• entral

Har jag rätt att säga något till honom?

Jag har ett litet problem. Eller det låter som en bagatell, men det har blivit ganska stort. Jag har världens underbaraste pojkvän, och vill inte på något sätt ändra på honom, MEN, han har på tok för långa och stora polisonger. Nu snackar vi polisonger som når ända ner till hakan. Det är verkligen inte fint och jag känner att det förstör lite. Jag vill verkligen inte såra honom genom att säga något som han uppfattar som elakt. Det är ju väldigt lätt att ta åt sig om någon påpekar något om ens utseende, jag vet. Har jag någon rätt/borde jag be honom göra sig av med dom om jag faktiskt tycker att det påverkar lite negativt? I attraktion osv..

• Svar på tråden Har jag rätt att säga något till honom?
  • Carmilla79

Hm, jag är nog inte typen som klär mig eller så för min kille. Inte till vardags iallafall, är ju lite annorlunda kanske om man ska på något speciellt tillfälle, men i regel klär jag mig som jag vill. Min kille har nyligen påpekat att han är glad att mitt hår är längre nu och att han föredrar mig i lite längre hår. Han blir också ganska förtjust i att se mig i kjol, vilket jag har på mig ytterst sällan. Men jag är mer typen som klipper av håret om jag känner för det och går hellre i byxor även om jag vet han gillar det andra.

• jenni699

Du kanske åtminstone kan be honom att trimma dem lite, polisonger kan ju vara snyggt om de är gjorda på rätt sätt. Killar kan vara lite känsliga med att ändra sig bara för att tjejen säger så, i alla fall funkar min blivande så.
    Lycka till!

• Lady o Lufsen

Jag tror mer att det handlar om en identitet, sitt "visitkort"...tjejer skaffar sig långt hår, lugg eller annat som dom känner sig snygga och faktiskt trygga med...killar gör nog likadant med mustach, skägg eller polisonger...Kan vara lite känsligt.

• PennyJenny

Om du hade långt hår som du gillade, och din kille vill att du skulle klippa av det, skulle du vara så pigg på det?

Gör inte för stor sak av det, du har frågat, han svarade och han vill ha dem kvar. Tycker nog att du ska respektera det i nuläget. Om du tar upp det igen så kommer han nog definitift att känna att du försöker ändra på honom, för det är ju ändå vad du försöker göra.

• 040409

Vad är det med killar och långt hår på tjejer? tycker det verkar som alla vill att tjejen ska ha det. Jag har i många år haft ganska kort hår (både riktigt kort och olika page-frisyrer) men nu börjat spara till lite längre. Kommer iaf spara ett år till så jag har långt till bröllopet att göra fin frisyr av. Fästmannen har flera gånger sagt att han tycker det är fint att det är längre nu, och att jag passar bra i det. Men jag trivs bra i lite kortare med, är mindre jobb... Kanske kan använda det att förhandla med, om inte han rakar sig så klipper jag av håret! ;)

• Carmilla79

Ha Ha Intressant förhandlingsläge där 040409! Jag är också typen som har haft mest kort hår eller page-aktigt. De flesta tycker jag passar bäst i det, men några pojkvänner har sagt de gillar när håret är mer mellanlängd (mellan hakan och axlarna). Frågade en gång ett par killkompisar varför killar verkar gilla tjejer i långt hår. De svarade att det var något gammalt och inetsat i dem att "tjejer har långt hår" och fastän de också gillade kort på flera tjejer, så var det något speciellt med kort hår. De fick associationerna att det kändes lite extra kvinnligt.

• JohanoCissi

Inte lätt men du kanske hade tagit illa vid dig om han hade velat att du skulle klippa av dig allt hår du hade på huvet för att du skulle se snyggare ut. Du hade garanterat reagerat på något sätt. Om han nu älskar sina polisonger och dem är en del av hans personlighet vilket jag tror då det verkar som han har haft dem ett tag så får du nog helt enkelt acceptera att dem finns. Men du kanske kan få honom till att trimma dem lite. Man ska vara ärlig mot varandra och berätta vad man gillar och inte gillar, men tycker inte han som du så får du respektera det. Annars kanske du kan raka av dem i sömnen och skylla det på nån annan ? Lycka till vilket som.

• Kärlek ger näring åt själen

Allra helst när ni varit ute eller något hehe Nä fy..
    Jag tror det är lite så att din kille är rädd för att du ska förändra honom att det börjar med polisongerna och sedan med något annat. För tyvärr är vi tjejer ofta så att vi börjar med att förändra små saker hos våra killar/män och sedan blir det mer o mer. vi "formar" dem utifrån hur vi vill att de ska vara.

Och iom många killar/män vet om detta så blir det att de slår bakut när man vill att de ska prova något annat för de börjar då misstänka " Aha nu börjar förvandlingen".

mitt tips är nog att låta honom hållas.. och sedan försöka förklara för honom att du gärna hade velat se honom utan polisongerna en gng för att sedan låta dem växa ut igen. Då har han en "garanti" på att du inte är ute efter att förändra honom. Även om du nu ogillar dem och finner dem oatraktiva.
    Men samtidigt så känner jag lite att du fastnade för honom med sina polisonger det var ju något som du fann attraktivt hos honom trots detta. Försök att hålla fast vid det.

JohanoCissi skrev 2008-04-11 09:39:18 följande:
    . Annars kanske du kan raka av dem i sömnen och skylla det på nån annan ? Lycka till vilket som.
  • 040409
    Carmilla79 skrev 2008-04-11 09:26:35 följande:
    Ha Ha Intressant förhandlingsläge där 040409! Jag är också typen som har haft mest kort hår eller page-aktigt. De flesta tycker jag passar bäst i det, men några pojkvänner har sagt de gillar när håret är mer mellanlängd (mellan hakan och axlarna). Frågade en gång ett par killkompisar varför killar verkar gilla tjejer i långt hår. De svarade att det var något gammalt och inetsat i dem att "tjejer har långt hår" och fastän de också gillade kort på flera tjejer, så var det något speciellt med kort hår. De fick associationerna att det kändes lite extra kvinnligt.
    Min tärnas pojkvänn vill oxå helst att hon ska ha långt hår, hon har sagt att nu måste det klippas och han får nästan panik! Hon får max toppa det, trotts att hon faktiskt hade page när de träffades...
    Jo jag kanske kan pröva att förhandla, men jag vill ju helst att han ska prova att raka av det innan vi ska gifta oss (har ett år på mig), men jag ska ju spara långt hår till bröllopet!Inte att det har nån skillnad på om jag vill gifta mig eller inte, men jag vill ju se hur det ser ut och om det är finare vill jag ju kanske att han ska va utan skägget på bröllopet...
  • Vidalila

säg som det är tycker jag! Jag sa till min sambo att han skulle behöva börja träna. :)

• jenster

det handlar nog om hur du säger det. Sålänge det inte låter som en livsallvarlig grej eller att du beordrar honom till ngt.

Jag hade sagt ngt i stil med "du har ett sådant vackert ansikte, jag skulle gärna vilja se lite mer av det, snälla, kan du inte bara testa ta bort polisongerna, de växer ju ut igen om du inte gillar att ha bort dem"

eller.. varför inte säga som det är? Att du älskar honom oavsett men tycker helt enkelt att han skulle se så mkt snyggare ut utan.

Svar på tråden Har jag rätt att säga något till honom?