Klassisk vals
Har tidigare tänkt mig låten "That´s Amore" som bröllopsvals men tänker nu att den går lite väl snabbt för två ovana hi hi...
Har någon tips på klassisk bröllopsvals som går i lite lugnare valstakt?
Tack på förhand!
Har tidigare tänkt mig låten "That´s Amore" som bröllopsvals men tänker nu att den går lite väl snabbt för två ovana hi hi...
Har någon tips på klassisk bröllopsvals som går i lite lugnare valstakt?
Tack på förhand!
Drömmen om Elin
Ååå den var ju underbar! Tack! Men är den klassisk på bröllop? Och gick den inte lite snabbt
Annies song. Helt underbar! Lyssna på den här:
"som en saga" med S. Clamp ska vi ha och vi är inga vana valsdansare - den går inte så fort...
Den är en bröllopsklassiker. Den är med på absolut bröllop eller om det var en annan titel på skivan. nåt med bröllop var det i alla fall. Ska ni ha levande musik är det väl bara att be bandet att dra ner tempot.
vi ska ha DJ - vet inte om han har någon fartkontroll hehehehe
tvivlar på det,,,
Spelar han via dator så kan han kanske reglera bpm lite. Min kollega (Linedanceinstruktör)har åtminstone gjort det. Men vet du vad? det måste ju finnas långsammare valser. Med risk för felstavning, An den schönen blauen Donau!?
Ja visst e den vacker! Jag fick tom min blivande att dansa till den för första gången i sitt liv(han har aldrig tagit ett danssteg)och det gick förvånansvärt bra
...är den svåraste valsen man kan ge sig på. Det är inte en heller en vanlig vals utan en wienervals och den går långsamt och fort och allt däremellan. Det är för mycket vana dansare och till och med svårt för dem.
Drömmen om Elin är en bröllopsklassiker och går ganska fort. Vi valsade till Enyas "Carribean Blue" och den gick lagom fort för oss som inte heller är vana dansare.
Nån som vet var man kan få tag på Annie´s song instrumental??
Fler förslag ?
Vi kommer att dansa vår första dans till "Come on up to the house" med Tom Waits. Jag räknar inte med att någon kommer att ta efter det tipset, för det är den lite för... annorlunda för, men för oss är den klockren! Förvånade miner bland gästerna har vi nog däremot räkna med.
Underbara tips....! Blir Drömmen om elin eller Annies song..den senare går lite långsammare vilket är skönt.. Men Drömmen om elin är lite gladare... Svårt!
Tack snälla!!
Jag håller också på att leta låt att dans vals till och hittade följande på www.vigselringen.com/vals.html.
Låtar att dansa vals till:
Där gullvivan blommar
(Grymlings)
Av längtan till dig
(Åsa Jinder)
Ta mig till havet
(Peter Lundblad)
Visa vid vindens ängar
(Mats Paulson)
Dansen på Sunnanö
Vals på Ängön
Calle Schewens vals