• Ljungfru

Hur gör man festprogrammen?

Hej!
    Ni som gjort era egna festprogram hur gjorde ni rent praktiskt? Vad använde ni för material?, vilket program på datorn använde ni?
    Vi pratar riktigt basicnivå nu. Har massor med tips på vad det skall stå i dem, men hur gör man dem????

• Svar på tråden Hur gör man festprogrammen?
  • SusanneLee

Sitter och pysslar emd våra program. Använder mig av programmet word. Här hittar du mallar:
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall
    Lite inspiration finns här:
    hem.passagen.se/majeda/mall.htm
    Sen finns det en massa trådar om det här på BT, och hur mycket som helst på internet. Bara att söka!

• bridesilly

Jag måste fråga om det är någon som kan hjälpa mig. om man vill ha ett a4 som är vikt dubbelt (inte avlångt) hur gör man inlagor till det då? Vilket program?

• JohanoCissi

Jag har köpt papper som är något tjockare än vanligt kopieringspapper som matchar vårt färgtema(pärlemorgrönt och elfenbensvitt). De gröna har jag vikt på mitten så att dem blivit avlånga. Sedan har jag skrivit ut själva texten på det vita pappret i words, klippt ut i långa avlånga rader och limmat in i programmet. Sedan har jag köpt silverband som ska hålla ihop programmet. Är riktigt nöjd med dem och dem var lätta att göra. Lycka till

• bridesilly

silverbanden vart köper du dom?

JohanoCissi skrev 2008-03-31 18:30:57 följande:
    Jag har köpt papper som är något tjockare än vanligt kopieringspapper som matchar vårt färgtema(pärlemorgrönt och elfenbensvitt). De gröna har jag vikt på mitten så att dem blivit avlånga. Sedan har jag skrivit ut själva texten på det vita pappret i words, klippt ut i långa avlånga rader och limmat in i programmet. Sedan har jag köpt silverband som ska hålla ihop programmet. Är riktigt nöjd med dem och dem var lätta att göra. Lycka till
  • JohanoCissi

Jag köpte dem på calligraphen, fanns i andra färger oxå tror jag. Dem var jättefina.

• bridesilly

aha okej dom har jag också köpt men bara till vigselprogrammen. skulle vilja köpa något liknande någonannanstans ifrån där man inte behöver köpa för lika mycket

JohanoCissi skrev 2008-03-31 18:36:56 följande:
    Jag köpte dem på calligraphen, fanns i andra färger oxå tror jag. Dem var jättefina.
  • Ljungfru

Åh, ack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden Hur gör man festprogrammen?