Ladda ner teckensnitt från nätet?
Lucida casual finns inte i min dator som teckensnitt. Kan man ladda ner det från nätet och var/hur gör jag?
Tack!
Lucida casual finns inte i min dator som teckensnitt. Kan man ladda ner det från nätet och var/hur gör jag?
Tack!
Puff puff!
Har inte koll på vilka typsnitt som finns här, men där finns massor som du laddar ner gratis.
www.showfont.net/
jag kan inte ladda ner därifrån, står att filerna är korrupa? hur funkar det? Jag har aldrig kunnat ladda ner teckensnitt.. *sur*
dafont.com eller dafont.se
spara ner gratis de typsnitt du vill ha...
sen får du själv lägga in dom bland dina andra typsnitt när du öppnat dem....
nä jag får bara upp att de är korrupterade filer :(
Ladda ner det typsnitt du vill ha, lägg det på t ex skrivbordet. Det sparas då i en komprimerad mapp (gul mapp med dragkedja på min dator)
Öppna mappen
Längst till vänster under fliken mappaktiviteter står det extrahera alla filer, välj det å följ instruktionerna för den guiden = nästa, nästa - slutför.
Då kommer det finnas en ny mapp (vanlig gul) med typsnittet i på skrivbordet....
Det ärdet typsnittet som du ska installera på din dator!!
Antingen öppnar du den här datorn, disk C och drar typsnittet till mappen med namnet fonts/typsnitt.... eller så kan man väl installera via kontrollpanelen tror jag....
Hm... trodde alla va gratis... inte sett nåt som skulle kosta...
tack för hjälpen junibrud 2008! Kanon!
Jag gjorde misstaget att inte kolla att det fanns åäö när jag laddade ner. Kolla det, annars blir det knepig inbjudan "Valkommen pa brollop..."
ja jag gjorde det misstaget, men det fattar ju på alla de typsnitten? eller finns det nån svensk sida man kan ladda ner från?
Pudan
Om du besöker denna sida
www.curious.org.uk/wantsome.htm
så kan du ladda hem en zip-fil med blanda annat Lucinda Casual.
Jag hittade inga gratis typsnitt. Vill ha lite snirkligare (lagom).
vart hittar ni typsnitt (gratis) med å ä ö ???
Åh det finns många typsnitt med åäö.
Om ni använder dafont.com så kan ni ändra visningstexten så ni direkt ser om typsnittet har dessa bokstäver.
När ni väljer en kategori på sidan så får ni upp flera valmöjligheter bland annat "Custom preview" Skriv en text med ÅÄÖ där.
Andra bra siter
www.webpagepublicity.com/free-fonts.html
www.fontica.com/
www.allfontz.com/modules.php&char=A&no=0
www.fontgarden.com/
Det finns många fler....
Ibland så finns åäö med som specialtecken. Det innebär att om ni skriver i word så kan ni välja Infoga - Symbol och välja den bokstav som ni behöver.
Tack Fru Villa Solglimt!
Man kan kryssa i för Eurotecken så man får "rätt".