Tips på snygg matservis att önska sig till bröllopspresent?
Vi har det mesta men en matservis att duka med till finare middagar saknas. Finns matservis på er önskelista och hurudan i så fall? Tacksam för tips
Vi har det mesta men en matservis att duka med till finare middagar saknas. Finns matservis på er önskelista och hurudan i så fall? Tacksam för tips
Vi önskade och fick iittala origo. den med färgade ränder längst ut. Finns i röd nyans och blågrå tror jag.
Innan hade vi blå blom från rörstrand, det är vår finservis. Den tillverkas inte längre.
Annars skulle jag önska mig ostindiska servisen (blå)
puff
Pentik har ju många fina tycker jag (att döma av ditt nick kommer du från Finland . Vi skall önska oss därifrån.
Swedish grace från Rörstrand. Jättefin.
Swedish grace hade jag önskat mig. Den finns i många olika färger och har ett klassiskt tidlöst mönster. Man kan ju blanda färgerna med om man vill.
Vi har önskar oss Blonde White från Sthlm Design House. Har en önskelista på Svenska Hem där vi önskat oss tallrikar och kaffeservis (Blond White Stripe Cappuccino) från denna serien.
vi önskar oss Maria Mandelblom. finns på Duka, Cervera m.m. jättefins med rosa blommönster
Tack för tipsen. Puffar lite till
Jag älskar Höganäs-servisen. Finns i många olika färger och former så att man kan matcha ihop beroende på vilken smak man har. Eftersom den är enkel så tröttnar man inte heller på den. Beroende på vad man har för tillbehör (servietter m.m.) så kan man få olika stil på dukningen.
Finns bara en för mig=) Mateus. Som dessutom inte slits alls vad vi märkt. Inga repor och ingenting!
www.mateus.se
Swedish grace skulle vi vilja ha...
Ostindiaservisen från Rörstrand är jättevacker - och klassisk.
Gillar också Mateus! Finns i många färger.
Gillar man enkelt så är ju Swedish Grace nästan oslagbar.
www.rorstrand.se/web/rorstrandwww.nsf/pages/D783B00FDD351EEAC2257169008047DA!OpenDocument&Expand=1
Jag gillar min egen Arabia Arctica också, väldigt enkel och ren.
www.torebrings.nu/index.php&artgruppnr=228
Men vill man ha en annan stil, mer dekorerad eller romantisk så finns det ju hur mycket som helst att välja på! Gå i lite affärer och känn efter vad ni gillar, färg, dekoration eller ej, etc. Ska den kunna diskas i maskin och hur många olika delar ni vill ha (bara tallrikar etc eller uppläggsfat o såsskålar o så också) kan ju också spela roll.