Jag har varit i Amalfi och rest runt på Amalfi-kusten och det är alldeles underbart - perfekt för en bröllopsresa! Personligen tyckte jag nästan bäst om Amalfi, eller allra bäst om en pytteby som låg precis utanför Amalfi men jag kommer inte ihåg avd den hette. Det är jättelätt att ta sig till Capri, Pompeji och alla andra sevärdheter. Från Amalfi går det båt till bl a Capri. Och till Sorrento, därifrån kan man ta ett snabbtåg till Pompeji. Det går också massor av bussar, både likalbussar och mera turistanpassade bussar. Det är mycket turister också i Amalfi, men staden (eller snarare byn) är jättevacker har en lugn charm och bara man går bortom huvudgatan så levs vardagslivet som det alltid har gjort.
Jag är inte så förtjust i Capri, jag har varit där i två veckor och tröttnade gansak snabbt, visst är det vackert men helt belamrat av turister under högsäsong och jättedyrt. Lite för mycket resort för min smak, men smaken är ju olika, och det är definitivt värt ett besök. Klippbaden är underbara, och solnedgångarna!
Sorrento är en trevligt, vacker klassisk badort med randiga parasoller. Positano är den by som många älskar allra mest, dock inte jag
som visst tycker motsatt hela tiden. Jättefint, men för renoverat och för mycket turister och krimskrams-affärer för min smak.
Pompeji är helt fantastiskt! Tänk att det är så välbevarat. Men jättevarmt på sommaren, så glöm inte att ta bära med er vattenflaskor.
Ni kommer att få en helt underbar resa!