• 080830

Jag blir galen!

Vi har bokat en fotograf till vårt bröllop 30/8 eller ja jag tror att vi har bokat honom.
    Vi träffades förra sommaren för att titta på lite av hans jobb och han skrev upp vårt datum i sin kalender, vi kontaktade honom i höstas igen för att säga att vi definitivt ville boka honom och frågade om vi skulle betala en bokningsavgift, skriva kontrakt eller liknande. Det fick vi inget riktigt svar på, han svarade bara toppen och så fick vi en ny prislista.
    Vi har försökt få kontakt med honom igen men det verkar vara omöjligt. Tillslut fick vi tag på honom via sms (av alla sätt) när vi återigen hade frågat om vi kunde ha ett möte och gå igenom saker. Svaret vi fick var "Great".
    Det här börjar kännas lite smått stressande...

Finns det någon som har liknande erfarenhet när det gäller fotograf?
    Han tar ju underbara foton så vi vill absolut ha honom och jag vet att han är utomlands mycket och fotar så jag kan förstå att det kan vara lite knepigt att få tag på honom men snart känns det som om jag måste panik-leta efter någon annan....

• Svar på tråden Jag blir galen!
  • Fröken Larsson

Låter väldigt underligt?! Om ni nu bara har hans telefonnummer och om han bara svarar på sms - kan ni inte skicka ett meddelande och skriva så att "vi MÅSTE ha ett möte med dig snarast, och om du inte svarar med tid och datum inom en vecka så utgår vi från att du inte är intresserad och börjar leta efter en ny fotograf".

• 080830

Vi har hans e-mail också och jag har fått svar från honom en gång tidigare så nu körde vi på taktiken att skicka ett svar på hans senaste mail där vi sa att vi vill ha ett möte inom 2 veckor för nu börjar det här kännas stressigt.
    Och svarar han inte på det så tror jag jag kör på ditt sms-förslag det tyckte jag var bra.
    Nåja jag har ju haft ett sådant flyt med allt hittills så det klart att något ska strula ;- )

• Waersta

Är han från kumla? Eller vart håller han hus? Vi har stött på en liknande fotograf..

080830 skrev 2008-04-28 09:57:03 följande:
    Vi har hans e-mail också och jag har fått svar från honom en gång tidigare så nu körde vi på taktiken att skicka ett svar på hans senaste mail där vi sa att vi vill ha ett möte inom 2 veckor för nu börjar det här kännas stressigt.Och svarar han inte på det så tror jag jag kör på ditt sms-förslag det tyckte jag var bra.Nåja jag har ju haft ett sådant flyt med allt hittills så det klart att något ska strula ;- )
  • 080830

Nope han är från Stockholm....

• sokkerstruten

Vi hade det problemet, med en fotograf, vi träffade henne och hon skulle skicka bilder till oss via en cd skiva. Men hon kunde inte med en gång då hon var uppe i en flytt hemma och hennes laptop var kvar hos hennes sambo (dom hade gjort slut). så jag fick vänta...

mailade henne efter några månader och efter ett tag svarade hon att hon skulle skicka dom.. det tog några veckor innan jag började fundera var den var, så jag mailade henne och hon sa att hon hade skicka den.. men då skyllde hon på rånet på posten som var i gbg, att posten hade ringt upp henne och sagt att hennes cd skiva blev stulen.. hehe hur kunde dom veta det.. och ringde dom upp alla som hade skickat post?

Så hon skulle skicka en ny... veckorna gick och jag hörde inget av henne så jag vände mig till en annan fotograf, och vi har fortfarande inte hört något av henne. Om jag hade orkat bry mig så skulle jag nog kontaktat henne igen ang cd skivan, om vart den har tagit vägen.. men nu har vi en ny fotograf så.. det skiter jag nog i .. men det är principen lixom..

att hon inte följde igenom det hon sa att hon skulle göra känns inte som en bra och ärlig fotograf... jag tänker på sen när man faktiskt ska ta korten och få hem dom!

Du ska nog leta efter en ny fotograf som det känns bra med från början!

• 080830

Skönt att höra att det inte bara är jag som råkat ut för strul.
    Han var jättetrevlig när vi träffade honom och som sagt snygga bilder.
    Nåja jag ger honom till på onsdag att höra av sig annars letar jag upp någon annan.

• anna 2008

Jag kommer direkt att tänka på en fotograf från Stockholm (strax norr om stan) som nog är rätt känd och som jobbar en hel del i England och USA. Jag har hört liknande om den jag tänker på tidigare och jag måste nog dessvärre säga att om det är samma person så bör ni ligga på för att få en skriftlig bekräftelse så ni vet att han inte plötligt säger att han inte kan! Jag har ingen egen erfarenhet av det men har hört att han har varit strulig förut och plötsligt "inte kunnat". Det är bara andrahandsuppgifter så jag vill inte lägga ut något namn här, men jag har ju en inbox om du vill kolla vem jag syftar på.

• 080830

anna 2008: Jag är ganska övertygad om att det är samma person vi syftar på....du har snart ett meddelande i din inbox.

• 080830

Så där ja. Nu är annan fotograf bokad så nu känner jag mig lugn igen! Den första tänker jag bara maila på en gång och säga att vi inte är intresserade längre eftersom han aldrig svarar.

Tusen tack för all hjälp alla snälla brudar! Stort lycka till med era egna bröllop!

Kram

• jennyfer

Helt rätt gjort! Om han strular så här nu så lär ni knappast kunna lita på att han verklgie nkan när det är dags.

• 080830

Nope jag litar inte riktigt på honom därför kände jag att det bästa jag kunde göra var att byta.

Något som fascinerar mig dock är att jag skickade ett mail till honom och meddelade att vi inte var intresserade längre. Vad händer då efter ett par timmar bara? Jo tänka sig jag får svar han har nog inte varit med om att bli avbokad så många gånger. Lite märkligt tycker jag att det plötsligt går bra att svara så fort. Jag har ju använt samma mail hela tiden...

Men jag är i alla fall jättenöjd med vår nya fotograf!

Sorry var bara tvungen att göra en liten uppdatering om vad som hände tillslut :).

• first class

Det var visserligen ett tag sedan diskussionen började men ni borde ha varit tydligare från första början. Jag kan inte tänka mig att fotografen inte vill skriva kontrakt när det gäller ett uppdrag för flera timmar - eller ville ni bara boka en timme? Då kan det hända att de populäraste fotograferna inte vill binda upp sig.

• 080830

Halloj!

Nä det handlade om mer än en timme. Vi har varit väldigt tydliga vid flera tillfällen att vi ville sätta oss ner och disskutera mer exakt vad vi ville ha och så. Men visst kommunikationsmissar kan ju ske. Men eftersom han aldrig svarade så att vi kunde boka det andra mötet och bestämma mer noga så kände jag att det var inte värt det hur bra han än är.

Nåja nu är allt löst i alla fall och en bokningsavgift betald till den nya fotografen.

Svar på tråden Jag blir galen!