• lillabruden

har en liten tanke jag vill ha åsikter om....

Har funderat i evigheter på denna saken och har kommit fram till en liten eventuell lösning..men som ni märker är jag inte säker!
    Det är så att vi har allt redan och vill enbart önska oss pengar eller resecheckar på det bolag vi väljer att åka med på smekmånad... Tanken som slår mig dock är att det anses mycket fult att be om pengar och många vill inte avslöja summan för diverse anledningar. Inget är för lite i min åsikt men andra verkar tycka annat....

Min tanke är att man har en stor låda som man kan lägga kuvert med pengar/resecheck i, och vill man då uppge vem som gett det kan man ju ha ett fint kort tillsammans med det... Och lägger man det då i en låda så är det ingen som ser och vet vad dem andra ger.....

Är detta en bra lösning...?? Är så slut i huvet med detta problem....många har redan kritiserat att vi vill ha pengar men vi har verkligen ALLT redan.....

Hur har ni gjort?

Tack för svar..

lillabruden

• Svar på tråden har en liten tanke jag vill ha åsikter om....
  • Paeonia

Har köp en enorm spargris som folk får lägga pengar i anonymt. Ev. gratulationskort lägger de bredvid

• Zozo

Vi grejade till en skokartong lite kul. Vänner till oss hade gjort en lada som de klistrat full med bilder pa deras drömresemal.

• lillabruden

Ja jag tycker själv att detta låter som det enklaste och mest praktiska...men diskuterade me blivande svärmor igår och hon bekräftade vad jag trodde.... Folk vill gärna titta på gåvorna.. Men sen tänker jag; OCH? om dem vill titta på saker kan dem komma hem till oss o kika på allt!!! haha.. har ju faktiskt verkligen ALLT!

Jag tänkte att vi kunde bygga en stor låda och klä den som en present med fint tyg och band... Det är också som Ollesmamma sa...man vill inte att nåt ska försvinna!!!

Tycker det låter bra att man kan ställa korten bredvid me!!!

Tack så mycket för tips och åsikter!!! =D

• Zozo

Jisses, JAG tycker iaf att presentöppning och att titta pa presenterna är dödstrist pa bröllop. Är sedan gavorna för brudparet eller för gâsternas nöje?

Jag menar, att önska tex resebidrag hindrar ju inte att en del kommer med presenter ända. Da kan väl folk titta pa dem da!

• Skottdagen2008

vi önskade oss både saker och pengar så folk kunde få välja fritt vad de ville lägga gåvan på. vi fick kontanter i kuvert och vi öppnade inget på festen för att vi ville umgås med nära och kära igen och så blev det ju inte konstigt om någon gav 500 kr i resepengar och svärföräldrarna gav 10 000 kr medan mina föräldrar gav 3 000 kr.

• lillabruden
    sofili skrev 2008-03-31 16:29:07 följande:
    förresten är det någon som har nåt tips på nån sida där man kan hitta typ en låda eller kista eller liknande?har googlat, sökt på tradera, blocket..osv men kan inte hitta nåt...
    kanske lättast att leta i typ Panduro hobby och liknande affärer..... om inget annat kanske man hittar nåt fint på antika affärer =)

lättast skulle jag nästa tro att man gör det själv, får man som man vill me en gång =)
  • Humlanhubbe

Jag tycker att en låda där gästerna kan lägga ner ett kuvert eller två är en bra idé!Vi kommer själva ha det!

• MagDan

Vi kommer att köpa en fin "box" på IKEA, slå in den med guldsnören och göra ett hål (som i en spargris fast större) där alla kan ploppa ner hälsningar eller presentkort som vi önskat oss. Från början ville jag ha en riktig spargris men jag har inte hittat nåt med tillräckligt stor öppning varken upptill eller under. Jag vill inte gärna slå sönder en liten nasse

• sofili

bra idé!..ikea har ju många fina boxar...har jag inte tänkt på!
    tack för tipset

MagDan skrev 2008-04-01 10:20:18 följande:
    Vi kommer att köpa en fin "box" på IKEA, slå in den med guldsnören och göra ett hål (som i en spargris fast större) där alla kan ploppa ner hälsningar eller presentkort som vi önskat oss. Från början ville jag ha en riktig spargris men jag har inte hittat nåt med tillräckligt stor öppning varken upptill eller under. Jag vill inte gärna slå sönder en liten nasse
  • Miss Blue

Vi kommer oxå ha en "skattkista" där våra gäster kan lägga resebidrag och/eller lyckönskningar

• lillabruden

hehe jag har grubblat så mycket på detta att jag drömde om det inatt......tokigt!

• tolonta
    lillabruden skrev 2008-04-01 09:51:48 följande:
    kanske lättast att leta i typ Panduro hobby och liknande affärer..... om inget annat kanske man hittar nåt fint på antika affärer =)lättast skulle jag nästa tro att man gör det själv, får man som man vill me en gång =)
    Om man önskar sig pengar till en resa, kanske man kan köpa en sån där liten resväska för barn... Brukar finnas i liksaksaffärer, tror jag... De är väl i kartong, så är det bara att göra ett hål på lämpligt ställe. Kanske sätta på någon klisterlapp med resmålet skrivet på, ev även någon bild...?

Angående presentöppning så funderar jag just nu på om gästerna vill se presenterna, i så fall kommer jag be några personer (typ syster, marskalkens tjej m.fl.) öppna alla paket och ställa dem öpppnade, med korten fasttejpade på. Så kan folk gå och titta. Eller så öppnar vi dem själva, dagen därpå. En lång presentöppning på kvällen är helt utesluten!!! Har dessutom hört från flera håll att INGEN är intresserad av paketöppningen efter de första fem minuterna, när det varit sådan...
  • lillabruden

Det var en jättegullig ide!!! Definitivt nåt att tänka på!!! =D

Jag tror att dem enda som vill titta på presenter och visa upp dem är dem som är glada och stolta över vad dem gett.. Vilket i sig är jättefint av dem för det betyder oftast att tanken är väldigt stor men som du påpekar....'lång' pres.öppning är ju inte riktigt mening med ett bröllop.....

Jag ska verkligen tuffa till mig på detta ämnet tror jag... =)

tolonta skrev 2008-04-02 14:25:28 följande:
    Om man önskar sig pengar till en resa, kanske man kan köpa en sån där liten resväska för barn... Brukar finnas i liksaksaffärer, tror jag... De är väl i kartong, så är det bara att göra ett hål på lämpligt ställe. Kanske sätta på någon klisterlapp med resmålet skrivet på, ev även någon bild...? Angående presentöppning så funderar jag just nu på om gästerna vill se presenterna, i så fall kommer jag be några personer (typ syster, marskalkens tjej m.fl.) öppna alla paket och ställa dem öpppnade, med korten fasttejpade på. Så kan folk gå och titta. Eller så öppnar vi dem själva, dagen därpå. En lång presentöppning på kvällen är helt utesluten!!! Har dessutom hört från flera håll att INGEN är intresserad av paketöppningen efter de första fem minuterna, när det varit sådan...
Svar på tråden har en liten tanke jag vill ha åsikter om....