• EvelinaK

Hur hade ni gjort?

Vi har bjudit bla. en kusin (som var singel när vi skickade inbjdningarna) så vi skrev bara hans namn på kuveret.

Så har han precis träffat en tjej, som jobbar med en som jag känner, så hade hon sagt att hon skulle på vårt bröllop, att hennes kille (min kusin) sa att det var okej.

Han har inte ringt o frågat oss eller hört av sig. Vårat osa har inte gått ut ännu..
    Men när han ringer skulle ni säga att det är okej att hon får följa med eller inte?!

Vi har aldrig träffat henne. Och vi umgås inte jätte mkt med kusinen, och kommer inte särkert inte träffa henne innan bröllopet...

• Svar på tråden Hur hade ni gjort?
  • Brollop15juli

Man ska absolut inte vara för snäll och bli trampad på.

Med risk för att få inboxen söndersprängd...
    Men detta känns ganska kvinnligt, någon gör oss en oförrätt.
    Och då blir det lite "hämndlystenhet" som vaknar i oss.
    Då minsann..

Kanske kusinen tom tänkt höra om det är ok när han osar?!
    Sedan att han kanske räknat med det är fel.

Oavsett, lycka till med bröllop och kusin.

• jelikr

Tycker inte du behöver bjuda henne.
    Det där med att inte splitta på par gäller knappast om man har varit ett par i två tre veckor...tycker jag iaf...
    Man brukar ju prata om etablerade par och två tre veckor är ju typ bara när man börjat daita och så...

• bara jag

Tycker inte heller du behöver bjuda henne...men när man sitter med telefonen i hand så är det nog svårare än man tror faktiskt!

• emeliek45

Prata med kussen, kanske han inte riktigt kan säga nej till henne, och iså fall hjälp honom genom att säga att det inte går att få in en till i budgeten. Men först prata med honom innan du bestämmer dig. Vem vet ni kanske går jätte bra ihop med hans nya tjej...alltid trevligt att träffa nya bekantskaper....

• Mrs G to be

Tycker inte alls att du behöver bjuda henne - det är ert bröllop och ni gör som ni själva vill.

Om man "bör" bjuda med nytillkomna flick/pojkvänner eller inte tycker jag också hänger på hur stort bröllop man har. Om man har ett litet med bara de närmsta så blir det ju ganska knasigt om någon man inte alls känner är med. Men om det är ett större bröllop med både nära och lite mindre nära släkt och vänner kan det kanske passa bättre.

Personligen kan jag inte fatta varför i hela friden man vill gå på ett bröllop när man inte/knappt inte känner personerna?!?!?! Visserligen kanske man kommer att vara en del av familjen på sikt, men om jag ska gå på ett bröllop vill jag känna en glädje över att just de två personerna gifter sig. Likadant vill jag att gästerna på vårt bröllop ska känna det. Det här verkar ju inte vara en person som ni kommer att vara nära med i framtiden heller eftersom ni inte umgås så mycket med kusinen.

• maniha

haqn kanske har planer på att dumpa henne??...

• Skottdagen2008

hÅLLER MED!

20080301 skrev 2008-04-03 12:40:11 följande:
    Jag hade bjudit henne, man splittar inte på par hur nya dom än är.
  • maniha

I vårt fall var det nån som skulle ta sin mamma. Jävligt konstigt tyckte jag, men vi sa att det inte fanns plats med fler än de inbjudna

• 27juni2009

Jag tycker man ska "fira" kärleken vid ett bröllop o de gör man väl verkligen geonm att bjuda med en ny respektive, aknske ett bkivande brudpar
    Men visst vid ett pytte bröllop.... men då har mman väl kmappt med sin kusin man knappt umgås ,med i heller?
    När jag gick på m in kusins bröllop när jag var 16 hade jag o min dåvarande hängt ihop 1 år men vi var som sagt unga, men han var varmt välkommen hon ringde tom o frågade om vi ville sitta ihop eller ej, me tanke på att han inte kände nån så direkt.

• Duchess

När jag läser det du skriver så tycker jag spontant att det stora problemet ligger i att din kusin tagit för givet att han kan ta med sig den nya flickvännen på ert bröllop.

Att fråga på ett fint sätt om det finns möjlighet, det är en sak. Att bara ta för givet, det är en annan sak.

Hade det varit mig som kusinen ring till så hade jag nog sagt något i stil med att "Så kul att du träffat en tjej! Vi väntar på några svar ännu, så vi kan inte med 100% säkerhet lova att vi har råd och plats att bjuda ytterligare gäster. Kan vi få återkomma till dig?"

Svar på tråden Hur hade ni gjort?