• katjak­aj
    Äldre 3 May 14:07
    6979 visningar
    65 svar
    65
    6979

    viktväktarna

    Skapar en ny tråd för oss viktväktare eftersom den gamla stängdes.

    Här peppar vi varandra och delar med oss av med- och motgångar på vägen till målet!

  • Svar på tråden viktväktarna
  • katjak­aj
    Äldre 10 Jun 17:05
    #51

    Hej allihopa!

    Var och vägde mig i går. Hade gått ner 1 kg på två veckor. Jag som inte SKA gå ner längre... Jag har dessutom misskött mig kopiöst dessa veckor!!! Tårta, smörgåstårta, pizza mm mm....

    Nu ska jag prova att äta 26 poinst per dag + lite extra på helgen. Det ni!!!! Känns som jag får äta massor!!!

  • T RO
    Äldre 23 Jun 08:13
    #52

    Wiho! Jag hade minsan gått ner hela 2 kilo i onsdags, så de 0,6 jag hade gått upp förra gången efter en veckas frossande och fester är som bortblåsta.

    11.2 ner totalt nu, ska ner 8.2 till till 67 kg. (170 cm lång)

  • Helena Johans­son
    Äldre 23 Jun 08:30
    #53

    Grattis!!

    Själv är det lite stiltje.. har 3kg kvar nu och de går sjukt långsamt. Ska dock mätas för klänningen idag så efter det få jag inte gå ner mer än 2kg så jag antar att jag får nöja med med prestationen att ha gått ner nästan 10 kg

    Lycka till allihopa nu!

  • matild­aochni­klas
    Äldre 23 Jun 09:40
    #54

    Bra jobbat tjejer!

  • T RO
    Äldre 26 Jun 15:17
    #55

    Hej alla

    Vägningen i går gick toppen -0.9, så de senaste två veckorna har varit RIKTIGT bra! :) 12.1 ner totalt, 7,3 till målvikt.

    MEN:

    Jag känner mig besviken. Jag trodde att 12 kilo skulle synas MER? Tro mig, det syns, men jag är fortfarande tjock på alla de ställen jag alltid har skämts över, höfterna, låren och överarmarna. Känner mig ful, fläskig och sladdrig istället för fabulous, snygg och smärt som man borde göra när man droppat 12 kilo.

    Någon som känner igen sig?

  • Helena Johans­son
    Äldre 26 Jun 15:34
    #56

    Jag känner igen mig till viss del.. Jag har tappat ca 10 kg och känner mig iof mycket "snyggare" än innan, men håller med. Mina love-handels som jag tyckte var jobbigast är kvar (om än inte lika stora) Istället har det försvunnit en hel massa på brösten (som var små innan) och på andra ställen där det inte syns..

    Men! Känner mig ändå grymt stolt över min insats och får massa fina kommentarer. Antar att du får detsamma så ta verkligen till dig dem och kämpa vidare. Det är mycket möjligt att dina sista kilon kommer att tas från de ställen som du vill.

    Håller tummarna för dig!! .. och även om det låter lite klychigt så var grymt nöjd över hur långt du kommit hittills!

  • BrudSe­ptembe­r2008
    Äldre 26 Jun 15:53
    #57

    Hejsan Tjejer!

    Har ni lite tips på sånt som är 0 points att tipsa mej om?
    Eller sånt som mättar bra men bara är lite points i.

    Frukt och grönsaker vet jag att dom är "gratis", dom flesta i alla fall.

    Men hur är det med till exempel keso? Ägg?

    Vad äter ni när ni är hungriga och sugna på nåt till exempel på kvällen?

    Tar gladeligen emot alla tips!:)

  • Anki82
    Äldre 26 Jun 15:59
    #58

    Hej Brudseptember2008 brukar ha en fruktsallad i kylen om jag blir söt sugen på kvällen inte jätte mycket points men gott speciellt om den är lite kyld, eller om du tar o nån god låg fett yoghurt och fryser den så blir det nästan som glass. hoppas det hjälper.

    Har VV förut försöker komma in i tänket nu igen efter en period av varit lite bad... men en tråd som denna är ju super.
    Anki

  • matild­aochni­klas
    Äldre 26 Jun 16:41
    #59

    jag brukar ta knäckebröd med skinka och massa gurka och lite citronvatten

    överhuvudtaget tycker jag att det är bra att dricka, det dämpar sötsuget!

  • Helena Johans­son
    Äldre 27 Jun 07:53
    #60

    I mååååååååål!!!!! Tjoho!

    Gjorde det lite "enkelt" för mig och höjde min målvikt lite. Jag var och mätte mig till brudklänningen i måndags vilket innebär att jag inte får gå ner mer än max 2 kg för att den ska passa så då tyckte jag att det fick räcka nu. Blev 10,2 kg tillslut . Känns såååå skönt men det är ju nu det riktiga arbetet börjar antar jag.

  • matild­aochni­klas
    Äldre 27 Jun 11:50
    #61

    Grattis! Du kommer klara av att hålla vikten, det är jag säker på! Fokusera på brudkläningen så

    Helena Johansson skrev 2008-06-27 07:53:01 följande:


    I mååååååååål!!!!! Tjoho! Gjorde det lite "enkelt" för mig och höjde min målvikt lite. Jag var och mätte mig till brudklänningen i måndags vilket innebär att jag inte får gå ner mer än max 2 kg för att den ska passa så då tyckte jag att det fick räcka nu. Blev 10,2 kg tillslut . Känns såååå skönt men det är ju nu det riktiga arbetet börjar antar jag.
  • Helena Johans­son
    Äldre 27 Jun 12:19
    #62

    Tack Ska fira med att testa bröllopstårta ikväll, fick provbitar i går

  • BrudSe­ptembe­r2008
    Äldre 27 Jun 22:58
    #63

    Vad duktiga ni är allesammans!:)

    Tack för tipsen!:)

    Nu blir det fruktsallad och knäckebröd som gäller!;)

  • Kanada Hjarta Sverig­e
    Äldre 27 Jun 23:44
    #64

    yay! jag hittade tillbaka till er... missade nar forra traden stangdes och kunde inte hitta den nya!
    jag har varit usel de senaste veckoran - och behover push fran er kara brudar! peppad redan nu efter jag last om allas framgangar!!! underbart!

  • matild­aochni­klas
    Äldre 29 Jun 11:14
    #65

    Mitt bästa peppknep är att tänka sig själv på dagen D riktigt snygg i klänningen! Det tänker jag alltid på när jag skuttar runt på mina friskispass

    Kanada Hjarta Sverige skrev 2008-06-27 23:44:14 följande:


    yay! jag hittade tillbaka till er... missade nar forra traden stangdes och kunde inte hitta den nya!jag har varit usel de senaste veckoran - och behover push fran er kara brudar! peppad redan nu efter jag last om allas framgangar!!! underbart!
Svar på tråden viktväktarna