• Canta

Secret box....nervös...HJÄLP!!!

Jag ska göra min fotografering den 22 maj och jag är super nervös och vet inte vad jag ska ha på mig el vilka poser....någon som har förlag el gjort det?

• Svar på tråden Secret box....nervös...HJÄLP!!!
  • pallesj

Jag ska nog göra det, ska ha på mig en korsett, röd o svart, sen ska jag nog bara spela ut och kanske ha lite Betty Boop inspirerade poser. Tror fotografen kan hjälpa dig med poserna. Jag tar hjälp av min syster så jag kan spela ut rätt bra haha utan att tycka det är pinsmt

• Akvavit

När jag gjorde secret box så behövde jag inte bestämma några poser alls själv. Jag talade om lite vilka av hennes bilder jag gillade, sen talar hon bara om hur du ska sitta eller stå för att få de bästa vinklarna.
    Det är ju inte heller så att det är som såna fotomodeller man ser på tv, "se sexig ut" eller så, utan mer, vinkla hakan lite uppåt, titta ditåt, sträck på halsen, vrid si, sitt så.... det är väldigt osexigt, men det funkar. Man känner sig inte så fånig som jag var fullständigt övertygad om att jag skulle
    Jag tror det är ganska ovanligt att man behöver spela ut, utan det är mer stela poser som du får tydliga direktiv om.

Och bilderna blev jättebra! Hon visade också direkt i kameran så jag fick se, för jag trodde henne inte när hon stod och hummade om vilka bra bilder det blev...

Jag hade ett vitt och ett svart set med fin BH och trosa samt en korsett. Ett halsband som jag fått av min man. Och så mina fina vita luddiga vinterstövlar

• Ninni74

Jag ska fota till min secret box om en vecka, jag är med jätte nervös... Hon ville att jag skulle kolla lite på vad jag ville ha för typ av bilder och isåfall ta med och visa, sen har hon naturligt vis också många förslag vi skulle diskutera medans hon makar mig sa hon. Jag ska ta med mig ett svart och ett vitt sett med underkläder och en korsett som jag har. ska kolla lite till idag om jag hittar något mera.
    Lycka till!!

• Nienna

Instämmer med Akvavit, det var fotofrafen som sa åt mig hur jag skulle posera, en del poser kändes överdrivna. Fick t.ex. stå snett och luta överkroppen ganska mycket bakåt och det kändes jättekonstigt, men blev en jättefin bild! Jag kände knappt igen mig på bilderna, är inte van att se mig så där stylad. Men jag blev jättenöjd!

Jag hade en vit korsett med strumpebandshållare, strumpor och trosa, sen hade jag ett rött sett, BH och trosa och så tog vi några helt nakna (hade trosor men det syns inte). Hade även på mig smyckena och skorna jag ska ha på bröllopet.

• Nienna

Just det, när vi skulle ta bilder där jag stod upp så sa hon att jag skulle ha skorna på mig trots att de inte skulle synas, för man får bättre hållning i skor med klack.

• Canta

Tack alla snälla söta tjejer....känner mig ändå super nervös, valken där och skavanken där....inte super smal är 171 och väger 75 hoppas iaf att jag hinner ner till 72 kg.... är inte så där vän med min kropp....
    Men ni verkar ha haft super snälla fotografer och det känns iaf tryggt....

• Akvavit

Jag är 170 cm och vägde ca 70 kg...men tala om för fotografen vad dina värsta egna hang-ups är så att hon vet vilka bilder hon ska ta.

Jag kan nästan lova att bilderna kommer bli jättebra! När jag gick dit var jag fortfarande väldigt tvivlande. Inte nervös, mer uppgiven. Tänkte att om det går åt skogen får jag väl gömma dem i garderoben och han får aldrig se dem. Fortfarande när jag var hos fotografen kände jag mig mest bara "jaja....vi får väl se" och tyckte att när hon sa "Åh vad bra detta kommer bli" att hon bara försökte lugna mig. Men som sagt, när hon visade mig bilderna i kameran....och när jag fick bilderna sen... ojojoj.

Och när jag väl gav dem till min man blev han verkligen otroligt rörd, framför allt eftersom han vet vilka komplex jag har och hur mycket jag INTE gillar att bli fotad. Hans första kommentar var just det "Men....du gillar ju inte att bli fotad"...
    Så det kommer bli jättebra!!

• Canta

Uppgiven är nog det perfekta ordet....hmmm får väl lita på dig akvavit*s*
    Jag ska säga till henne vad min fasa är som du sa...
    tack för allt du berättar, känns lite bättre. Får väl hoppas att jag känner mig snygg efter make och allt....*s*

• Canta

ákvavit hade du vigselringen på dig?

Svar på tråden Secret box....nervös...HJÄLP!!!