• ljungem

liete bröllop

vi har tänkt att ha ett litet bröllop med bara våra föräldrar + en peron till så vi blir totalt 7 personer. Vi ska gifta oss i kyrkan.
    Finns det fler som planerar att gifta sig litet eller har gjort som vill berätta om sina erfarenheter.

• Svar på tråden liete bröllop
  • ingenjörsbruden

Vi kommer bara att bjuda föräldrar o syskon m resp (totalt 15 pers)!!! Misstänker dock att det blir fler som kommer till kyrkan o tittar!!

När har ni tänkt gifta er?
  • ljungem

i sommar, vi vill ha det litet och sen kanske man kan ha en fest eller nåt. men i kyrkan blir det nog bara vi 7. Jag funderar på om man kan köpa en brölllpstårta och äta efteråt ändå?.

Vi tänkte gör som ni innnan men ångrade oss. När ska ni gitfta er då?

• Skonie

Vi blir föräldrarna och syskon med respektive. 13 vuxna och 2 barn inkl oss

• ingenjörsbruden
    ljungem skrev 2008-04-01 11:49:02 följande:
    i sommar, vi vill ha det litet och sen kanske man kan ha en fest eller nåt. men i kyrkan blir det nog bara vi 7. Jag funderar på om man kan köpa en brölllpstårta och äta efteråt ändå?.Vi tänkte gör som ni innnan men ångrade oss. När ska ni gitfta er då?
    Vi har tänkt gifta oss 21/12. Vi blir också 13 vuxna o 2 barn (inkl oss)!!!

Klart man kan äta tårta o sen äta middag senare....

Vi var inne på fm bröllop först men det blir alldeles för stressigt med frukost, frisör, kläder, körning, fotograf, mer körning o vigsel så vi kör ett em bröllop med klassisk middag men dock liten.

Varför ångrade ni er?!
  • ljungem

vad mysigt att gifta sig på vintern.
    För att varken jag eller min kille tycker om att stå i centrum. vi vill ha det litet och sen kanske man kan a en fest efter eller nåt?

• Stjärnblomma

Vi vill ha det minsta möjliga, bara oss två och två vänner som vittnen. Ska vara på stranden om vädret tillåter, och sedan äta lunch med vittnena på en restaurang precis bredvid. Senare framåt sommaren ska vi ha en liten fest med våra (vuxna) barn.

• ljungem

stjärnblomma

vad mysigt det låter. Fast jag vill gärna var i kykan så det blir nog så.

vi tänker som så att vi gifter oss för vår egna skull inte för att släkten ska få en stor fest.

• ingenjörsbruden
    ljungem skrev 2008-04-02 10:50:32 följande:
    stjärnblommavad mysigt det låter. Fast jag vill gärna var i kykan så det blir nog så.vi tänker som så att vi gifter oss för vår egna skull inte för att släkten ska få en stor fest.
    *hahaha läste stjärtblomman o tänkte...hmm konsig nick*
    Suck!!

Ljungem, vi resonerar precis som ni! Inte stå i centrum men ändå i kyrkan. Vi bjuder bara syskon med resp o barn(2 st 9 o 13år) samt föräldrar (15 pers tot).
    Sen har svärföräldrarna sagt att de betalar för kuvertavgiften (15 000) Så det är KANON!! Vill bara lägga pengar på oss själva för det är som du sa för vår skull som vi gör det!!!

Jag hade kunnat tänka mig vigsel på stranden, men min m2b är helt inställd på kyrklig vigsel.
    Sen fick vi bröllopsresan i present av min mamma så eg har vi planerat så att allt ska passa med resan. gifter oss 21/12 o flyger iväg på 3 v sem den 25/12.....
  • ljungem

så bra att svärföräldrarna ställer upp och betalar =)

En strandvigsle vore ju mysigt men jag vill ha min konfirmationskyrka och den prästen som var då.

Vi vill ha det så litet för att vi när vi ska ha dopet så kommer det bli större och då kan man ju bjuda vilka man vill och ha dt lite större. Det känns som att föräldrarna bryr sig mest.

Svar på tråden liete bröllop