• FruGrahn

mamma ska oxå gifta sig....

Phu...
    Min mamma är konstig. Först blev hon inte glad över att vi skulle gifta oss. Hon bara sa att - jaha ja, så ni har bestämt datum nu.
    Sen har hon inte frågat något. Inte om jag vill ha någon hjälp, hon har inte frågat om min klänning , inget!
    Som mamma trode jag att man skulle bli super lycklig när ens barn skulle gifta sig!?

Nu har hon berättat för mig att hon och hennes nya karl, som ingen av oss är så förtjusta i, också ska gifta sig. Fast borgligt och ingen fest, vi barn ska inte ens vara med, konstigt!!! Vi älskar ju våran mamma så även om valet av man kanske inte är den bästa vill vi ju se henne lycklig och vara med på hennes bröllop!!!

Jag har ju inte tid att hjälpa henne med ett bröllop efter som jag har ett eget att planera, men jag har en syster som säkert mer en gärna skulle hjälpa henne!

• Svar på tråden mamma ska oxå gifta sig....
  • bara jag

Ja, det låter konstigt faktiskt att hon inte ens låter sina barn vara med under vigseln...Gifter hon sig efter eller före er?

• 2augusti2008

Min mamma är inte heller särskilt intresserad av mitt bröllop! Känns lite konstigt...
    Gissar att det är för att det inte blir som "hon vill".
    Hon tycker vi slösar och bränner pengar fast vi gör det bara som vi drömt om. Hon tycker vi ska laga egen mat osv men vi ska få allt gjort. Jag vill att även hon ska sitta ner och njuta så nu gör hon inget alls istället. Bara surar.............
    Moget va?

• Waersta

Herregud, jag skulle nog bli knäpp.

Min m2b har drömt mardrömmar om att mina föräldrar reser sig efter vigseln och säger "överraskning, vi ska också gifta oss"

Hoppas att det löser sig!

Kanske har de valt att gifta sig borgeligt för att de inte vill tävla med erat bröllop?

• 2augusti2008

Vi får komma ihåg allt detta när våra egna barn gifter sig!! Eller hur?

• Waersta

Ja verkligen! Jag kommer bli den där hemska svärmodern som kommer med alla fula och hemska förslag!

2augusti2008 skrev 2008-04-17 12:26:10 följande:
    Vi får komma ihåg allt detta när våra egna barn gifter sig!! Eller hur?
  • Vinterbruden 08

Ja du.. Min mamma gifte sig utan att vi barn visste något alls.. Jag ringde henne en eftermiddag bara för att småprata och så säger hon.. Jag kan inte prata nu, håller på att dela upp bröllopstårtan.. Jaha tänkte jag och la på.. Sen gick det upp för mig vad hon hade sagt och självklart ringde jag upp igen.. Hon bara skrattade och berättade att dom hade gift sig borligt, hade två vittnen och att dom inte ville göra en stor sak av det.. Men vi bjöd in oss själva på söndagsmiddag och trevligt var det.. Vet att det låter lite hårt men din mamma har ju samma rätt som alla andra att gifta sig på det sättet som hon önskar.. Tänk om hon hade blivit jätte sur på er om ni hade bestämmt er för att vigas på en strand och bara vara ni?? Pröva att glädj dig med henne så ska du se, kanske blir hon lite mer intressead av erat bröllop också.. Du kan ju be henne om tips o råd, kanske hon är väldigt duktig på blommor eller kan baka en kaka eller något..

Lycka till!!

• 2augusti2008

Och skrattar åt alla idéer som de har (som var mode förut och kommer igen)

• Pienaar

Min mamma gifter sig en månad efter oss fast utomlands.. Hon gifter sig med en man som vi tyvärr inte gillar så det är nog bra att de åker iväg....

• Sommargrönt

Se det positiva i att hon åker iväg så ni slipper dela en upplevelse som ni har något emot då istället för att vara besviken för att du inte blev "inbjuden". Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Din mamma gör som hon vill...och det här var väl bästa sättet i så fall?

• FruRålin080808

Mina svärföräldrar gifte sig i smyg och vi tyckte inte det var något konstigt med det. Det var deras val och deras bröllop. Var glad för deras skull i stället(även om du inte gillar hennes man)Jag har svårt att se att jag inte skulle bli helt lyrisk när mina barn ska gifta sig. Alla är vi olika... Försök att njuta av era planer för er stora dag istället för att lägga din energi på din mamma och hennes vigsel.

• pallesj

Har oxå en mamma som inte direkt bryr sig o hjälper till men det gör inte så mycket, men tycker hon kunde bry sig och fråga lite mer, men tror det lite är för att de tycker det är för tidigt o får känslan av att min familj inte riktigt än har accepterat min m2b fast säger ju klart inget om det till mig. Hoppas iaf att min fam o då min mor kommer tycka det är roligt med det ju närmre vi kommer,

2augusti2008 skrev 2008-04-17 12:23:18 följande:
    Min mamma är inte heller särskilt intresserad av mitt bröllop! Känns lite konstigt...Gissar att det är för att det inte blir som "hon vill".Hon tycker vi slösar och bränner pengar fast vi gör det bara som vi drömt om. Hon tycker vi ska laga egen mat osv men vi ska få allt gjort. Jag vill att även hon ska sitta ner och njuta så nu gör hon inget alls istället. Bara surar.............Moget va?
  • FruGrahn

Vinterbruden 08 : jag har inte sagt något negativt till min mamma!
    Hon bara är sådan tydligen. Hon bryr sig inte om mina barn heller, vill aldrig vara barnvakt och så.
    Hon är bara självupptagen inget annat! Men det har hon inte varit förr, inte på detta viset. Jag vill att min mamma ska bry sig, glädjas åt min lycka och ha den mamma rollen som man drömde om som liten flicka, och har sett på film, fniss.

Ja ja man kan nog inte göra något åt saken, det är bara otroligt sorgligt!

• Vinterbruden 08

Ja kanske är det så enkelt att inta alla runt oss är i samma bröllopsmodus som vi i ca 1 år i förväg.. Men när den stora dagen närmar sig så får vi hoppas att bröllopslyckan även når dem..

• FruGrahn

Ja visst det hoppas vi!!!
    Det finns ju en hel massa andra människor som är lyckliga för våran skull!! hi hi

Vi får tycka synd om varandra i stället och tänka possetivt, det hadde säkert inte blivit bar ändå om de fick lägga sig i :)

• Vinterbruden 08

Jag vet hur du känner dig.. Har en svärmor som är väldigt negativ i allt som planeras, fel datum, fel årstid, långt borta, fel val av tärna osv osv.. Hon har inte ens sagt grattis, bara kritiserat.. Men jag har kommit till den punkten att jag bara skiter i henne Det är vår dag, vi ska vara lyckliga och vi gifter oss för våran skull... Sen kan alla andra tycka o tänka vad dom vill!! Tur att man är vuxen nu och kan bestämma själv vilken familj man ska ha (den nya iaf)

Svar på tråden mamma ska oxå gifta sig....