• Qirona

Världsföräldrar som bröllopspresent?

Jag och min sambo har pratat hit och dit om vad vi ska önska oss i bröllopspresent. Vi är i behov av ganska mycket då vi har små barn, sällan gör något ensamma, renoverar m.m. Vi har lyckats skrapa ihop någon hushållsmaskin, lite presentkort etc, men det känns ändå lite tanigt. Jag vill något mer. Så nu undrar jag om man kan önska sig att ens gäster ska bli Världsföräldrar? Dvs att vi "ber" våra gäster tänka på att man kan hjälpa utsatta barn i världen genom att skänka ett bidrag på 100 kr/månad via Unicef. Hur skulle ni tolka det som gäst? Bra initiativ eller bara jobbigt...

• Svar på tråden Världsföräldrar som bröllopspresent?
  • jenni699

Jag skulle nog hellre föredra om att man får ge en engångssumma till någon organisation som ni föreslår, annars blir det ju lite tvingande från er sida... Tycker idén är toppen!

• Aleta

Jättefin idé!
    Ge flera alternativ som ni brinner för så kan de som vill ta på sig att skänka varje månad och andra ge en engångssumma.

• Kärleksvindar

Helt klart en bra ide!!!!!
    Vad omtänksamt av er att inte tänka på er själva en sådan dag som denna då man egentligen är ganska ego..

• Xaston

Hur länge binder man upp sig?
    Jag fundera på att ge bort något sådant i doppresent, men drog mig för att binda upp mig i 18 år framöver.

• anne på grönkulla

Superbra ide! Men jag tror att om folk kan välja på olika alternativ (kanske olika organisationer, eller olika tid man binder sig - gärna kunna ge en engångssumma) så är det bättre.

• FruRålin080808

Idén är god men gästerna kankse inte vill binda upp sig på en månadskostnad men att skänka en slant...Vi har valt att önska oss samma sak eftersom vi tycker att vi har allt vi behöver...

Svar på tråden Världsföräldrar som bröllopspresent?