• sany

    kan nån hjälpa mig

    hej jag vill gå upp i vikt men vet inte hur jag har kontaktat min läkare och jag har ingen sjukdom vet nån nån medicin jag kan köpa som kan hjälpa mig....

    och ´hur kan man väza mer om man är 17år

    SNÄLLA HJÄLP....

  • Svar på tråden kan nån hjälpa mig
  • hungran79

    du kanske ska träna och äta rätt.... inte bara socker och fett utan allt. kan ju fukna om du inte redan har testat det.

  • sany

    det hjälper inte jag har försökt jag har ingen aapetit

  • förväntansfullbrud

    Testa detta: Gå ut och gå ca 20 min efter att du gått upp. Drick ett glas juice, hoppa in i duchen, fixa iordning dig. Vid detta lagret borde du va jättesugen på frukost. Ät mycket, yughurt/fil, ägg, bröd och frukt. Om du inte hinner bli hungrig till lunch ta en frukt och vänta till middan, då borde du va hungrig. Småät INTE däremellan, gör du det så behöver du även äta lunch! Det kan ju va så att din magsäck blivit väldigt liten om du inte ätit så mycket på sistonne så du måste töja ut den. Lycka till!

  • bara jag

    Det finns preparat på hälsokostaffärer. Min före detta tog några droppar (vet ej vad det heter) för att minska ämnesomsättningen. Han gick upp ca 5 kilo på 3 veckor...men så åt han mycket också...

  • sany

    asså va bra men kan du reda på vad dom droppar heter snälla och vart jag kan köppa dom...tack

  • *Lilla M*

    Och ät mindre mål men ofta! Var tredje timme ungefär, det är tillräckligt för att bli lite hungrig men också lagom mellanrum mellan målen för att hålla en jämn nivå på blodsocker ( och humöret kanske).

  • *Lilla M*

    Det här ett matschema jag fick när jag skulle gå upp i vikt efter en periods ätstörningar. Det är inget konstigt med schemat, räknar man på det så blir den sammanlagda summan precis så många kalorier som man ska äta när man är "vanlig". Men många människor äter inte så här "mycket", i alla fall inte riktig mat.

    07.00 frukost; 1 port gört, 1 dl mellanmjölk, 1/2 dl sylt eller äppelmos, varm dryck

    09.30 mellanmål; 1 smörgås med smör och pålägg, varm dryck

    12.00 lunch; 1 portion mat enl. tallriksmodellen, vatten

    14.30 mellanmål; 1 mjuk smörgås med smör och pålägg, varm dryck

    17.00 middag; 1 portion mat enl. tallriksmodellen, vatten

    20.00 kvällsmål; 1 mjuk smörgås med smör, pålägg, varm dryck - mjölk, välling eller oboy.

    + fyra valfria frukter när man vill under dagen.

    --> äter du såhär mycket?

  • *Lilla M*

    ... och till frukosten ska det vara gröt, inte gört...

  • 16aug08

    Jag skulle inte rekommendera promenad innan frukost om du vill gå upp i vikt, är snarare ett bra tips om man vill gå ner i vikt.

    Kan du inte kontakta en kostrådgivare/dietist. De är ju kunniga och kanske kan hjälpa dig med ditt problem.

Svar på tråden kan nån hjälpa mig