• emeliek45

Bakar en kärlekskaka...

Har tänkt på hur underbart mitt liv egentligen är, vilken fin och omtänksam kille jag har. Så ikväll ska han bjudas på en kärlekskaka, efter maten...

Tänk på det, gör något extra, det betyder så mkt...men bara för att...vi älskar varandra kan vi inte ta varandra för givna. Så när ni kommer hem idag, köp med er en blomma, eller en bakelse, ett litet kort eller en flaska vin, och dela.

Mina tankar till er andra där ute...ta hand om varandra!

• Svar på tråden Bakar en kärlekskaka...
  • BlivandeFruJohansson

Vad är de för kaka? Lät mysigt Kanske ska baka nått till sambon som kommer hem från jobbet om en stund..

• Vinterbruden 08
    Mys!! jag fick blommor igår.. I morgon så ska jag hitta på något..
  • emeliek45

lite digestivekex, krossat med smör. ugnen, 4 min. Blanda ett ägg, socker, mjöl, philadephia ost, kardemumma, 5min i ugn. kyl. lägg ett lager kesella jordgubb och lime. kyl igen, servera ikväll. klart på mindre än en kvart....lycka till!

• BlivandeFruJohansson

Har inte så många av dom ingredienserna så ska nog kolla på nått annat till honom! Tack för tipset!!!

• Fröken Larsson

Lät gott! Eftersom min blivande man är av det lekfulla slaget så planerar jag att baka en tårta och sen lägga en sån där ätlig oblat (köpt på Tradera) med ett Simpsons-motiv ovanpå som dekoration. Tror han kommer gilla det!

• Nessan

Här är ett annat recep!

Recept på kärlekskaka

2 kg kärlek
    1,5 kg glädje
    2,5 hg skratt
    5 hg mildhet
    5 hg överseende
    5 hg självuppoffring
    5 hg finhackat förstånd
    5 hg gott humör
    2 msk uppfriskande gräl
    1 kkp sunt förnuft
    25 gram blygsamhet

Gör så här: Placera kärlek, glädje och mildhet i ett kärl. Vispa upp överseende, blygsamhet och självuppoffring. Rör ner det finhackade förståndet och det goda humöret i de uppfriskande grälen. Tillsätt bubblande skratt och sunt förnuft. Knåda ihop tills allt är blandat.
    Värm försiktigt i evighet!

• Vinterbruden 08

UNDERBAR!!! Äntligen har jag fått riktigt recept, har blandat ihop ingredienserna allt för ofta, ramlat ner lite ilska, envishet och själviskt beteende.. Ska genast kasta bort det ur skafferiet..

• emeliek45

låter supergott!!!! ska prova det lite oftare!

• Bröllopsdrömmaren

har just berättat för min sambo att jag bjuder honom på middag, vin och efterätt på finaste restaurangen i stan imorgon, där ingen av oss varit tidigare för att det är lite dyrt...
    Har inte gjort något romantiskt ihop på länge, han blev jätteglad och det känns kul att ha något mysigt att se fram emot!

• emeliek45

bra för dig, bröllopsdrömmaren, hoppas att det är go mat och att ni får det supermysigt!

• Bröllopsdrömmaren

tack! hoppas att de förtjänar sitt goda rykte

• Fröken Figo

åååh vad gott...

om det ändå fanns kesella och sånt där jag bor

• Nessan

Huh? Nu blir jag nyfiken fröken Figo... Var bor man om det inte finns Kesella?? Jag trodde inte det var en såå speciell produkt?

Svar på tråden Bakar en kärlekskaka...