• Lövings

Sak att lägga pengarna, som man fick i present, i?

Haha, dålig rubrik..

Men har någon någon ide på vad man kan lägga
    kuvertet med pengarna i som man önskade sig?

Vart ska man ha den på bröllopet?

• Svar på tråden Sak att lägga pengarna, som man fick i present, i?
  • Celeste97

Funderade lite på att köpa en sån där vit fågelbur de har på Åhléns just nu för 195 kr. Eller hoppas att det blir rea på dem om någon månad.
    Ser lite romantiskt ut, med lagom stora spjälor för att få in kuvert mellan. Högst upp sitter en krok om man vill hänga den från taket.

• Vinterbruden 08

Vilken kul idé, hmmm ska suga på den karamellen en stund

Celeste97 skrev 2008-04-01 20:36:02 följande:
    Funderade lite på att köpa en sån där vit fågelbur de har på Åhléns just nu för 195 kr. Eller hoppas att det blir rea på dem om någon månad. Ser lite romantiskt ut, med lagom stora spjälor för att få in kuvert mellan. Högst upp sitter en krok om man vill hänga den från taket.
  • Lövings

Åhhh, det lät fint.. Det vill jag också ha.
    Men jag vill ha något där man inte kan ta ut något
    kuvert igen. Inte för jag tror att någon stjäl men
    vi har barn som gäster och folk kommer jobba åt oss
    och servera. Man vet aldrig.
    är det tillräckligt stora springr så de är lätt att ta ut de?
    Ska du skriva någon lapp på att det är just till kuvertet?

Hur formulerar ni det då?

Celeste97 skrev 2008-04-01 20:36:02 följande:
    Funderade lite på att köpa en sån där vit fågelbur de har på Åhléns just nu för 195 kr. Eller hoppas att det blir rea på dem om någon månad. Ser lite romantiskt ut, med lagom stora spjälor för att få in kuvert mellan. Högst upp sitter en krok om man vill hänga den från taket.
  • kabacigg

Vilken bra idé med en fågelbur! Det lät fint tycker jag. Måste till Åhléns och kolla.

• SweetSun

åh lövings, den buren var vackar!

• Lövings

jag vet=) men va visst på åhlens och köpte en fågelbur=)
    Passar perfekt i vårt gästrum fram till bröllopet=)
    Men vet inte om man ska skriva somk en etikett på tills dess eller??

• Fenixx

vilken smart idé! en sån fågelbur var ju kanonfin att ha.

• Celeste97

Man kanske ska be sin toastmaster att berätta för gästerna att eventuella kuvert kan läggas i fågelburen, så att de inte kommer bort. Eller så får man hitta på något fyndigt att skriva på den... ..är tyvärr inte så fyndig just nu att jag kommer på något bra!

• Lövings

Hihi nej förstår de. Tomt här också.
    Men någon annan som kommer på??

• Siris

Bra tråd!!! Men hur kommer ni att upplysa gästerna om att det är detta som gäller som present? Skriver ni det i inbjudan och i så fall hur? Är sugen på detta också, och det låter ju sååå mycket roligare än att skriva kontnummer på inbjudan tycker jag.

• trassel

Vill ha en liten gärna gammal resväska, någon som vet var man kan hitta sådana?

• bumblebee jonis

Kommer tyvärr inte ihåg på vilken sida jag såg det men... jag kommer att göra en egen

Vi ska ha en brevlåda (som jag gör i kartong) Det är en sådan där "gammaldags" med kupning upptill och luckan på gaveln. På flaggan (som man brukar fälla upp när det är post i) kan man sätta en bild på brudparet eller kanske en bild på vad de bidrar till.

Hoppas att ni förstår

• Kireina

Kan man inte skriva något om att
    Så att det blir ni som flyger och inte kuverten har ni skaffat en bur till dem...

jag är trött, så vet knappt vad jag tänker.
    godnatt!

Svar på tråden Sak att lägga pengarna, som man fick i present, i?