• Jnyli

Ingen lyssnar !e jag löjlig?

Åååh!....
    Jag e lite sur och arg.Jag friade till min blivande i januari..det blev helt perfekt och han sa ja och jag e sååå glad att vi ska gifta oss.Blir väl januari 09..klart att jag e glad och vill börja planera!Men det känns som ingen vill lyssna..alla bara säger ja ja det blir nog bra det.Inklusive mamma..och min blivande.E jag löjlig och dum som redan vill börja planera????

• Svar på tråden Ingen lyssnar !e jag löjlig?
  • BrudSeptember2008

Självklart ska ni börja planera nu!
    Kanske till och med handla saker, om man vill sprida ut kostnaderna lite...

Och du, det är inte så långt till januari -09, tiden går ju så fort!:)

• hjartan

Klart att du kan börja planera nu. Kanske att de andra förstår bättre att det är på allvar när de får ett datum att förhålla sig till.

• emeliek45

Såklart...lovar att när de andra ser hur glad du blir och exalterad du är över eran dag så kommer deras intresse att växa...tog några veckor för mina nära och kära att förstå att bröllop var att stunda!

• Marsaphir Marlean

På våra föräldrars tid planerades inte bröllop överdrivet avancerat. De bara gjorde det och allt gick bra. De har lite svårt att förstå att ett giftermål idag behöver planderas lååååångt i förväg.

• lillamillan

vi planerade bröllopet på 4 månader, hade varit trist att göra en sak i månaden i ett helt år.

Vill du planera o greja så gör det...men varför tvinga alla andra att ta del av det redan nu?

• Thailand 08

Börja du redan nu.Tiden går väldigt fort när man har kul :)

• bara jag

Det var samma för mig för snart ett år sedan när jag började planera...nu, några månader innan så är både min mamma och syrror jättespända och intresserade. Vänta du bara, det kommer...

• EllanTobbe

Tycker inte du är särskilt tidigt ute.. Vi ska gifta oss aug -09, har börjat planera för fullt... Man måste vara ute i god tid... Skulle boka bröllopssvit häromdagen och det var redan fullt, så visst är folk ute tidigt.... Kör på, gör som du känner, GRATTIS!

• MyStyle

Hör kanske inte riktigt hit, men när exakt är mässan i Varberg? Och var? Missade mässan i Malmö pga sjukdom, och eftersom Varberg nästan är som ett andra hem till oss skulle det passa fint att åka dit. Plus en ursäkt att komma iväg lite hihi.

Jnyli skrev 2008-03-30 18:54:50 följande:
    åh tack! någon som förstår...det finns ju jättemycket att planera.Och det är ju såå kul...ska på bröllopsmässa i varberg om en månad.Ska bli kul med tips och iddéer.Önskar bara att någon förstod.
  • MyStyle

Jag började planera ett år och en månad innan. Fick ändå flytta fram bröllopet en vecka eftersom alla lokaler som passade oss var bokade...

• mysifer

jag började planera så fort vi förlovade oss och det var 2,5 år kvar till bröllopet då. tar det iofs väldigt lugnt men jag tycker det är bättre för ekonomin och så hinner man bolla idéer och tankar med sig själv och andra..om man har tur och har någon som orkar lyssna.
    min blivande tycker det är tidigt och mina vänner likaså men man tjänar pengar på att lägga lite extra tid och det är ju så vansinnigt kul! så kör på bara!

• Saxiquine

Jag friade i år på alla hjärtans och började planera direkt. Fast bröllopet blir nog inte förrän maj/juni 2009.
    Men i fredags prel.bokade vi lokal och min sambo är helt med på noterna om att börja i god tid, så man slipper stressa och få ångest mer än nödvändigt på slutet =)

Har beställt hem lite papper från Panduro och skall börja pyssla förslag på inbjudningskort nån helg framöver.

• Tant Doris

Vi planerar att gifta oss i augusti -09 och planerar för fullt sedan en månad tillbaks! Tycker inte att du är för tidigt ute
    .

Min m2b var inte heller så engagerad i början men sen så bad jag honom att börja fundera på saker som jag vet är viktiga för honom (musik, transport osv) och då vips! så blev det fart på honom också

• Fröken Figo

Tricket är att hitta dem som vill lyssna och prata bröllop!

Det finns många här på BT tex. Och sen finns det kompisar som råkar gilla bröllop, de som kanske redan gift sig och vill återuppleva minnena? Eller de som själva funderar eller bara är intresserade rent av?

Min mamma är inte så intresserad. I början blev jag ledsen när hon inte ville snacka bröllop men nu vet jag att det bara är att leva med. Syrran tycker det är kul, men bara i 5 min. Inte för mkt detaljer.

Däremot har jag mailkontakt med flera som gillar bröllop! Det är superkul! Där kan man snöa in sig på de mest bisarra detaljerna. Underbart!!

• blivandefrularsed

Vi började planera (dvs boka kyrka och lokal) ett år och två månader innan. Sen har allt kommit pö om pö och självklart har många tyckt att jag varit ute i VÄLDIGT god tid med det mesta men det får man bara skaka av sig. Du får nog bara acceptera att alla inte tycker det är lika kul som du.

Häng här! Vi tröttnar aldrig!!!

• lillan31

-"Ja ja, det blir bra" och "Ta det lugnt det ordnar sig" det är två fraser som min blivande har använts sig av ända sen bröllopsplaneringen började i september-07, och fortfarande använder sig av....och kommer göra tills det är dags 7 juni...

Jag har bara skakade bara av mig det, och satte igång och planerade för glatta livet

• Lagestrå

Hej Jnyli!

Det var samma sak för mig:) Men nu är jag gift och jobbar med att planera bröllop.
    Som flera andra har skrivit så se till att sätta ett datum och börja boka lokaler redan nu. Vill din blivande ännu inte bry sig så får du helt enkelt bestämma själv. Många lokaler och kyrkor blir snabbt uppbokade om de är populära så se till att göra det så snart som möjligt.
    Preliminärboka frisör och catering osv. Det finns mängder med listor på internet där det står ungefär vilken tid innan bröllopet man behöver göra vissa saker, sök upp sådana.

Märker du att någon av dina vänner eller släkt frågar om bröllopet, när det ska hållas osv, så har du förmodligen någon som är intresserad av att prata lite bröllop, så då kan du passa på!

Hoppas din blivande och andra får upp ögonen för hur kul det är att planera bröllop snart!

• Goldensea

Min far lät också lite "jaja det blir nog bra" när jag sa att vi förlovat oss. När jag däremot la till att vi bokat kyrka så förstod han att det var allvar. Vi gifter oss i juli i år och bokade kyrka i maj förra året...

• Goldensea

Kom o trycka på posta inlägget lite tidigt. Det jag skulle lägga till var att du ska se att dina nära o kära börjar intressera sig lite mer när ni börjar kolla på kyrka och lokal etc.

Svar på tråden Ingen lyssnar !e jag löjlig?