• Mrs Van Derkamp

Önska sej proffsfotograf?

Hej!
    Vad skulle ni tycka som gäst om brudparet önskade sej proffsfotograf i present?Som typ resepresentkort fast fotograf då istället.Jag vill hemsk gärna ha en riktig proffsfotograf men det är ganska så dyrt med 30-50.000 kr för för en dag...Vad skulle ni tycka om det?Istället för presenter alltså.

• Svar på tråden Önska sej proffsfotograf?
  • Joji

Om det är något som brudparet verkligen vill ha... Så varför inte? Lika gärna som att önska sig pengar till bröllopsresan? Dessutom kan de ju få se resultatet av sin present sedan, i form av fotona...!?

• Julienne

Jag tycker det är en utmärkt idé, med tanke på hur svårt det är att hitta bra presenter.

• anna 1976

Fotografen måste få kosta. Så det är en bra idé om att få fotografen som present.

• Mrs Van Derkamp

Är 550 kr för dyrt om man delar upp det/100 gäster?Jag vill helst ha Brigitte Grenfeldt och hon kostar ju så mycket för en dag...Dom flesta kommer ju i par och då blir det ju 275 kr per person.Tyckter ni det låter dyrt?Det är väl ganska rimligt med en present för runt 550 kr??Eller vad säger ni?Önskar mej inget hellre än en proffsfotograf på bröllopsdagen!

• Tooticki

Du ska väl inte bestämma redan innan hur mycket folk ska ge? Det är väl bättre om de sätter in pengar på något konto/köper presentkort så kan alla ge så mycket de vill.

• Lady o Lufsen

För mig gör det detsamma vad brudparet önskar sig pengar till!!

Har dom önskat sig pengar så ger vi pengar...se´n vad dom används till har jag inga som helst aspekter på

• Lady o Lufsen

Ehhh...däremot så skulle jag inte ge en krona om brudparet bestämmde vad jag skulle betala...då blev det nog en present i stället

Mrs Van Derkamp skrev 2008-05-26 14:37:05 följande:

Är 550 kr för dyrt om man delar upp det/100 gäster?Jag vill helst ha Brigitte Grenfeldt och hon kostar ju så mycket för en dag...Dom flesta kommer ju i par och då blir det ju 275 kr per person.Tyckter ni det låter dyrt?Det är väl ganska rimligt med en present för runt 550 kr??Eller vad säger ni?Önskar mej inget hellre än en proffsfotograf på bröllopsdagen!
  • anna 2008

Visst, det är väl ungefär samma som att önska till bröllopsresan så varför inte! Jag gillar dock inte tanken på att få ett fast belopp att betala i förväg och ni måste väl fundera på vad som händer om gästernas totala bidrag inte räcker - kan ni lägga emellan själv då, fotografen ska ju ha betalt oavsett vad ni får av gästerna.

Många fotografer tar väl dessutom betalt i förväg vilket kanske blir praktiskt krångligt. Vi kommer t.ex. att betala det bokade paketet veckan innan bröllopet.

• Mrs Van Derkamp

Ja det var lite så jag tänkte oxå,istället för att önska sej bröllopsresa som många gör och man har väl redan dom flesta saker när man bott ihop innan man gifter sej så varför inte önska sej fotograf?Men det kanske låter lite som en kuvertavgift att betala om man bestämmer summan om man önskar sej proffsfotograf i present...

• PL080802

Önska er bidrag till en fotograf, jag tror att många gäster skulle tycka det kändes konstigt att betala en fast summa. Några ger mindre och andra mer och så får ni kanske räkna med att lägga nåt emellan själv. Kostar det 30-50 Tkr? Vi gifter oss i augusti och jag kan varmt rekommendera vår fotograf som tagit superfina bilder på kompisar till oss. Inte alls lika dyr men tar lika fantastiska bilder. Hör av dig om du vill att jag ska skicka några bilder från vårt bröllop (2/8 så det blir i slutet av augusti)

• Tooticki

Risken finns ju att gästerna ger, låt säga 20 000 kr, då måste ni själva vara beredda att punga ut med 30 000 kr. Sen är det så, oavsett vad man önskar sig så är det alltid någon/några som kommer med presenter istället.

Svar på tråden Önska sej proffsfotograf?