• Ayeree

Flickvän till kompis

Jag har en kompis som jag umgåtts rätt mycket med men där vi glidit ifrån varandra lite det senaste året. Anledningen till varför vi inte umgås så mycket är till stor del att hans flickvän är fruktansvärt tråkig. De firade nyår med oss och tjejen är verkligen en "party-stopper".

Vad är lämpligast? Att inte bjuda någon av dem eller att bara bjuda honom? Deras förhållande är inte direkt überseriöst och eftersom han dessutom ska flytta så är det möjligt att problemet löser sig självt genom att de gör slut. Alla andra (även singlarna) kommer få en inbjudan som inkluderar eventuell respektive.

• Svar på tråden Flickvän till kompis
  • Balinda

hmmm.. ja jag hade ändå bjudit båda, om du vill bjuda din kompis det vill säga. du kan ju inte låta henne stå i vägen för att du bjuder honom. och om du bjuder honom tycker jag att du bjuder henne oxå. spelar ingen roll om hon är tråkig. en person kan inte förstöra er underbara dag.

• valkyriana

Jag hade bjudit båda två- även om hon nu är en sådan tråkmåns.
    jag tycker inte att man bryter par. Som redan sagt så kan inte en person lyckas att förstöra ert bröllop.
    Att inte bjuda någon känns inte heller som ett alternativ.

• Ayeree

Vi resonerade som du vid nyår med resultatet att det blev det tråkigaste nyårsfirandet sen jag flyttade hemifrån. Som det ser ut nu funderar vi på att bara bjuda honom om de gjort slut.

• Balinda

jag hänger inte med.. har dem gjort slut? ja då är det ju inget konstigt att inte bjuda henne,,???

• Hammerman

Vad är hon för slags människa egentligen?

• Ayeree

Deras förhållande är inte helt stabilt och största anledningen till att de är ihop är att de inte vill vara singlar.

Det stora problemet med henne är att hon är ganska blyg och sitter i ett hörn av festen och ser plågad/uttråkad ut. Detta gör ju att alla andra på festen kommer av sig oxå.

Balinda skrev 2008-04-16 19:33:44 följande:
    jag hänger inte med.. har dem gjort slut? ja då är det ju inget konstigt att inte bjuda henne,,???
    Ska försöka förtydliga: Det är ett tag tills det blir aktuellt så med lite tur har han träffat någon annan som dels är trevligare att ha med på festen och dels passar bättre ihop med honom. Om de fortfarande är ihop väljer vi eventuellt att inte bjuda någon av dem (sambon tvärvägrar att ha med henne på festen).
  • Balinda
    Ayeree skrev 2008-04-16 23:21:11 följande:
    [citat]
    Deras förhållande är inte helt stabilt och största anledningen till att de är ihop är att de inte vill vara singlar.Det stora problemet med henne är att hon är ganska blyg och sitter i ett hörn av festen och ser plågad/uttråkad ut. Detta gör ju att alla andra på festen kommer av sig oxå.

Har lite svårt att förstå detta resonemang. En del är blyga jag var jätteblyg när jag träffade min man. En person kan inte förstöra er fest det kan jag lova. Det vore i sådant fall mycket märkligt.
  • valkyriana

Jag förstår inte hur någon som sitter i ett hörn en hel kväll kan förstöra något?
    Alla kan ju inte var supersociala, vi är ju alla olika.
    Vissa människor syns och hörs mycket, dansar och brötar- som tex jag själv. Men jag har aldrig upplevt att min kväll har blivit förstörd för att någon annan är blyg? Ni kommer väl vara i alla fall minst 30 - 40 personer?
    Vi kommer tex bjuda en person i min släkt som är riktigt socialt inkompetent, men herregud- jag kommer inte att ha det tråkigare för det.

Jag kan däremot säga att vänskapen med den här killen kommer att få en ordentlig törn om ni inte bjuder dem. Tror jag.

• Ayeree

Jo, tyvärr förstår jag oxå att han blir ledsen om han/de inte blir bjudna.

Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva tjejen, man måste nästan ha träffat henne för att förstå. Jag hade inte heller stört mig på om hon bara varit tyst men nu ser hon plågad/ledsen ut tills hon plötsligt, utan anledning, börjar gråta och min kompis måste gå undan och trösta henne. Vi har aldrig varit elaka mot henne, det är de som frågat om de får komma när vi haft fest tidigare (min kompis har vanan att bjuda in sig själv när man börjar fundera på att hålla i en fest).

• gulleva

Att hon varit ledsen då ni träffats kanske har berott på något särskilt. Fråga vännen. Säg att du inte vill se några tårar om det inte är glädjetårar. Att inte bjuda henne om de är ett par är nog otänkbart...

• DivaRally

Givetvis bjuder man båda.

• lyckligjävel

jag har valt att inte bjuda en partner till en god vän, helt enkelt för att jag inte tål honom. Han kör på sexuella anspelningar o grova opassande skämt konstant, är värsta slusken och skulle lungt kunna förstöra hela festen. Visst gör det ont då min kompis blev ledsen när jag sa nej (de har en jättestark relation och jag tvivlar inte en sekund på att personen i fråga är shysst mot min vän), men vi går bara inte ihop. Och nu när jag sagt nej och det hela är ur världen så känns det verkligen jättebra.

så. våga säga nej. jag skyller på att vi redan är 90 pers. (vilket är sanning då jag valt att inte bjuda in gamla vänner tex, som jag 100 ggr hellre hade bjudit in)

• Vi2alltid

skulle man inte kunna bryta ett par skulle vi inte få plats på vårt bröllop!
    man får väga in hur länge de varit ett par, och hur ofta du har träffat partnern. har de kilat stadigt några år blir det ju en annan femma, men herregud, man kan väl inte bjuda allas "dejt för veckan"

Svar på tråden Flickvän till kompis