• lillapinglan

Peppa, stötta, uppmuntra

Det finns MASSOR av trådar där alla peppar varandra för att gå ned i vikt, personligen är jag nöjd med min just nu. Dock har jag precis slutat röka och undrar om det är fler här som är i min sits? Vi kanske kan stötta varandra.. För övrigt lär jag kanske gå över till bantningstrådarna för oj va mycket jag äter!

Så nyblivna ickerökare finns ni här?

• Svar på tråden Peppa, stötta, uppmuntra
  • lillapinglan

puff igen.. är det bara jag som levt med denna last och bestämt mig för att lägga av?

• lillapinglan

ÅH! va härligt att jag inte är ensam.. är själv bara på dag 3..

• maniha

Jo jag å tjejen bestämde oss för det. Fick piller som heter champix av läkaren. de é sjukt bra.Suget är nästan helt borta men den kommer väl när man slutar med pillerna, fast då har man i a f fått bort vanan.
    En bok som är grymt bra stöd: äntligen ickerökare av Allen Carr.

Du kommer klara det om du ger dig fan på det...

• Nienna

Jag slutade snusa för exakt 7 månader sedan och jag har sen dess gått upp 8 kg! Jag sitter hemma hela dagarna och pluggar och då är det så lätt att sitta och stoppa i sig godsaker hela dagarna...

Ibland får jag snus-sug, men jag är väldigt bestämd denna gång! Om jag blir sugen luktar jag bara på sambons snus och den luktar inte gott.

Lycka till! Tänk vad skönt att stå där på sin bröllopsdag och inte behöva lukta rök!

• Stardusty

Jag slutade röka på nyårsafton och har sedan dess rökt två cigaretter totalt, en gång när jag var ute och en gång när jag firade en rolig sak. Men är ändå stolt över mig själv, har varit rökare i så många år och nu lyckats!

• maniha

Jag sitter för det mesta i skolan å pluggar. då har man inte kylen i närhete... man kan ha lite knäcke bröd med sig ifall man verkligen måste stoppa i sig nåt! Fast det é klart, snus é ju värre då man inte ens behöver gå ut. starkt gjort

• Nienna

Jag hade snusat i drygt 14 år när jag slutade, med endast ett kortare uppehåll.

• lillapinglan

Är lite fundersam på det här med piller eller andra nikotinmedel.. Har inte använt det än men har nikotiktuggummi i väskan. Känns visserligen inte som om jag behöver det för suget är inte så farligt, men suget efter att få gå ut dra djuuupa bloss och slippa allt annat för en sekund. Men jag tror att det ska gå utan, har en kompis som lyckades å hon är min stora förebild! Problemet är bara att jag är så rädd att gå upp i vikt, klänningen är ju beställd. Är egentligen en träningsnarkoman så det bör väl inte vara problem, men har problem med ryggen å får inte träna!! Suck...

• maniha

ja, och jag har rökt i 15. Undra hur lungorna ser ut

• lillapinglan

Riktigt bra gjort med snuset.. min m2b är på väg.. och jag hoppas för jag har aldrig kännt att han luktar så illa som nu så jag hoppas verkligen han pallar med att lägga av!

• Stardusty

Jo, det där med vikt känner jag igen tyvärr... Har gått upp sen jag slutade röka, men om man håller igång träning så funkar det nog...

• maniha

jag är helt emot nikotin varianterna. Jag har mått illa varje gång jag testat. Men dessa piller ser tydligen till att septorerna(eller va de nu heter) som nikotin sätter sig på blir upptagna. och de första två veckorna måste man röka samtidigt! De sista dagarna känner man verkligen att man inte får något utav att stå ute i kylan och röka.
    Visst håller jag på och gå mot balkongdörren fortfarande ibland. men förhoppningsvis är det snart borta

• Nienna

Tack! Ja, jag är väldigt stolt över mig själv! Min blivande vet jag dock inte om han får sluta, han blir så grinig när han är utan snus en längre stund.

• Nienna

Jag har klarat mig helt utan hjälpmedel. Jag tror att det är vanan som är värst att bryta, så vid de tillfällen som var vanligast att man tog en snus (t.ex. efter maten osv) försökte jag hitta på andra saker.

• maniha

Jag håller med. Vanan är värst. Fast när jag dricker är det verkligen nikotinsug.

• niklasbivandefru

min m2b har nu slutat o snusat o shit va de e jobbigt!!! för mig o alla andra i hans omgivning för han har värre humörsvägningar än vad ja har vart me om någonsinn!!!! hur länge brukar de sitta i???? han har typ snusat el rökt sen han va 14-15 o e 27 idag!!!

• maniha

men googla på champix. Det finns info på nätet. Den är receptbelagd.

Svar på tråden Peppa, stötta, uppmuntra