• äckling

Vilket klister till pyssel??

Ska ta tag i detta med inbjudningarna. Jag tänkte skriva ut inbjudningarna på ett vitt papper och fästa detta i det färgade kortet. Nu undrar jag hur jag gör bäst.

Jag tänkte klistra, men Panduro rekommenderade dubbelhäftande tejp. Om klistra, med vilken sort i så fall? Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Vilket klister till pyssel??
  • Bellanote

Jepp rek den dubbel häftande tejpen med. är på typ som en roll on som man rullar ut jätte smidig att använda..

• gottelina

Rekomenderar "Pritt compact roller" Mycket lätt att jobba med. Finns både som permanent och en som man kan lossa igen. Jag körde med den permanenta. Jag köpte min på bokhandeln.

• bara jag

Något jag INTE rekommenderar är Karlssons klister. Har använt det till alla inbjudningarna. Jösses! Fick en massa klistertrådar över hela mig..

• 17jan2009

"Gummiklister" som finns att köpa på bokhandel är överlägset bäst... Har testat ett antal sorter...

• äckling

tack alla, får ut och kolla in era förslag!!

• Maciebrud
    gottelina skrev 2008-04-25 19:07:19 följande:
    Rekomenderar "Pritt compact roller" Mycket lätt att jobba med. Finns både som permanent och en som man kan lossa igen. Jag körde med den permanenta. Jag köpte min på bokhandeln.
    Kan bara hålla med - suveränt!
  • Cissit

Jag rekommenderar inte panduros egna hobbylim iaf... inte när man jobbar med fina papper, det blir typ vågigt. Jag gav upp alla försök med lim och övergick till dubbelhäftande tejp...Det är sååå bra att jobba med. Rekommenderas starkt!

Svar på tråden Vilket klister till pyssel??