• lillaj

    ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

    Nu startar vi en ny tråd för den gamla är stängd. Här delar vi som ska gifta oss i Örebroområdet erfarenheter och ideér samt följer varandra fram till den stora dagen!!! Vill ni vara med på listan så skickar ni bara ett meddelande med den info ni vill ha med!

    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080802 2aug08
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080920 EmmaErik

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-06 20:02
    080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080802 2aug08
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080920 EmmaErik

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:23
    080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

  • Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2
  • Waersta

    Låter härligt! Jag har redan börjat planera min blivande mans 30års dag.. han fyller i maj. Ska göra secret boxen då och så ska vi åka till liverpool så han får se sitt favoritlag!


    LiMa2008 skrev 2008-06-30 22:14:29 följande:
    Måste bara berätta... Det har nu gått drygt två veckor sedan vårt bröllop. Det var en alldeles underbar dag! Vi hade tur med vädret, solen sken hela dagen. Allting flöt på som det skulle förutom att vi missade kyssen i kyrkan ;) Känns dock lite tomt att inte ha något stort att planera :)Ni som har den stora dagen framför er, kom ihåg att njuta! Kram från en lycklig fru
  • lillaj

    Hej allihop. Hoppas det går bra för er alla med planering. Du, Waersta är ju näst ut! Hur går det? Halvvägs i listan nu.

    För min egen del så blev allt som har med bröllopet att nästan kännas meningslöst sen min mamma hastigt gick bort i lördags. Det som inträffat är fullkomligt helt ofattbart och jag har nog inte förstått det än, man tror bara att hon är bortrest och snart hemma igen. Jag vill inte på några sätt sabotera stämningen härinne men sorgen och saknaden kommer alltid att finnas, nu kanske som starkast men vi väljer ändå att genomföra vårt bröllop, dels för att vi vet att mamma skulle velat det och för att vi har många goda vänner som finns med oss och som förstår.

    Så, nu sakta med säkert ska vi försöka ta tag i det sista i planeringen samtidigt som vi planerar en begravning vilket känns fruktansvärt. Men, mamma kommer finnas med oss hela vår dag fast hon inte fysiskt finns där. Den vetskapen gör mig ändå lite lycklig men helst av allt skulle ju mamma varit där så klart, sett min klänning, min bukett..

    Tack, jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

  • Waersta

    Jag lider så otroligt med dig!! Hör gärna av dig om du behöver ventliera dig eller bara någon som lyssnar..


    lillaj skrev 2008-07-02 13:03:13 följande:
    Hej allihop. Hoppas det går bra för er alla med planering. Du, Waersta är ju näst ut! Hur går det? Halvvägs i listan nu.För min egen del så blev allt som har med bröllopet att nästan kännas meningslöst sen min mamma hastigt gick bort i lördags. Det som inträffat är fullkomligt helt ofattbart och jag har nog inte förstått det än, man tror bara att hon är bortrest och snart hemma igen. Jag vill inte på några sätt sabotera stämningen härinne men sorgen och saknaden kommer alltid att finnas, nu kanske som starkast men vi väljer ändå att genomföra vårt bröllop, dels för att vi vet att mamma skulle velat det och för att vi har många goda vänner som finns med oss och som förstår. Så, nu sakta med säkert ska vi försöka ta tag i det sista i planeringen samtidigt som vi planerar en begravning vilket känns fruktansvärt. Men, mamma kommer finnas med oss hela vår dag fast hon inte fysiskt finns där. Den vetskapen gör mig ändå lite lycklig men helst av allt skulle ju mamma varit där så klart, sett min klänning, min bukett..Tack, jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
  • Jonna83

    Lillaj

    Så otroligt hemkt :( Helt oväntat? Låter bra att ni känner att ni har många runt er som stöttar, det kan bära en långt.

    Många kramar.

  • neeke1972

    Hej alla.
    Igår var jag och provade min klänning, den e sååå vacker och så underbar...
    Gissa om man nu längtar efter den 16 aug...
    Hade köpt underkläder som satt perfekt till och skorna var gudomliga..
    Jag e sååå glad att det vart så bra...

  • lillaj

    Ja, helt oväntat. Jag hade pratat med henne en timme innan typ och då kom vi överens om att hon skulle vara barnvakt dagen efter klockan tio. Pappa hade gått ut 5 min och när hon kom in trodde han bara att hon satt och slumrade lite (som hon brukade göra lite då och då) sen gick han och tittade på tv och tyckte sen att det hon var ovanlgit tyst så han skulle kolla tillhenne då men insåg att något var fel.. Helt oväntat och hastigt.


    Jonna83 skrev 2008-07-02 22:06:41 följande:
    LillajSå otroligt hemkt :( Helt oväntat? Låter bra att ni känner att ni har många runt er som stöttar, det kan bära en långt.Många kramar.
  • Waersta

    En ovanligt träffande kommentar då Lillaj förlorat sin mamma precis. Hoppas att du inte tänkte på vad du skrev..


    neeke1972 skrev 2008-07-04 20:34:15 följande:
    här va det dött
  • Waersta

    Jag har iaf lämnat in min klänning idag. Den ska sys ut, så den sitter lite bättre. Har även lämnat in ringarna på putsning.. tyckte det var ganska dyrt, 300:- för båda, men det är väl så det kostar helt enkelt.

  • neeke1972

    Oj jag läste visst inte vad som hade hänt....

    Det var inte meningen att skriva så.
    Beklagar sorgen Lillaj . Hoppas du inte tog illa upp.
    Hoppas alla får en bra dag.


    Waersta skrev 2008-07-04 21:55:58 följande:
    En ovanligt träffande kommentar då Lillaj förlorat sin mamma precis. Hoppas att du inte tänkte på vad du skrev..
  • lillaj

    Nej, det är ingen fara neeke1972.

    Mitt i allt elände fick jag en trevlig 30-årsdag i går. Min underbara blivande man överraskade mig med en utflykt till det ställe han tog mig precis när vi träffats för 6 år sedan, vi hade picknick i utkikstornet vilket var jättemysigt. Efter en promenad körde vi till Grythyttan och åt gott på Gästgifveriet där! Det kändes bra, lugnt och rofyllt, precis vad jag behövde.

    Ringde och frågade om klänningen kommit också men det hade den inte. Ringarna ska vi lämna in för putsning den 25/7. Vi har haft ett sista planeringsmöte med herrgården. Om någon vecka ska vi beställa brudbukett. Det känns trots allt riktigt bra att ha vårt bröllop som mål, jag vet att mamma kommer finnas med oss hela dagen även om lite av den enorma glädje, inspiation och lycka jag tidigare kände faktiskt saknas som det ser ut nu! Men jag älskar ju ändå min sambo och vill gifta mig med honom, när vi än väljer att gifta oss så kommer jag att sakna min mamma så därför gör vi det nu.

  • HannaMagnus

    Lillaj - Ledsen för vad som hänt er... Skönt att ni har folk omkring er som stöttar och förstår och att ni ändå känner att ni vill genomföra bröllopet... *kramar om*

    I lördags dundrade det in ett gäng tjejer när jag satt med morgonkaffet och tänkte läsa tidningen... Snacka om att jag var oförbereddd, konstigt nog då jag hela förra helgen gick och var nervös för att något skulle hända! Utspökad blev jag, i en groteskt ful paljettklänning och tiara. Vi hade en underbar dag som började med gemensam frukost här hemma. Sen blev det trekamp, bla sumobrottning och känguruboxning, picnic vid kumlasjön, "skivinspelning", frågesport, gissa presenter, singstar och massa god mat, gott dricka och trevligt sällskap! Jag är så nöjd med min dag, det hade inte kunnat bli bättre!

    Waersta - Hur känns det..?

  • Waersta

    Aha, det är du som är DEN Hanna, att jag inte förstod.. Var på kalas hos Anna och Morgan igår.. och hon hade ju varit där i lördags ju.

    Hur det känns? Det känns fruktansvärt bra! Vi längtar någe enormt nu. Det mesta är fixat.. lite småkrafs kvar. Ska träffa prästen på torsdag. Borde kanske ringa kantorn.

    Känns coolt att säga "Vi gifter oss nästa vecka"


    HannaMagnus skrev 2008-07-07 10:04:22 följande:
    Lillaj - Ledsen för vad som hänt er... Skönt att ni har folk omkring er som stöttar och förstår och att ni ändå känner att ni vill genomföra bröllopet... *kramar om*I lördags dundrade det in ett gäng tjejer när jag satt med morgonkaffet och tänkte läsa tidningen... Snacka om att jag var oförbereddd, konstigt nog då jag hela förra helgen gick och var nervös för att något skulle hända! Utspökad blev jag, i en groteskt ful paljettklänning och tiara. Vi hade en underbar dag som började med gemensam frukost här hemma. Sen blev det trekamp, bla sumobrottning och känguruboxning, picnic vid kumlasjön, "skivinspelning", frågesport, gissa presenter, singstar och massa god mat, gott dricka och trevligt sällskap! Jag är så nöjd med min dag, det hade inte kunnat bli bättre! Waersta - Hur känns det..?
  • HannaMagnus

    Men...känner du dem..?? Haha, det hade jag ju ingen aning om, skoj!! Morgan är ju min kusin.

    Jag blir alldeles pirrig nu, jag ska gifta mig om en månad...*myser*

  • Waersta

    Det är så fantastiskt härligt liksom. tom gubben börjar bli nervös, igår ville han att vi skulle öva på bildpositioner.

    Vi barnkalasar alltid med det gänget..


    HannaMagnus skrev 2008-07-07 11:01:00 följande:
    Men...känner du dem..?? Haha, det hade jag ju ingen aning om, skoj!! Morgan är ju min kusin.Jag blir alldeles pirrig nu, jag ska gifta mig om en månad...*myser*
  • lillaj

    Ikväll har vi övat på valsen Det gick väl sådär men roligt var det!!! Har ni övat?

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2