vad ska ni skriva i ringen????
ja just det ...vad ska ni skriva , här står det still ?????!!!
ja just det ...vad ska ni skriva , här står det still ?????!!!
i våra står namn,datum och din för alltid.
Vi har graverat, nu och i evighet namn hjärta namn och datum.
I förlovningsringarna: Ab imo pectore = av hela mitt hjärta
Vigselringarna: Consumatum est = det är fullbordat
I förlovningsringarna står bara våra namn.
I vigselringen: Amor Vinicit Omnia
Det Skulle stå: Amor VINCIT Omnia (kärleken övervinner allt), men de hade graverat fel, detta märkte vi 4dagar före bröllopet så de sa i affären att de inte hinner ändra det mera. Och jag Ville inte gifta mig och sen en par dagar efter skicka iväg om ändra på graveringen. Sen tänkte vi också att ett stavfel passar oss bra. Ingenting blir nämligen aldrig som vi har tänkt oss.
I makens ring står det bara första bokstäverna av amor vincit omnia, A V O, och bröllopsdatumet, då han bara har förlovningsringen och där redan fanns text ingraverad...så det var det som fick plats.
till att börja med så ser våra förlovnings ringar ut som så att hans namn står graverat på utsidan av ringen (mitt namn på hans) f datumet graverat på högkanten mot mig och det latina ordspråket Omnia vincit amor på högkanten ut mot fingret. alltså inget graverat inne i ringen. nu har vi inför bröllopet lämnat in dom för omvandla dom till vigselringar, tillägget blev vår gemensamma månadssten (smaragd) 2 st på min ring och 1 st på den blivande =)
inte lätt att förklara men det kommer att finnas bilder efter bröllopet i mitt galleri =)
snart dags!!!!!!!!!....
Annorlunda, men kul claes och anna
mamma och pappa brukar skriva martinger
Vi skrev bara datumet 20080229 precis i följd inga prickar eller avstånd för förnamnet hans går runt på utsidan av min ring och mitt namn står skrivet på hans. Se galleriet för mina egendesignade vigselringar.
Att skriva longituden och latituden på den plats man förlovar sig tycker jag är fint. Longituden i hennes och latituden i hans så får det en mening tillsammans!
I våra förlovningsringar står det: Du och jag mot världen
I våra vigselringar står det "Älskad av..."
Det tycker vi passade oss bra..
Så många fina förslag. Med min ringstorlek blev det inte plats för så mycket mer än namn och datum
Gillade er idé.. Den kanske man kan använda sig av..
Förlovningsringen Este perpetua
Vigselringen mitt namn datum hans namn
Min sambo ska inte ha någon ring utan tatuerar in Este perpetua och vårat bröllopsdatum
men jag har jättesmå fingrar och det fick ändå plats ganska mycket! och det är ca 1/4 plats över
Vi är tråkiga och har låtit gravera in endast den andres namn + den kommande lördagens datum :) På ett vis är det lite speciellt för oss, för vi använder knappt varandras namn här hemma, utan säger bara "älskling" när vi vill något :P
Jag har massor med diamanter i min vigselring, så vi har bara graverat in J+M 7/6-08 , mer får det inte plats
nu har vi varit och beställt gravering "partners in crime" fick det bli
I min ring kommer det stå:
Amor animi arbitrio sumitur
Det betyder: vi väljer att älska.
Först sa han att det nog inte skulle få plats. Men när jag tjatat lite så sa han att det gick nog om man skrev riktigt litet.
Datum och den andres namn klassiskt i förlovningsringarna och i min vigselring ska det stå R och ett hjärta och sen ett K eftersom det blir för långt med våra namn och sen datumet. I min blivandes förlovningsring lägger vi till ett hjärta och sen datum för vigsel eftersom han inte ska ha nån mer ring.