Jag tror precis som du att ibland kan folk prata på och glömmer bort hur det låter om man säger så.
Min svärmor har till ex sagt att hon vet precis hur jag ska ha håret, sen förklarade hon, typ lite 80-tal tyckte jag. =)
(Det är hon ska fixa mitt hår)
Jag lyssnade och förklarade sedan hur jag tänkt det och att jag ska leta på lite bilder så hon förstår. Vi ska testa några ggr i förväg så att vi hittar rätt frisyr innan den stora dagen, känns skönt att vi vet innan hur det ska se ut.
Hon sa att det låter jätte bra och är jätte glad att få hjälpa till.
Det jag menar är att hon formulerade sig först på ett sätt som gjorde att "oj, jag kanse ska gå till frissan" men hon vill väl och vill komma med idéer och känna sig delaktig, jätte gillig=)
I slutändan så kommer vi att lösa det tillsammans....
Ljungfru: Lyssna inte så mycket på vad hon säger, du gör ju i slutändan precis som du själv vill !
hondafreak skrev 2008-04-01 15:10:28 följande:
Kan det inte vara så att hon menar väl men inte lindar in det bra ? Skulle kunna känna igen mig själv i henne , men jag menar alltid väl.......Har inte uppfattat det som att folk kan ta illa upp och bli stötta för att jag säger si och så, de gör ju som de vill ändå...... En kompis till mig uttrycker sig på samma sätt om t.ex. mitt musikval till kyrkan, nej den ska du nog inte ta, ta den istället.....och jag uppfattar det inte som mästrande utan som ett gott råd.....