Vem betalar kläderna!?
Jag funderar över vem som ska betala för kläderna som tärna, marskalk och bestman bär?
Är det fräckt att anta att de gör det själva, eller ska det vara så??
Jag funderar över vem som ska betala för kläderna som tärna, marskalk och bestman bär?
Är det fräckt att anta att de gör det själva, eller ska det vara så??
Jag sa till mina tärnor att de fick betala kläderna själva...Det hade de inget emot..de får ochså välja vad de vill ha på sig..
Jag tänkte bjuda dem hos frisören & köpa nå´t smycke till dem som tack
Jag tycker såhär: Har man krav på vad tärnor/marsalkar/best man ska ha för modell och färg på klädsel, bör man vara med och betala också. Ger man dem fria händer kan de betala själv.
Vi köpte klänningarna till våra tärnor då de var såpass billiga (400:-/st), och vi tyckte att det kändes som en kul grej att få ge dem!
Vi betalar tärnor och bestmans klädsel, men vi har då lite krav på hur det skall se ut. Tärnorna fick välja vilken modell de ville medans vi bestämnde färg:)
Enligt BT så är det en ära att vara tärna och marsalk och så bör man själv stå för den kostnaden.( alltå tärnan och marslken själva) Vi betalde blommor och smycken , killarna hade sin egna kostymer, bara dem var svarta, vi köpte slipsar och corsage, Tejjerna köpte likadana klänningar, mkt billiga på keepmeinstitches.biz , vi stod för buketter och smyken. Det blev dyrt nog ändå :)
Tack snälla för alla tips! Köper något fint till henne och bjussar på frissan!