet!!! Nu ska jag ut å njuta av solen :)

• Joji

Mina föräldrar har varit gifta i 50 år!

• Joji

patti87 skrev 2008-05-08 13:08:15 följande:

Tänk att vara gift 50 år :) vad underbart de måste vara, dom har delat allt tillsammans i så många år, både bra dagar och sämre dagar. kriget m.m
    Men... Vilket krig? Inte här i Sverige va??? Eftersom de gifte sig 1958 har det ju inte varit något krig... Om de inte var ihop mer än 10 år innan de gifte sig vill säga...
Svar på tråden guld-bröllop ;)