• FruRålin080808

Blir så ledsen och besviken...

...på min storasyster. Vi har ingen jätte bra relation och träffas sällan, trots att hon är det enda av mina syskon som jag har i samma stad. Vi är väldigt olika. Jag är känslomänniska och tänker oftast med hjärtat istället för huvudet...Hon är mer kylig och tänker oftast vad hon ska få ut av saker och ting. När hon och hennes man(som jag har svårt för) gifte sig för två år sedan hjälpte jag till med att duka i festlokalen och så var jag värdinna på festen. När syrran tackade alla i ett tal på festen glömde hon mig! Inte ens ett tack=( Jaja, det kan jag väl stå ut med! För ett tag sen hade vi tjejfest och jag bjöd syrran och när vi pratade om vårt bröllop suckar hon och säger "Jaha då ska man behöva fixa en jävla möhippa också!" Luften gick ur mig och nu vill jag inte att hon ska fixa något till vårt bröllop. Jag ber hellre min sambos systrar...Så nu till varför jag är besviken på henne idag...Vi har en torebror som bor i Austaralien sen 16 år tillbaka och vi har tjatat på honom jätte länge att han ska skaffa sig en dator(de är lite "sega"..)och nu har han tydligen gjort det! Vet ni hur jag fick reda på det? Jo jag fick syn på hans mailadress i ett mail som jag fick av syrran! När hon pratade med brorsan kunde hon väl mailat mig hans mailadress me den gång så att jag kunde ha fått den...Det var liksom bägaren som fick allt att rinna över! En liten skitsak faktiskt, men för mig är det viktigt och det blir en stor sak med allt som jag byggt på och byggt på...Var bar atvungen att ösa lite galla över min syster...Bättre här än att lyfta luten och säga massa dumma saker som jag kommer att ångra när jag lugnat ner mig i morgon...
    Tack för att ni "lyssnade"!
    Kram

• Svar på tråden Blir så ledsen och besviken...
  • BrudSeptember2008

Men man måste inte ta vad som helst bara för att man är släkt. Kanske ligger det mer bakom än vad du ser? Kanske är hon avundsjuk på dej för att du är en känslomänniska och inte hon?
    Ja, anledningarna kan ju vara många. Tråkigt att ni inte har en bättre relation.

Hoppas att det känns bättre imorgon!
    *tröstkram*

• trampetroll

Jösses. Tycker synd om dig!

• bara jag

Usch...vad taskigt av henne att säga så...det är hopplöst när det gäller ens syster som man älskar och som är en del av en själv. Jag tycker gott att du lugnt och sansat kan sätta dig ner och få henne att lyssna på vad du har att säga! Stå upp för dig!! Berätta för henne hur det kändes för dig (utan att ta hög ton) när hon sa det till dig och även det här med er bror. Du måste unna dig själv att få ur dig detta och få henne att lyssna till vad du har att säga och hur det sårade dig!
    Kram från mig till dig

• Piha

Kan förstå att det finns en del irritationsmoment mellan din syster och dig, men; Varför är du inte arg på din bror som inte kontaktade dig och gav dig sin mailadress?

// P

• ballamusenmalla

Hade jag varit som dig hade jag skickat ett brev eller mail till henne och berättat precis som du gjort här vad du känner. Hon kanske inte har en aning?!?
    Förstår att du är upprörd...
    lycka till!

• FruRålin080808

Jag är besviken på honom också, men tror att det är mer "spänningar" mellan mig och syrran...Varför jag inte har konfronterat henne är för att hon varit sjuk och är ganska instabil...Eftersom vi inte träffas så ofta känner jag att jag inte orkar bråka. Fegt av mig, men ibland får man välja sina strider...

Piha skrev 2008-04-16 07:23:54 följande:
    Kan förstå att det finns en del irritationsmoment mellan din syster och dig, men; Varför är du inte arg på din bror som inte kontaktade dig och gav dig sin mailadress?// P
  • Sommaren2008

Varför är du inte sur på din bror då det faktiskt är han som itne gav dig sin mail-adress??

• grabbarna

jobbit när det blir sådär. Vi umgicks väldigt mycket med min ena bror och hans fru tidigare men nu sedan han gifte om sig träffas vi nästan aldrig och det saknar jag och nu sist när jag fyllde år satt vi och väntade på honom men då sa mamma att vi tydligen slutat uppvakta varandra jaha så lite som vi träffas hade det ju varit kul om vi kunnat fika ilag när vi fyller år om inte annat ...

nåja strunta i din syster om du bara blir besviken och låt sambons systrar hjälpa till om dom verkar mer intresserad sås lipper du bli besviken.

och sedan skickar du ett mejl till brorsan också och frågar varför du inte fick hans adress....

Svar på tråden Blir så ledsen och besviken...