• Januari2009

present till tonårsgäster

På vår bröllopsmiddag kommer ett antal yngre barn att vara med. Vi tänkte lägga en varsin present till dem vid matbordet, något nytt som kan vara kul att pyssla med. Det kommer också att vara två tonåringar med, skulle behöva lite ideér på vad man kan ge till dem?

• Svar på tråden present till tonårsgäster
  • Nessan

Det beror ju lite på om det är en 13-åring eller en 18-åring... Om det bara är barnen som får presenter kanske den som är 18 skulle tycka att det var lite genant att få samma behandling som barnen och inte de andra vuxna.

En sudokubok kanske? Det kan ju hålla en sysselsatt ett tag om det är vad som var avsikten. Vad hade ni tänkt till de små barnen (så man vet lite i vilka cirklar ni tänker, typ)?

• Januari2009

Ja, det är kanske lättare att förstå om jag förklarar lite!
    I dagsläget har vi bara tänkt att ge presenter till barnen, utvalt efter vad de tycker om (nån kul bil, barbie ritgrejor eller liknande).
    Främst som sysselsättning innan maten kommer in.
    De två äldsta är tjej 13 och kille 15 år.
    Sudoku är lite intressant. Eftersom de inte är i "övre" tonåren så tar de nog inte illa upp över att få en present, hoppas jag.

• hjartan

Gåtbok eller något annat att klura lite på.

• Arras

En kul sysselsättning för barnen (och vuxna) kan vara att ha vita pappersdukar på bordet och lägga fram kritor vid varje tallrik, det kanske är så du har tänkt när du skriver ritgrejor. Så har vi gjort på vuxenkalas vid ett tillfälle och det blev kul med många intressanta teckningar och dikter. Nästan så att man ville spara duken efteråt.

• Januari2009

Tack för hjälpen, jag kände mej helt tom på ideér, men inte nu längre!

Svar på tråden present till tonårsgäster