• Hullda

Förlovningsring UTAN datum graverat ?

Eftersom vi båda vill förlova oss när ALLT KÄNNS RÄTT, kan vi i förväg inte bestämma exakt datum. Vi funderar då på att köpa ringar, med ev. annan gravyr än själva datumet. Min sambo känner att det inte är viktigt med datum. "Det kommer vi ihåg ändå". För honom är det mest viktigt att dagen vi förlovar oss på känns RÄTT. Och det vet man kanske inte i förväg vilken dag det blir .. typ. Vi har i alla fall bestämt senast midsommar. Vi vill vara ensam dagen "D", och det är lite svårt att planera. Men .. mitt dilemma är att jag inte vet riktigt angående datum i ringen elle rinte. Det kan man ju i o f s gravera in efteråt.. men i alla fall. Ja, det var mina tankar. Har någon annan här haft liknande funderingar och löst det pånågot sätt?

• Svar på tråden Förlovningsring UTAN datum graverat ?
  • Kakan Mascha

graverade efteråt vi med! Men så köpte vi ringarna efter frieriet också!

• Maria2009

vi visste inte heller (frieriet kom före ringinköpet), men vi tyckte inte att själva datumet för förlovningen var så viktigt, istället graverade vi in datumet då vi träffades för första gången (samma datum som vi också blev ihop )

• Krystal

Vi graverade dom oxå efteråt, eftersom det var ett typ förlovning-frieri (han överaskade mig med en ring) så vågade han inte låta gravera in datumet i ringarna iförväg. Vilket var bra, eftersom min ring var vi tvungen att ta ut en storlek...

• Pumpkin

Vi har varit förlovade i knappt 1,5 år och gifter oss i sommar - först nu graverar vi våra förlovningsringar!

• Aleta

Samma här, vi graverar först nu när vi ska gifta oss, och vi har varit förlovade i 4,5 år.

• Tooticki

Vi har inte datum i varken förlovnings- eller vigselringar. Vi har istället vackra ord på latin. Datum kommer vi alltid att minnas ändå.

• LloveC

Vi har inte heller graverat in datum i våra ringar, bara namnen, vi visste inte datum när vi beställde ringarna så det fick bli en senare grej, som ännu inte blivit av snart 2 år och ett bröllop efteråt

• Neri05

Vi har inte graverat in datum i våra förlovningsringar o kmr inte gravera in i vigselringarna heller :) datumen kmr vi ihåg ändå :)

• Mrs love

Vi har varit förlovade i sju år, vi har fortfarande inte graverat i ringarna. Det kommer vi att göra nu när vi gifter oss!!

• Nikajo

Vi förlovade oss i luftballong, och fick inte veta förrän två timmar innan om färden blev av, pga vädret, så vi graverade bara in namnen i ringarna då. Nu när vi beställt vigselringar, lämnade vi in förlovningsringarna för datumgravyr samtidigt. Så kan man med göra.

• vitklöver

Vi har inte datumet i förlovningsringarna, bara namnen. Det berodde på att vi inte var säkra på vilken dag det skulle bli när vi köpte ringarna. Vi har dock tänkt gravera in förlovningsdatumet senare i år i samband med att vi ska köpa vigselring.

• Hullda

Ja, det blir nog så att vi graverar in datumet efteråt, om vi graverar in det alls. Som sagt, datumet kommer vi nog ihåg. I alla fall jag :D
    Nu funderar vi mest på vad vi vill ha för gravering, för övrigt. Jag vill gärna ha hans namn (fast det vet jag ju också, men i alla fall) och sen något "fint": några ord eller en symbol. Har funderat på den liggande "åttan" = evighetsmärket, men den borde man kanske spara till vigselringen .. fniss. Vi har haft "brainstorming" och min sambo kom på något jättefint. Blir nog det. Hoppas vi får tid att beställa ringarna nu i helgen. Det är verkligen pirrigt det här! Det känns sååå bra att mkin sambo är på "G" nu. Han är verkligen engagerad. Mysigt.

Svar på tråden Förlovningsring UTAN datum graverat ?