• Siris
    Äldre 27 Apr 22:01
    3368 visningar
    5 svar
    5
    3368

    Fin vigselplats Gbg?

    Ahh! Hjälp mig hitta en bra vigselplats till vårt borgerliga bröllop! Festlokalen blir Nordgården i Billdal, men vart ska man viga sig någonstans? Den 6 september är det som gäller, så en plats med både inne och utemöjligheter skulle ju vara såå bra! Ska kolla botaniska, men vet inte om man kan vara under tak om regnet öser ner? Någon som har koll???

  • Svar på tråden Fin vigselplats Gbg?
  • Siris
    Äldre 2 May 21:20
    #1

    Puffar desperat!! Har varit runt hela dagen idag och kikat på Kullavik (bara massa segelbåtar i hamn) Tjolöholm (fantastiskt fint men man kan inte vara under tak någonstans eftersom själva slottet är abbonnerat den dagen, Särö, hittade vi inget bra ställe heller Ingen som bor runtomkring med bra idéer??

  • fröken­kräfta
    Äldre 4 May 23:20
    #2

    Har inte kollat själv fast kanske Botaniska, där finns ett växthus, vet inte om det går att vigas där inne. Kan vara värt att kolla upp. Är inte bra på platser utanför stan så söderut från centrum vet jag inte.

  • Lollo8­0
    Äldre 5 May 18:10
    #3

    Finns ju säkert många ställen, men det är ju inte så lätt att komma på dom :) Vi var några par som samarbetade förra sommaren, på våra bröllop och jag vet att det var ett par som gifte sig i trädgården på Gunnebo slott och ett par i Härlanda kyrkoruin. Sen finns ju oxå trädgårdsföreningen och finns säkert ett par ställen i slottskogen oxå.

  • nyfike­n87
    Äldre 5 May 18:14
    #4

    botaniska är kanon dock finns bara ett väldigt trångt och fuktigt växthus att tillgå för billig peng om de skulle regna men då får man va få tyvärr...trädgårdsföreningen tar ca 2500 för en vigsel hos dem dock är de ur fint där=)...gunnebo slott har inga inomhus miljöer man kan låna vid vigsel utomhus om man inte har festen där vill säga...sen finns de nån dansförening i slottskogen man kan fråga om man kan låna utifal latt vädret är dåligt dock får man va ute i god tid..dom e boka långt framöver..lycka till med att hitta en fin vigselplats=)

  • Siris
    Äldre 7 May 22:38
    #5

    Åh tack för svaren! Vi har nu bestämt oss för att viga oss i festlokalen (eller utanför, de kan slänga upp tak om det regnar!) Känns som ett bra beslut och äntligen kan jag börja fixa inbjudningskorten!! Jippiiie!

Svar på tråden Fin vigselplats Gbg?