• Intresserad

hur mycket kan du tänka dig att lägga på favors?

som rubriken säger..

Hur mycket skulle du tycka vore ok att lägga på en gåva/favor till dina gäster!
    Jag gillar ju alla de här lite mer seriösa presenterna typ vinstoppare, nyckelringar, bagagetaggar osv osv...

• Svar på tråden hur mycket kan du tänka dig att lägga på favors?
  • Fröken Larsson

Jag gillar i alla fall favors! Fast vi ska inte ha så seriösa (det har vi inte råd med) bara lite choklad att pilla i sig till kaffet. Vi köpte 27 pyttesmå organzapåsar på Tradera, + små vita marianne-kulor (mintchoklad) från Hemköps lösgodishylla. Allt som allt gick det på kanske 250 kr? Så ca 8-9 kr per person.

• NochN

Jag kan inte bestämma mig hur jag vill göra. Det är ju en onödig grej, men samtidigt lite rart..

• 20080802

Alltså... Om det är en chokladbit till kaffet vi pratar om så kan man ju lika gärna se det som en del av menyn. Vi funderar på att ha just det eftersom vi inte ska ha någon tårta, men det tycker jag som sagt är något annat.
    ...och inte sjutton tänker jag slå in dem för hand i särskilt papper heller... men jag är ju en lat typ

• nennesjuttioåtta

ingenting aaaalls...

• 20080301

Vi gav bort the och stenar typ bergskristall för att det är vi och för att det passade in på servetterna och användes även så var och en hittade sin plats , vi hade inga tallrikar på platserna eftersom vi hade buffe, så det blev jättefint och omtyckt. Kanske att vi la 300:- för det till 36 st.

• Jessyt

jag ska göra små påsar elr va man ska säga av sånt där genomskinligt inslags papper,kommer inte på vad det heter nu. Ska ha lite godis i och lite snöre runt och nån fin lapp som ska funka som placeringskort.fattar ni? haha
    Vet ej va detta kommer gå på men det blir inte mkt iaf

• Ninnispinnis

Vi kommer inte att ge några presenter, däremot får gästerna behålla placeringskort och hållare. På korten skriver vi en personlig hälsning till varje gäst, och hållaren är i form av ett hjärta.

I övrigt tycker jag det räcker att vi bjuder på en hejdundrande fest med mat, dryck och underhållning :)

• Nibla

Vår "present" till gästerna bestod i trerättersmiddag med vin och öl och fri bar.

Tycker personligen det är onödigt med presenterna till gästerna. Orkar man fixa och dona med det, så tycker jag att godis är helt ok.

Har läst i föregående trådar om folk som gett bort nallebjörnar som håller ett hjärta med brudparets monogram på, eller handgraverade champagneglas med brudparets monogram och bröllopsdatum.
    Slår vad om att hälften av gästerna skiter i att ta med sig presenten hem. De som väl tar med sig den hem slänger den eller lägger den i en låda för att fem år senare slänga den. jag skulle aldrig har nytta av, eller ha framme en nalle med någon annans initialer på....tyvärr!
    Däremot slinker ju alltid en mintkaramell eller chokladbit ner.

• Mrs Mommy

Tycker det är en onödig utgift.

Har varit på bröllop där man fått diverse "krimskrams" och sätt att många gäster lämnat kvar sin present på bordet
    Tycker man kan lägga de pengarna på dyrare ringar eller helt enkelt spara in en slant.

Tom chokladaskar har legat kvar oöppna

• Aleta

Mrs Mommy skrev 2008-05-07 11:52:15 följande:

Tycker det är en onödig utgift.Har varit på bröllop där man fått diverse "krimskrams" och sätt att många gäster lämnat kvar sin present på bordetTycker man kan lägga de pengarna på dyrare ringar eller helt enkelt spara in en slant.Tom chokladaskar har legat kvar oöppna
    Jag läste i en annan tråd att ca 80% av gästerna lämnar kvar presenten...
  • Mrs Mommy
    Aleta skrev 2008-05-07 12:17:45 följande:
    Mrs Mommy skrev 2008-05-07 11:52:15 följande:
    Jag läste i en annan tråd att ca 80% av gästerna lämnar kvar presenten...
    Ja, de flästa har nog tillräckligt med "skräp" hemma i lådorna. Man har licksom ingen nytta av diverse saker med brudparets monogram vars bröllop man varit på.
  • Fru sen 06

Vi fick vinglas med våra och brudparets namn och datum ingraverade. Och i ärlighetens namn; hur ofta tar vi fram de vinglasen?

Nä jag tycker nog att detta med gåva till gästerna är en slags trend som vi apat efter från nå´t annat land... :o)

Men OBS jag dömmer inte ngn bara för att jag tycker!

• Jessyt

Jag kommer ursprungligen fråb libanon och där är det en tradition att ge gästerna en gåva som ett minne av bröllopet så det är nog mkt därför jag gärna vill ge något.

Svar på tråden hur mycket kan du tänka dig att lägga på favors?