• RebeckaSvensson

Secret box? Bra present?

Hej!

Jag funderar på att ge min blivande en secret box till morgongåva men är osäker, hur väl kommer han uppskatta den? Jamena, vad händer med den efter bröllopet? Vad har han för nytt av den då?

Har du/ni gett något liknande till din man och isåfall hur var reaktionen?

Någon mer som funderar på att ge "secret box"?

• Svar på tråden Secret box? Bra present?
  • Neri05

Jag kmr ge min blivande "seckret box" i ett årspresent(bröllop alltså) jag vet att hon skulle uppskatta det,o den bästa bilden kmr jag förstora till henne som hon ska ha på väggen i vårat sovrum på sin sida.

• Cira

Jag ska ge en till min blivande. När jag först fick höra om det kändes det hel onödigt. Som en sak man bara kan lägga undan sen och inte titta på, varför ta fram och titta på den liksom? Han har ju dessutom äkta varan här. ;) Men sen kom jag på att jag kommer ju inte alltid att se ut så här. Det kan vara kul för honom att kunna se tillbaka på hur jag såg ut när vi gifte oss. Det blir mer som en minnessak alltså. Dessutom hoppas jag att det är en påminnelse för honom om hur mycket jag älskar honom och hur snygg jag faktiskt är. ;)Utöver det så är det en sjukt rolig sak att göra för sig själv och man får en självförtroendeboost som räcker i månader!

• Zozo

Min make skulle inte ha uppskattat den gavan, men fundera, sa vet du nog bäst själv om det är nagot han skulle tänkas uppskatta eller inte.

• Akvavit

När min man fick en secret box av mig i morgongåva blev han faktiskt tårögd, jätterörd! Det trodde jag aldrig!

Ett av skälen är för att han vet att jag inte är superförtjust i min kropp, jag har en bunt onödiga kilon utplacerade på strategiska ställen på kroppen, och jag tycker aldrig jag blir bra på bild.

Så att göra något som han visste att jag var så obekväm med, för hans skull, som dessutom resulterade i något (faktiskt!) så superfint tyckte han var fantastiskt! Han älskar bilderna och han brukar gå och kika i albumet lite då och då...

• Akvavit

Förresten så tyckte jag att bilderna blev så bra och fina att jag har önskat mig ett album med bilder på min man i ett-årig bröllopspresent! Vi får väl se om han gör det, men det lät som han tyckte det kund vara en kul idé. Alternativt skulle jag vilja göra ett på oss ihop...

• Anja 19 juli 2008

Jag och min man diskuterade det och han sa -ge mig för sjutton inget sånt. Så otroligt meningslöst. Jag kan titta på dig naken när som helst, du är alltid lika fin, så släng inte några pengar på sensuella foton av dig, vill jag ha såna så kan vi ta dem själva, gratis hahah

nu är det ju inte riktigt samma sak, men jag är helt inne på hans linje. Tycker det är en ganska meningslös present som troligtvis är roligare för bruden att ha än för brudgummen

Jag hade gärna haft vackra foton av mig där jag är stylad o retuscherad, att kunna titta på när jag blir äldre o tänka, shit så snygg jag var *asg* men ärligt talat så tror jag inte att många män kollar på de fotona eller uppskattar dem så jättemkt, även om de självklart tycker att de är fina osv.

Tyvärr... tror det är en grej som fotografer tjänar skitmkt pengar på däremot.

Visst finns det män som säkert skulle uppskatta det SKITMYCKET, men jag tror inte att flertalet av män skulle det. Då uppskattar han nog mer att du klär dig i de där sexiga underkläderna på RIKTIGT och ger honom en lapdance och lite trevlig action IRL

• Skottdagen2008

Jag tror jag uppskattade bilderna mer än min man. Han tyckte absolut att det var supervackra bilder, men jag tror i det långa loppet att det är vi brudar som får mest ut utav det.

Jag kan kika i albumet lite då och då när jag inte riktigt känner mig prima ballerina för att påminna mig om att jag i vissa vinklar och vissa detaljer är skitsnygg ,men han har inte tittat i det efter att han fick den.

Jag visste i och för sig detta och gjorde detta mest för min egen skull fast hade honom att skylla på. Ja, väldigt egocentruiskt, men det är verkligen en självförtroende kick att se så fotografiskt vackra bilder på sig själv. Jag tycker mycket mer om mitt utseende (som jag inte ser ut som innan graviditeten precis) sedan jag tog bilderna. Sedan tror jag det blir askalaskul att kolla på dem när man själv är gammal och visa barnbarnet som tycker hon är så himla ful och så vidare

• Anja 19 juli 2008

skottdagen, håller med till 100%

• Stjärnblomma

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-29 13:13:27 följande:

Visst finns det män som säkert skulle uppskatta det SKITMYCKET, men jag tror inte att flertalet av män skulle det. Då uppskattar han nog mer att du klär dig i de där sexiga underkläderna på RIKTIGT och ger honom en lapdance och lite trevlig action IRL
    Det ena behöver ju verkligen inte utesluta det andra.

Funderar på det som ettårs-present. Men tänker nog mest som Skottdagen2008, det skulle mycket vara för min egen skull, som en minnessak, sen om min man också tycker det är kul (och känner jag honom rätt så tror jag han skulle göra det) så än bättre! Men jag skulle nog hellre ge det som present till oss båda än uttryckligen till honom, han ska inte känna sig pressad att gilla det.
  • Tina75

Jag har bokat tid för att göra en romantisk box men jag måste erkänna att jag känner mig liiiite dubbel. Visst är det som ni andra säger en sak lite till sig själv, men jag tror och hoppas verkligen att detta kommer uppskattas. Tycker över lag att det är svårt med morgongåva till män så jag tror att detta blir det bästa och mest minnesvärda för honom.....och för mig om si så där 10-15 år....;)

• Akvavit

Jag velade också mycket fram och tillbaka innan om jag skulle göra en. Tänkte också att det var så mycket en egotripp att göra den, även om jag var låååångt ifrån övertygad om att den ens skulle bli bra.

Samtidigt så vet jag ju att min man tycker om min kropp, och eftersom jag själv inte alltid gör det och kanske har svårt att visa upp mig i de där sexiga underkläderna på ett trovärdigt sätt, så tänkte jag att detta kunde vara ett sätt för mig att faktiskt få se mig som sensuell, och för honom att få se mig så som jag sällan visar upp mig för honom.
    Klart han ser mig när jag klär av mig och man har fina underkläder, men hur ofta stylar man sig och ligger i sängen och väntar på honom eller verkligen visar upp sig?

Och jo, jag klädde mig i mina fina underkläder på bröllopsresan och visade upp mig och ansträngde mig även i verkligheten, och klart han uppskattade det också mycket. Men albumet har han ju ändå alltid kvar.

Jag hade till och med fixat en extra morgongåva, utifall att hans reaktion inte skulle vara så positiv, men som sagt, hans reaktion blev bättre än jag förväntat mig...

• Cira

Självklart gör man det även för sin egen skull. Det är en jättehäftig upplevelse. Jag är helt övertygad om att fotografer inte tjänar så mycket pengar som många här verkar tro. Jag gick till en av de dyraste och när jag efteråt förstod hur mycket arbete hon lägger ner så känns det snarare som hon går back...

Svar på tråden Secret box? Bra present?