• RosaPärlan

Hur gör du som inte har någon pappa?

Här finns säkert fler än jag som inte har sin pappa kvar av olika anledningar.

Min pappa dog i tsunamin.

Hur gör du som inte har en pappa som kan följa dig fram till din m2b?

Jag ska göra som så att mina 2 brödrar ska få överlämna mig. Så blir det lite speciellt ändå.

• Svar på tråden Hur gör du som inte har någon pappa?
  • Emblingen

Min pappa lever inte längre hellre.
    Så min morfar skall "överlämna" mig.
    Vi står så nära varanadra så det känns inte som något "andra val". Ser verkligen fram emot att få gå in arm i arm med min stilige morfar!!!

• Neri05

Jag har ingen pappa.O jag ska gå själv fram till min blivande m mina 2 tärnor bakom mig.

• Emblingen

Jag har också bott ihop med min m2b i 10 år och vi har två barn ihop men jag tycker inte alls det känns knepigt att bli "överlämnad". Morfar var mannen i mitt liv när jag var liten och det är mer en symbolisk hyllning till min honom att han ska få "överlämna". Jag vill ge honom en speciell plats i hela bröllopet förutom värdparsrollen han också har.

• Zozo

Jag har min pappa men det skulle inte falla mig in att ga fram med honom. Nu gifte vi oss borgerligt och utomhus sa vi hade inte ens nagon klassisk invandring - men aaaa sa fint det var!

Är det inget problem för prâsten sa gar det vâl bra med bröder.

• konichiwa girl

Har Svenska kyrkan som helhet tagit ett sådant beslut? Det har jag inte hört något om. Däremot Stockholms stift, men det är ju lite skillnad.

• Pumpkin

Jo, Svenska Kyrkan har tagit ett övergripande beslut om en rekommendation/ett förhållningssätt, men det är ändå upp till de olika stiften/församlingarna att besluta vad som ska gälla just där.

konichiwa girl skrev 2008-04-29 11:09:46 följande:
    Har Svenska kyrkan som helhet tagit ett sådant beslut? Det har jag inte hört något om. Däremot Stockholms stift, men det är ju lite skillnad.
  • Pumpkin

Det är i alla fall vad som stod i en artikel som lades ut här i somras/höstas någon gång.

Pumpkin skrev 2008-04-29 11:10:48 följande:
    Jo, Svenska Kyrkan har tagit ett övergripande beslut om en rekommendation/ett förhållningssätt, men det är ändå upp till de olika stiften/församlingarna att besluta vad som ska gälla just där.
  • tolonta

Jag älskar min pappa, men vill inte bli överlämnad över huvud taget. Jag går fram med min blivande.

• konichiwa girl
    Pumpkin skrev 2008-04-29 11:10:48 följande:
    Åh, ok! Vad trevligt att höra!
  • Pumpkin

Visst är det

konichiwa girl skrev 2008-04-29 11:17:41 följande:
    Åh, ok! Vad trevligt att höra!
  • RosaPärlan

Tack för alla svar....vi ska gifta oss borgerligt men har inte alls tänkt på om man "får" bli överlämnad av brödrar??

• Vidalila

Gifter man sig borgerligt får man göra precis hur man vill. Det är det som är tjusningen :) Vi gifter oss borgerligt och min pappa ska överlämna mig!

• Misswert

Jag har visserligen min far i livet, men det skulle aldrig falla mig in att be honom gå fram med mig. I stället har jag den man som varit "där" för mig under hela livet, han kommer att gå fram tillsammans med mig.

Svar på tråden Hur gör du som inte har någon pappa?