• Fru Brorsson

Finnar vid 26-års ålder! *ledsen*

Slutade med p-piller för snart 5 månader sen.
    Märkte att jag började få finnar direkt. Tänkte ibörjan att det kommer säkert bli bättre ned tiden. Men inte då, det blir bara värre och värre. Har inte haft en finnfri dag ännu... :( Och jag som aldrig har haft någon finne på ryggen någonsin har fått jättemånga där. Pannan är helt knottrig!!!
    Är verkligen heldeppig pga det här....
    Vad ska jag ta mej till.....börjar snart med de jäkla pillerna igen annars....

HJÄLP!!

• Svar på tråden Finnar vid 26-års ålder! *ledsen*
  • Mi och Nez

Använder själv Basiron från Apoteket och tycker att det fungerar bra. Ditt problem låter ju mer som att det är pga hormon-förändringen med p-pillerna så kanske du enklast och snabbast löser det med läkarhjälp.

• FruRålin080808

Jag är 38 och har haft finnar sen jag var 11 så jag vet hur det känns. Vissa perioder har det varit bättre...Tror precis som Mi och Nez att det är hormorner som spökar...Min hy blev bättre när jag slutade med mina piller...

• lillapinglan

Mitt råd är att söka upp en hudläkare. Å vara stenhård med att du ska HA hjälp. Lycka till..

• Maciebrud

Har samma problem just pga av p-piller-stopp:( Hoppas de förvinner till sommaren i solen=)

• Fru Brorsson

Maciebrud

Hur längesen var det du slutade???

Har ringt till hudmottagningen. De skulle höra av sej när de får in ett återbud. Det var nog lång väntetid annars.... :(

• Maciebrud

Jag slutade nog också för ca 5 månader sen. Har aldrig haft en finne på ryggen i hela mitt liv föränn nu:(

• Fru Brorsson

Köpt basiron på apoteket för att ha på ryggen iallafall....verkar funka lite....

• lillapinglan

börjar bli orolig nu, slutade med mina minipiller igår, har inte haft finnar inna jag började med dem men fick ganska snart efter det.. Nu åt jag medicin ett par månader i vinter och allt i ansiktet försvann men så fort medicinen var slut så kom det på ryggen igen. Hoppas att de försvinner nu när jag slutar med minipillrena och inte tvärtom som många beskriver!

• Zozo

Jag fick acne när jag BÖRJADE med minipiller. Det hela beror pa att hormonsystemet kommer i rubbning pa ngt sätt. Jag har hittills inte hittat ngt som rar pa det. Problemet kommer ju liksom inifran sa kosthallning, krämer etc har ingen större verkan pa mig iaf.

• lillapinglan

Zozo:

Jag fick ocså mina när jag började med minipiller. Men fick som sagt medisicin av doktorn som hjälpte, krämerna var ingen höjdare med tabletterna gjorde sitt. Visserligen tog de bort effekten av pillerna så jag vet egentligen inte vad det var som gjorde det. Vi får väl se vad som händer nu näår jag slutat med dem..

• Zozo

Jag slutade för 10 ar sedan snart men det kommer tillbaka i omgangar ända ! usch! vad fick du för medicin?

• lillapinglan

Har förmig att de hette tetralysal.. sitter på jobbet och kan inte kolla. ska kolla när jag kommer hem.

• elsi

Starkas dig.. jag vet hur det känns...
    Fundera NOGA om du blir erbjuden ROACUTAN av hud läkaren, (starka A vitamin tabletter) den kan ge svåra biverkningar, inklusiv svår depression och det är livs farligt för ofödda barn.

Hitta en hud terapeut som kör EXUVIENCE, Den är och bra.. de flesta här på andra tråder har fått resultalt med det.. och jag med .Lycka till och försök att inte pilla!

• Embo81

Ååååå..har samma skit som ni, är sjukt trött på det. Mitt är lite beroende på var i menscylken jag är med. Inte nog med att att humöret sviktar när det är mens, nu syns det även i ansiktet. Blääää...

• Zozo

Äh tetralysal har jag fatt i flera omgangar.. Hjälper tillfälligt men sen kommer det tillbaka igen. Roacutan hade jag kunnat fundera pa ibörjan när det var som värst, men biverkningarna gjorde ju att man backade. Nu är det inte alls akuellt.

• Diecel

Jag fick liknande problem som dig när jag slutade med p-piller. Innan jag började med p-piller hade jag vädligt sällan finnar fast jag var tonåring och sen när jag slutade så började det dyka upp såna där djupa otäckingar! Det tog ca 1 1/2 år innan de försvann och nu har jag bara småttingar då och då. Men huden är inte lika bra som den var innan jag började trixa med hormoner. Men jag mår mycket bättre psykiskt då jag hade mina ups and downs trots att jag provade olika sorter så det är klart värt det för min del!

Svar på tråden Finnar vid 26-års ålder! *ledsen*