• fru Bruhn

    Engla

    Detta är ett inlägg för Engla. Visa att du bryr dej, vi måste tro att flickan finns. Vi lider med hennes föräldrar, detta är hemskt! Hur kan man göra så här mot ett barn? Skriv i ditt smeknamn och visa att du skänker Engla och hennes föräldrar en tanke!

    fru Bruhn

  • Svar på tråden Engla
  • Jessyt

    Thailand 08 skrev 2008-04-14 12:26:09 följande:


    Det är ju så här i Sverige -dom gör inget förrän det händer nåt! läste i aftonbladet att dom kunde tagit 42 åringen i november redan och då hade Engla varit i livet idag
    Ush jag blir så arg, stackars lilla Engla hade varit i livet om dom tagit tipset på allvar! Hoppas att han får lida i resten av sitt liv!!
  • MissieA

    Uuuh lästa innan att polisen hade fått tips om att mannen kunde ha mördat Pernilla innan, blir så ledsen när jag tänker på att om polisen hade kollat upp det så hade lilla Engla levt idag Polisen hade inte ens kollat upp honom när de hade fått tipset, så sorligt.

  • ROM2008

    Ja, visst är det sorgligt!!
    Har ni sett att någon startat uppmaningen att man ska tända ett ljus för Engla klockan 21 i kväll? Vi kommer göra det här hemma och jag hoppas att hela Sverige lyser upp för Engla och hennes familj!

  • äckling

    vill också skicka mina varmaste tankar till Engla med familj.

    (tänkte först inte, måste också säga att jag blir rädd när så många tycker att en annan människa kan förverka sin rätt att leva. Hoppas att det är känslorna som talar för totalt ofattbart o fruktansvärt är det som hänt, det håller jag med om)

  • olgsof

    Engla jag ser dina tindrade ögon nu har slocknat,ditt leende inte finns mer, de han gjorde mot dig är inte förlåtligt, det gör så ont Engla, enda in i hjärte roten.Hoppas att du ser oss där du är nu, att vi tänker på dig o tänder ett ljus till ditt minne vår Engla.
    På vårt jobb i morgon skall vi ha en tyst minut för Engla också.

  • zsandora

    håller med, Sverige e så fekt land, snart säger han väl att han hörde röster å så e han ute om ett år

  • fru Bohlin

    Så fruktansvärt onödigt att lilla Engla skulle dö. Jag kände ett sånt intensivt hat mot mördaren och hoppades att han får det han förtjänar i fängelset, barnamördare får det inte lätt därinne. Det värsta är att det förändrar inte lilla Englas öde. Jag känner oerhörd medkänsla för hennes mamma och andra anhöriga.

  • ROM2008

    Jag tänder också ljus för Engla och känner ett enormt medlidande med hennes nära och kära och stort förakt för mannen som begått detta ofattbara brott. Men om detta ska bli en pro-dödsstraffstråd så försvinner jag härifrån. Det förändrar som sagt inte Englas öde. Nu brinner vårt ljus för henne och jag hoppas att hon kan se hur många som sörjer henne just nu!

  • Troll1

    Nu har jag tänt flera ljus och tänker på de barn som fallit offer för våldsmän och förlorat livet den senaste tiden.
    Så hemskt så man finner inte ord...
    Må de få vila i frid!

    Mina tankar går även till familjer och vänner till de drabbade.

  • Wiggy
    ROM2008 skrev 2008-04-14 21:22:01 följande:
    Jag tänder också ljus för Engla och känner ett enormt medlidande med hennes nära och kära och stort förakt för mannen som begått detta ofattbara brott. Men om detta ska bli en pro-dödsstraffstråd så försvinner jag härifrån. Det förändrar som sagt inte Englas öde. Nu brinner vårt ljus för henne och jag hoppas att hon kan se hur många som sörjer henne just nu!
    Tror inte så många verkligen är för dödsstraff som det låter. Det är nog mer ett sätt att uttrycka frustration på än att verkligen förespråka själva straffet. Inget kan ju få offren levande igen.
Svar på tråden Engla