• Duchess

Vad missade du i budgeten?

Jag har läst många trådar om hur budgetar spräckts pga oförutsedda utgifter. Eftersom jag själv numera lyckats gifta mig (och hålla budgeten, kors i taket!) så tänkte jag tipsa om vad man inte ska glömma bort i budgeten. Förhoppningsvis kan fler lägga till några saker de glömde bort.

Vi lyckades komma ihåg:
    * porto till både inbjudningskort och tackkort
    * att även brudgummen skulle klippa sig innan bröllopet
    * gravyr av vigseldatum i brudgummens förlovningsring (han har bara en)

Vi hade glömt bort att budgetera för:
    * transporten av tårtan (ingick inte i vår catering)
    * transporten av oss från bröllopslokalen till hotellet (några mil)
    * inköp av alkoholfri dryck till middagen

• Svar på tråden Vad missade du i budgeten?
  • Troll1
    2augusti2008 skrev 2008-04-09 21:12:36 följande:
    Snacks kanske man kan missa! Sånt man inte tänker på då det är massa mat och dryck som ska med. Vi tänker ha någon form av förfriskningsbuffé under kvällen med frukt och vatten och kanske lite godis. :)
    Vi har funderat på vad maan ska bjuda på för nattamat. Ett par hade varm pizzaslice, men då stod det peronal och grejade med dem. Finns det ngn kallt som är gott att tugga på? Ostbricka?
    Helt otroligt, jag skulle skriva upp ngt som jag tror att många missar...och så har jag glömt det själv... Oroväckande!
  • Sanfor

Trollet: Varför inte wraps eller nåt liknande?

• ollesmamma

trollet: vi kör varmkorv med bröd... lätt för toasmastern (eller vem de nu blir) att ställa i ordning...o de kostar inte en förmögenhet heller...plus att de flesta äter det...

• missmussel

Vi tänkte koka lite korv i en stor gryta på natten och ställa fram tillsammans med korvbröd, senap och ketchup. En enkel klassiker.

• mia1968

vi ska ha varmkorv och bröd samt nubbesallad och kvring

• lycklig78

* Jag "missade" en fåfäng grej som vita stolsöverdrag. Inget jag ens kom på tanken att ha innan men när jag fick se det så VILLE jag ha. SÅ fint.

* Missade underklädesposten

* Missade att tärnor och bestman skulle ha present. Detta var något jag fick se på BT.

* Hade inte med nattamat i budgeten.

* Trodde inte det var SÅ dyrt med material till festprogram och vigselprogram. Det drar iväg.

• f1bride

Underkläder till brudgummen är lätt att glömma! (så till vida att inte han själv tänker på det )

• paradisfågel

Vilken bra tråd! Definitivt något att hålla koll på!

• Efter 11 år är det min tur

Tack blommor till killen som tog våra kort och barnvaktens timmpeng

Svar på tråden Vad missade du i budgeten?