• Saxiquine

    Nationaldagen 2009

    Hej.

    Hur många andra har valt svenska flaggans dag att viga sig på?

    Och hur långt har ni kommit i planeringen än så länge?

    Vi kanske kan tipsa varandra lite i denna tråd.

  • Svar på tråden Nationaldagen 2009
  • Krystal

    Har i.o.f.s planerat att gifta mig sommaren 2009, dock inte på svenska flaggans/nationaldagen.
    Men...min föräldrar gjorde det 1995.
    Minns att fleras komentarer var "Va, ska ni gifta er på en vanlig tisdag?", men sen när man påminde om vilket datum det var fattade dom galoppen... och tyckte det var en kul grej

  • Saxiquine

    ha ha ha... det var ju skoj =)
    Nästa år är det på en lördag i alla fall, så det blir onga konstigheter med valet av veckodag i alla fall.

    Hoppas dock inte det blir problem med hämtning av tårtor och sådant.

  • Sokkerkakan

    Halloj! Vad kul! Vi gifter oss på nationaldagen 2009 i Katarina kyrka, Stockholm!

  • Saxiquine

    Åhhh spännande =)
    Hur långt har ni kommit med planeringen?

  • Sokkerkakan

    Saxiquine:: Hehe ja, vi var visserligen förlovade sen 2005, men jag tröttnade på att vänta på bröllop så jag friade på skottdagen och fick ett ja! (Såg att du också friat?) Det visade sig till och med att han tänkt göra samma sak och nu längtar vi båda lika mkt!

    Angående planeringen:

    Vi har nyligen kommit tillbaka från vår resa i Thailand, och vi sydde faktiskt upp både hans och mina kläder där! ..jag ska dock gå ner lite i vikt så vi sydde klänningen en aning tight, kanske måste den sys in mer ändå.. och svärmor ska sy på broderier/pärlor och så har jag beställt en underkjol till den. Finns bilder i galleriet, men som sagt är den inte klar än. Vad tycker du?

    Bilderna på sambon är till för att visa västen, självklart ska han ha vit skjorta under på självaste bröllopet.

    Så här långt har vi kommit i planeringen:

    - Bokat kyrka, 090606
    - Bestämt färgtema - creme, vitt och vinrött.
    - Sytt upp sambons kostym och min brudklänning.
    - Bestämt lokal som vi får gratis genom svärmors jobb.
    - Skrivit gästlista
    - Köpt löpare i thaisilke/bomull, som ska fungera som center till dukningen. Tänkte ha vita dukar och sen de här löparna i mitten, de är creme och vinröda.
    - Tittat och hört oss för om transport från kyrkan till lokalen.
    - Bestämt oss för att vi troligtvis kommer laga egen mat och har samlat massa bra bufférecept.
    - Bestämt att min mamma fixar min håruppsättning (hon har jobbat som frisör) och att min syrra sminkar.
    - Bestämt mig för att det troligtvis blir vinröda kallor i buketten.
    - Bestämt och tillfrågat tärna och bestman.
    - Inte kunnat hålla oss för att skvallra till de närmaste.

    Ja, jag tycker vi har gjort en hel del..känns skönt att sprida ut kostnaderna och redan handla saker nu, känns inte lika dyrt då. Hur långt har ni kommit? Vad kul att babbla med någon som har samma datum!

  • Saxiquine

    sokkerkakan:
    Klänningen var ju kanonfin.
    Vad långt ni kommit =)
    Vi har fastnat lite eftersom tjänstgöringslistan för rådhuset ej är klar och vigselfärrtarna då inte vet om de är lediga eller inte osv...
    Men vi tänkte boka in bandet som skall spela och prelboka bröllopsnatten snarast så det är klart i alla fall.
    Samt börja tillverka lite prover på injudningskort.

  • Sokkerkakan
    Saxiquine skrev 2008-04-16 21:59:33 följande:
    sokkerkakan:Klänningen var ju kanonfin.Vad långt ni kommit =)Vi har fastnat lite eftersom tjänstgöringslistan för rådhuset ej är klar och vigselfärrtarna då inte vet om de är lediga eller inte osv...Men vi tänkte boka in bandet som skall spela och prelboka bröllopsnatten snarast så det är klart i alla fall.Samt börja tillverka lite prover på injudningskort.
    Tycker du? vad glad jag blir! :)
    Men ni verkar ha hunnit en hel del ni med.. har ni redan bokat bröllopsnatt? Vad blev det för boende? Och band.. det kommer nog inte vi ha. Vi gifter oss ju i kyrka och den är bokad, men vet inte vilken präst det blir än..
  • Saxiquine

    Nope inte gjort än, men vi tänkte nog göra det snart, så att det är gjort =)

  • Sokkerkakan
    Saxiquine skrev 2008-04-18 13:41:17 följande:
    Nope inte gjort än, men vi tänkte nog göra det snart, så att det är gjort =)
    ok, vad har ni hittat för boende då?
  • Saxiquine

    Jag har än så länge bara tittat generellt på hotell i Gbg som har bröllopspaketserbjudanden...
    Så vi får komma överrens om vilket hotell som verkar mysigast och ringa dit och kolla =)

Svar på tråden Nationaldagen 2009