• Linnnsan

Förlovning ikväll?!?!?

Ikväll gäller det! Väskan är packad och champagnen ligger på kylning! Nu har jag också sms:at sambon om att det blir surprise-resa till Kph ikväll! Är inte alls säker på att han fattar vad som är på gång, vi har länge pratat om att bara ta en natt i Kph för att det är nära och för att fira att vi har fått jobb. Men jag har ordnat ledighet hos hans chef och hotell så nu hänger allt egentligen på ifall jag vågar ställa Frågan eller inte... Behöver pepp!!! Tänk om han inte är redo eller bara skrattar bort det?!

• Svar på tråden Förlovning ikväll?!?!?
  • Sommarliv

Vad härligt.. Lycka till..

• Linnnsan

Han sa ja!!! Hotellet var jättefint och allt blev perfekt!! Jag var skitnervös när tåget åkte över bron men jag gjorde det! När vi kom fram till hotellet (via någon demonstration med poliseskort) så trodde han att det var överraskningen och blev jätteglad, men inte anade han att jag hade en överraskning till som inkluderade champagne och Frågan! :o) Men jag gjorde det och gick ned på knä och allt och han sade ja och sen firade vi med bubbelvattnet och middag osv. :o) Dagen efter åt vi jättegod frukost och sen strosade vi runt i Kph. Hur mysigt som helst!!!

Idag ska vi fortsätta titta på ringar, så om någon kan ge mig tips om Schalins vitguldsringar så blir jag glad! Vill så gärna ha en men butiksbiträdet skrämde mig lite genom att påpeka att de behövde rhodineras om typ en gång per år... Någon som upplevt detta? Eller kan rekommendera trevliga guldsmedsaffärer i Lund?

Tack för all peppning inför torsdagen!!

• lindahallman

vi har schalins romans två färgad men de sa inget om de till oss. de är bara ett halvår gamla men de ser fina ut än iaf.

• capu

Hej!
    Jag har en ring från schalins i vitguld. Vi förlovade oss i nov och den är redan väldigt repig, jobbar ju iofs i butik, men min sambos är också väldigt repig. Vet inte om det är vitguld generellt eller att just schalins ringar inte håller så hög kvalitet. Men det är väldigt fint när dem är nya :0)

• markusofrida

Jag har också min förlovningsring från Schalins och den är i vitguld. Jag har snart haft den i ett år och visst har den blivit lite repig men absolut inget som stör. Jag var jätteorolig innan jag skaffade ringen och övervägde fatiskt att ta rött guld, trots att jag inte passar i rött guld. Men tillslut valde jag vitguld och det har jag absolut inte ångrat. Den är jättefin!

• Linnnsan

Hej!
    Nu är det "försent", vi har redan beställt i vitguld och allt! :o) Funderade på engelbert som ju är rätt mycket dyrare, och guldsmeden själv som stod bakom disken rekommenderade såklart engelbert. Men precis när vi ändå hade bestämt oss för schalins så kom ett par in vars 3mån- engelbertsringar hade blivit jättemörka i färgen redan. Så vi intalade oss att det är olika för alla oavsett märke och att det nog kommer gå bra med dessa! De kommer på onsdag iaf och det ska bli så roligt att hämta dem!

• matildaochniklas

Grattis!!! Va härligt det låter! Det kommer säkert att bli bra med ringarna! Vi ska köpa vitguldsringar från schalins till vigselringar

• Miss (snart mrs) A

Grattis, det låter jättehärligt! Bra jobbat att du vågade och att det blev så bra. Lycka till med bröllopsplanerandet!

• Linnnsan

Nu har vi hämtat ringarna! De är så fina och jag kan inte sluta titta. :o) Bild finns i mitt galleri!

• matildaochniklas

jag kan inte se ditt galleri :( du måste göra det offentligt

• matildaochniklas

nä. gå in på "min sida" sen klickar du på inställningar i spalten längst till vänster och där klickar du i vad som ska synas

• Linnnsan

Tack! Nu måste de synas! :oD Ifall du kollar på schalins egen sidan eller så, så är det modell 210-6. Båda är 6mm breda trots att min stackars m2b i ett desperat försök att återfå sin manlighet ville att jag skulle ta 5mm. Han har nämligen damstorlek! :oD Men det blev ju billigare och jag ville ha en bred och ville inte ändra mig hihi!

• matildaochniklas

Oh, dom är verkligen otroligt vackra!
    Riktigt bra val!!!

Svar på tråden Förlovning ikväll?!?!?