• CeciliaT

    Presenter till gästerna

    Ger alla sina gäster en present? Ibland när jag läser på forumet känns det så, men är det verkligen så?

    Och vad ger ni?

    Tips på billiga saker att ge bort önskas!

  • Svar på tråden Presenter till gästerna
  • Lövings

    Jag ska faktiskt göra små korgar med småsaker i till alla som sover över och kommer långväga ifrån.
    De sover på slottet där även lokalen är.
    Där ska de stå en korg i varje rum.

  • Garonne

    Det var faktiskt en bra idé! Är helt emot att ge presenter, men vi ska ha festen på ett vandrarhem, där också många kommer sova kvar. Vore kul att göra nån liten låda för dagen efter som man ställer på rummen! Kanske ett par ipren och en cola till baksmällan... Detta ska spånas på ikväll! Jag tänker kul grejer, inte så mycket present egentligen, utan mer som en kul grej.


    Lövings skrev 2008-04-25 15:36:20 följande:
    Jag ska faktiskt göra små korgar med småsaker i till alla som sover över och kommer långväga ifrån.De sover på slottet där även lokalen är.Där ska de stå en korg i varje rum.
  • tös i skåne

    Tycker att det var en bra idé med "dagen-efter present"! Det kan gästerna verkligen få använding för, särskilt de som kommer långväga. Om man nu tvunget ska ha favors på festen så är det väl bra att ha något ätbart. Jag har läst här på BT om några brudar som funderar på godisbuffé - då tänker jag att det kanske är en bra idé att ha det just som en favor; man fyller själv sin strut/påse och tar med hem. Detta är väl särskilt kul om det finns gäster som har barn där hemma som inte fick följa med... Det här ska i alla fall jag fundera mer på!

  • kikalt

    Nej, vi har inte gjort det och jag har aldrig heller varit bjuden på bröllop där dom haft presenter till gästerna. Eller ju förresten, när vi hade vinterkräks och inte kunde gå fick vi två vinglas och en bebismugg med våra namn på sen. Glasen var placeringskort och gåvor till gästerna. Jättefint tyckte jag!

  • Gable
    Garonne skrev 2008-04-25 18:00:55 följande:
    Det var faktiskt en bra idé! Är helt emot att ge presenter, men vi ska ha festen på ett vandrarhem, där också många kommer sova kvar. Vore kul att göra nån liten låda för dagen efter som man ställer på rummen! Kanske ett par ipren och en cola till baksmällan... Detta ska spånas på ikväll! Jag tänker kul grejer, inte så mycket present egentligen, utan mer som en kul grej.
    Vi hade sånt till våra övernattande gäster, de fick en fin presentpåse med loka, samarin, alvedon (om någon är gravid får man inte äta t ex ipren) och chips. Det var MYCKET uppskattat!
  • Emblingen

    Alla bröllop vi vart på har haft små organsa påsar med gåvor. Gulligt på ett vis men något som tyvärr kastas in i en låda tills den slängs.

    Så min tanke var också att köpa tre chokladpraliner med olika smak (älskar jordgubb/champanje, chilichokladen och andra lyxvarianter). Men sen kom jag på att de kanske kommer att smälta innan gästerna hinner få i sig dem.

    Så då hittade jag rätt så fräcka kylskåpsmagneter (något som inte kommer in i vårt hem i vanliga fall ) som var en fräck liten 50-tals pinuppa. Och eftersom vi har 50-tals tema så tyckte jag det passade.

    Tyckte dock cigarrer och örhängen var ett jätte bra tips men det skulle bli för dyrt...

    Får se vad det blir/om det blir något tillslut...

  • Bröllopsyra2010

    Hej! Vi funderar på att göra en Bröllops-dvd. Med bilder som är tagna under resans gång. Både våra egna, o de andra tagit. Vi bränner sedan ner den på cdskivor, o våra gäster får en mycket personlig gåva isf traditionella tack-kort från oss. Kramar

  • glad och förväntansfull

    Vi ger inga presenter till gästerna. Vi har inte varit på något bröllop där man får presenter.

    Jag tror våra vänner diggar oss ändå, det är ju inte som att vi inte ger de någonting... Vi lägger allt krut på festen istället, det är den man kommer ihåg efteråt!

Svar på tråden Presenter till gästerna