Inbjudan som inte kommit fram :-(
Upptäckte nu ca 1 mån efter att inbjudningskorten gått ut att min bästa väninna med man inte fått något inbjudnngskort!!
Känns lite jobbigt... Vad göra? Göra ett nytt o skicka??
Vad hade ni gjort?
Upptäckte nu ca 1 mån efter att inbjudningskorten gått ut att min bästa väninna med man inte fått något inbjudnngskort!!
Känns lite jobbigt... Vad göra? Göra ett nytt o skicka??
Vad hade ni gjort?
Jag hade pratat med dem eller bara skickat en ny inbjudan(är ju lite bökigt om man gjort själv, men har man material kvar så går det ju)...Eller varför inte både och...
I vilket fall som helst så vet hon väl redan sen länge att hon är bjuden antar jag så om du orkar göra en till tycker hon det säkert är kul att få ett kort.
Av ca 60 inbjudningar kom aldrig fyra st fram.... som tur var gäller det släktingar som själva har hört av sig, men POSTEN vad håller ni på med??
Ska tilläggas att dessa personer har bott på sina adresser läänge, vi satte på två frimärken (vägde 21 g) för att vara på den säkra sidan.
Nu är vårat sista osa idag så det kan mkt möjligt vara fler som inte fått inbjudningar som inte är lika säkra på att bli bjudna som släkten.
FY
Man blir lite nervös när man hör sånt. Några som vi har bjudit träffar vi inte så ofta och har heller inte hört nåt ifrån än. OSA är nästa fredag så efter det får väl värdparet ringa runt till sånna som inte hört av sig. Då får vi veta....
Jag har pratat med henne, hon är helt lugn o ja, hon vet ju absolut när bröllopet är o har tackat ja. Men gör nog ett kort till dem ändå, känns lite tråkigt annars!
Tack för era råd!
Oj, hoppas att alla våra har kommit fram, annars får vi väl ringa runt när osa har gått ut...
Jag skulle ha gjort ett nytt till kompisen om det går, det är kul att ha fått ett.
Oj, hoppas verkligen att alla kommer fram - det tar man ju enna förgivet...
Flera av inbjudningarna har gått iväg till folk vi prata med sällan. Man vill ju inte ringa och tracka folk och fråga om de fått inbjudningarna. det verkar ju... lite hysteriskt...
Hej tjejer!
Jo visst kan det verka lite hysteriskt Men om man förklarar att vissa inte kommit fram borde ju gästerna bli glada att man månar om att de verkligen fått inbjudan o känner sig välkomna!
Har lite ångest över en moster som jag på senare tid inte har så god relation till, eller snarare, ingen kontakt med pga lite osämja inom släkten (lång historia...). Hon har inte hört av sig ang inbjudan o jag har tolkat det som att hon är sur o inte tänker komma. Nu måste jag nog höra av mig o kolla så de verkligen fått inbjudningkortet..suck - JOBBIGT.
Ha, fick ett bra tips av en vän - att skicka ett litet vykort o påminna arga mostern !! Super!!
Och har förresten inhandlat pyssel till ett nytt kort åt väninnan som blev utan - känna bra
Vi har upptäckt en inbjudan som inte kommit fram. Nu undrar man bara om det är fler...
vi har märkt 2 inbudningar som kommit bort i posten än så länge. jag tipsar bara: skriv avsändare där bak på kortet!!
det gjorde inte vi :(
vi har märkt 2 inbudningar som kommit bort i posten än så länge. jag tipsar bara: skriv avsändare där bak på kortet!!
det gjorde inte vi :(
vi skrev inte heller avs som tur är har våra kommit fram iaf men man blir ju orolig när man hör om postens slarv
Verkar som att alla våra har kommit fram för nästan alla har anmält sig och dom som inte har hört av sig har tidigare tackat för inbjudan. Då har vi haft tur
Vi hade också en inbjudan som inte kom fram. Hade inte skrivit avsändare, men ca en månad senare fick vi iaf tillbaka brevet. Posten hade öppnat det och tagit reda på våran adress (vi hade skrivit vårat telefonnummer i inbjudan!). De har tydligen skyldighet att göra så.
Vi hade frankerat för lite, så en del av våra inbjudna gäster har fått lösa ut dem... Lite pinsamt - ja, men inte så mycket att göra åt nu heller. Så jag har varit lite orolig över att de inte skulle komma fram, men, det verkar som om de har gjort det - har skickat ut lite varnings"signaler" om det, så om någon inte har fått ett pga av det misstaget, så tror jag de hör av sig!
Tror att din väninna (och moster) blir glad över att få en ny inbjudan. Kanske kommer den gamla fram om ett tag (ibland kan det ju ta lite tid för posten) och då får hon TVÅ!
På tal om förseningar så skickade vi ett semestervykort från Kroatien förra juni till min svärmor.
Det kom fram IGÅR.
Jag undrar vart det har varit....