Hur lång tid före slutar ni med p-piller?
Hej!
Hur lång tid före "bebisverkstaden" slutar/slutade ni med p-piller?
Motivera gärna :)
Hej!
Hur lång tid före "bebisverkstaden" slutar/slutade ni med p-piller?
Motivera gärna :)
Finns en del trådar med det här ämnet...
För de flesta är det så iaf att det kan ta väldigt lång tid innan kroppen ställer sig till rätta efter piller.
För mig tog det 6 månader innan jag hade ägglossning och det är inte ovanligt att det tar längre tid heller.
Jag slutade inte med p-piller alls. Åt en pencillin-kur och ooopps... Men jag var nöjd med det också. : )
Jag ska sluta med mina p-piller i början på juni, vi gifter oss den 30 augusti. Vi är medvetna om att det kan ta sin lilla tid men hoppas på att få ett sommarbarn! =)
Ca 6 mån. Anledningarna är att jag vet att det kan ta lång tid för kroppen att börja fungera normalt igen. Sen slutade jag tidigare än jag tänkt då jag blev så less på dessa j-a piller. Nu är jag glad att jag slutade så tidigt som jag gjorde. Fick ganska mycket finnar efter ett tag men nu börjar huden ordna upp sig igen.
Tack snälla ni för alla svar!
Någon mer med erfarenheter/åsikter ang detta?
jag slutade augusti förra året och körde med avbrutet fram tills årsskiftet ungefär, hade då väldigt länga cykler typ 60 dagar.. började med ÄL-tester osv i januari och då gick cyklerna ner på ca 40 dagar men jag var inte säker på att jag hade ägglossning. vi gifte oss 15 mars och idag har jag testat positivt!!!!! :))) är superglad att jag slutade tidigt, hellre för tidigt än för sent, eftersom jag längtat efter denna dagen länge nu....
Min yngsta blir snart ett år , men jag har nog förträngt det hela...minns inte exakt.
Jag tror kanske 3-4 mån innan men sen har jag aldrig på mina tre barn haft problem att få tillbaks mensen...
Sen har det tagit olika lång tid att bli med barn men aldrig mer än 6 månader...
Lycka till förresten:)
Är det någon som har erfarenhet av p-stav?
Jag måste ta ut min i sommar men vågar inte göra det innan bröllopet ifall man får en massa finnar eller några andra tokigheter.
Hur reagerade era kroppar när ni tog ut staven? Hur lång tid tog det innan ni blev gravida?
har pratat med flera gynekologer och barnmorskor och dem alla hävdar att kroppen ställer tillbaka sig snabbt efter avslut med p-piller. jag har inte haft några problem alls. lite mer mens än innan jag slutade, men annars ingenting. slutade en vecka innan jag gifte mig, dvs 10/2 och nu kör vi så det ryker. Vi vill ha barn inom snar framtid.
Min syster o vänner med henne blrv gravida direkt eller bara 1 månad efter de slutade med piller, men de säger det kan ta upp mot 1 år
Slutade i början av feb och har inte fått min än... Ser ju helst att jag går i min klänning i augusti, så här blir det regnkappan på ett tag framöver! Men på självaste bröllopsnatten smäller det...ha ha
Hannapanna; jag reagerade inte alls mer än att jag till och från kan får "ilningar" i armen där den satt (tog ut den i aug)
för mig tog det ca 3 mån innan äl kom tillbaka ett bra tips är att ta äl test om man vill bli gravid. med 2 an tog det längre tid så jag köpte det och vips så blev jag gravid på första gången efter äl test...lycka till!!