• Fröken Figo

Vår förlovning på slott

Kom precis hem från en av mina livs stora resor... M2b och jag åkte till Portugal en vecka och skulle vara i Lissabon, trodde jag. En morgon väcker han mig tidigt (han är extreeeemt morgontrött så jag blev riktigt förvånad och anade nåt stort) och vi sätter oss på ett tåg norrut...

Portugisiska landskapet sveper förbi oss, vingårdar efter vingårdar i solskenet... Jag vet inte vart vi är på väg, han vägrar säga nåt. Till slut går vi av i Porto och tar ytterligare ett tåg till Guimaraes. Och så en taxi som stannar utanför ett otroligt vackert slott! Jag är helt mållös. Vi checkar in och jag känner mig som en liten prinsessa...

PARENTES: Vi bestämde oss för att gifta oss för länge sen (gemensamt beslut) men m2b har alltid velat få in ett moment av överraskning i förlovningen. Perfekta lösningen blev denna! Ringar valde vi ut tillsammans. Och nu är vi äntligen officiellt förlovade. Hittills har bara vänner och familj vetat om förlovningen men inte kollegor. Slut på parentesen

Båda visste ju att ett "frieri" var på G så vi var lite nervösa på slottet. Gick runt och fnissade. Jag visste inte hur, var och när... Till slut blev det i solen i slottsträdgården, inte en människa i sikte, bland apelsin- och citronträden... Jag grät av glädje. Bilder finns i galleriet och här www.pousadas.pt/historicalhotels/EN/pousadas/Portugal/Norte/SantaMarinha/gallery/santamarinhaGALLERY.htm

• Svar på tråden Vår förlovning på slott
  • Joji

Grattis!!!! Låter superdupermysigt!!!

Visst är det roligt att man kan vara nervös, och bli så glad fastän man typ vet om att det ska ske? Så var det för mig också, grät också av glädje!

• stfa

Åh vad romantiskt det låter! Grattis till den officiella förlovningen!

• paradisfågel

Stort grattis! Och lycka till!

• Fröken Figo

Joji:

vad roligt att det blev så för er också. Man vet ju vad som är på G men när stunden närmar sig blir man ändå nervös och svämmar över av känslor

Tack för alla lyckönskningar och gratulationer! Det känns otroligt bra! Ringen glittrar fint på fingret nu och åker inte av mer.

• Joji

Ja visst blir man? Innan det skedde så trodde jag inte att jag skulle gråta så, men när det väl hände så...

Och även om man tillsammans bestämt att man ska gifta sig, så är det något alldeles särkskilt när han "friat", det är officiellt och ringen är på plats! Det går inte att föreställa sig innan riktigt...

• Sibbis

åh, vad härligt! stort grattis Figo, härligt att du fick det där spännande o nervösa även om det var väntat

• Fröken Figo

Ja det var jättehärligt! Jag blir fortfarande gråtfärdig när jag berättar om det för släkt och vänner

• blivandefrularsed

Grattis figo!! Vilken härlig förlovning, något att alltid minnas och bli glad av!

• bofinkarna

Åh! Vilken fin förlovning!!!

Svar på tråden Vår förlovning på slott