• fiapalle

Hur många tärnor???

Hur många tärnor skall ni ha? VBad tycker ni är normalt? Är tre för många eller vad tycks?

• Svar på tråden Hur många tärnor???
  • esset50
    fiapalle skrev 2008-04-04 12:57:37 följande:
    Okej, ska ni också bara ha en bestman? Du tror inte att det ser konstigt ut att det står tre stycken på "min" sida och bara en på min blivandes?!!! Jag vill och tänker nämligen också ha tre tärnor...
    ERT bröllop = NI bestämmer. Dessutum: Det ser inte ett dugg konstigt ut alls!
  • lycklig78

Vi har en bestman och 3 tärnor

• zsandora

2 bestman 2 tärnor plus vår son

• Stardusty

Jag ska ha hela 5 tärnor och m2b en best man

Håller med, på ett bröllop får man göra som man vill, det är ju VÅR dag

• Fröken Figo

Jag ska ha 4!!

Först tänkte jag bara ha syrran men sen kände jag verkligen starkt att jag ville ha min bästis också. Sen blev det två jättebra tjejkompisar till av bara farten.

Blir lite dyrt att fixa klänningar åt alla men det är jättekul att ha 4 engagerade tjejer som hjälper en med planeringen! Och jätteskönt att ha de där på dagen D bredvid mig. Jag vet att det kommer vara ett jättestort stöd. Så jag tycker gott man kan ha många tärnor! De får en så mycket större roll än vanliga gäster och blir mer engagerade...

• Joji

3 Tärnor och 3 Best men kör vi!

Tycker man kan göra exakt som man vill!

• Tant Doris
    junikul08 skrev 2008-04-04 15:49:34 följande:
    Ska inte ha tärna
    Inte vi heller. Brudföljet blir "bara" vi själva. Eventuellt kanske dottern (då fem och ett halvt år) kan få lämna fram ringen eller nåt, inte bestämt ännu.
  • fiapalle

TACK för alla era svar! Jag håller med er om att det är vår dag och att vi själv bestämmer, men alltid skönt att höra från andra att det kommer att se fint ut=) Tack alla blivande brudar!!!

• Juni2009

vi ska 2 tärnor o 2 näbbar o 1 bestman.

• Emmmmm

har själv funderat... har 17 gäster varav tre är mina systrar. ska jag ha ngn tärna så väljer jag inte ut ngn av dem utan då blir det alla mina systrar. men det känns som att 3 är mkt när det bara är 17 gäster, eller vad tycker ni?

• Lillsnufflan
    Emmmmm skrev 2008-04-16 21:09:46 följande:
    har själv funderat... har 17 gäster varav tre är mina systrar. ska jag ha ngn tärna så väljer jag inte ut ngn av dem utan då blir det alla mina systrar. men det känns som att 3 är mkt när det bara är 17 gäster, eller vad tycker ni?
    Kanske det är, men å andra sidan är det dumt att välja bland dem "bara för att". Och även vid ett relativt litet bröllop kan det vara skönt att ha någon/några som är där för att stödja dig och hjälpa till med arrangemanget. Ta alla tre, om det är det du vill.
  • Vi2alltid

jag har hört nåt om ett brudpar som hade 11 tärnor och 11 marskalkar... så det finns nog inget tak :P

• Hajime

ska ha en tärna och en marsalk. min syster kommer däremot också finnas med på morgonen och fixa med mitt hår/smink så det blir 2 stöd då iaf, sen blir det fotografering... får se om tärnan ska följa med då, ska hon det?

• pluggis

Vi ska ha två tärnor, två marsalkar och två näbbar. Vi vill ha med alla på iaf några av fotona, dels kul för dem att få och för oss att ha kvar.

• Snart   så

Vi ska ha sex tärnor och två marsalkar, och två näbbar:)

Svar på tråden Hur många tärnor???