• Thewedding

Vad har ni med i era inbjudningskort ?

Vad ska man skriva i dom ?

Vi har först inbjudan , sen boendealternativ då hela sambons släkt kommer mellan 25-30 mil härifrån och sen önskelista en typ av önskelista en finare dikt där det står att vi inte vill ha presenter utan en chans att få åka på en bröllopsresa.

Vi ska ha fest på ett wärdshus och då får man inte ta med egen dricka, ska man skriva med det i inbjudan tycker ni ?

• Svar på tråden Vad har ni med i era inbjudningskort ?
  • strommis

har inte skrivit våra inbjudningar ännu, men jag undrar om era gäster ska köpa egen alkohol på stället eller bjuder ni???
    skriv så blir det inga missförstånd.

• Äntligen är det min tur

Gå in i mitt galleri o kolla där står allt.
    Ja ni bör skriva i inbjudan att folk får betala drickat själva. Annars kamske de inte har pengar med sig....

Ni kan ju även göra enn hemsida där ni förklarar lite mer ingående om olika saker

• Joeline

Det är nog lite "overkill" att skriva att gästerna inte får ha med sig egen dricka. Att ha med egen dricka till ett bröllop är inte snyggt, det är ju inget inflyttningskalas ni ska ha.
    Att specificera om de ska ha med sig pengar för att handla i baren kan dock vara bra (nödvändigt, om ni inte har fri bar).

• blivande fru carlsson

Ska ni stå för drycken på kvällen eller ska ni ha bar till självkostnadespris? Är det bar till självkostnadspris bör det stå så att alla har pengar med sig.

• Thewedding

Jag skrev så här vad tycker ni om det ?

Bröllopsfesten !

Efter vigseln bjuds det in till bröllopsfest på xxx Wärdshus
    Där bjuds det på 3 rätters middag och dryck därefter blir det tårta och kaffe

Tyvärr kan det inte tas med egen dryck
    pga att wärdshuset inte gå med på detta eftersom dom på värdshuset
    är ytterst ansvariga för vad, hur och när det dricks
    men det går bra att köpa i baren

Ev allergier får ni meddela när ni anmäler er

Vi åker gemensamt från kyrkan till bröllopsfesten

• Mrs G to be

Jag tycker inte ni behöver skriva att man inte får ta med egen dryck. På vilket ställe (restaurang) får man göra det??? Ni känner ju era gäster bäst så kanske är det så att det behöver stå, men det känns väldigt självklart.

Instämmer annars i tipset från Äntligen är det min tur - lägg upp en hemsida (t ex weddingannouncer.com). Det gjorde vi för vi ville ha inbjudan så ren och snygg som möjligt.

• Tooticki

Vissa kan tycka att det inte är så fint att ha önskemål ang presenter i inbjudningarna. T ex kan man ha ett infoblad med där man skriver allt det som inte platsar i inbjudan (vägbeskrivning, kontaktuppgifter till hotell, önskelista etc). Vi valde bort att skriva något alls om presenter och alla har frågat direkt, jag tycker att det känns bättre att svara när folk frågar än att sticka upp i ansiktet på dem att man väntar sig en gåva. Detta är dock bara mina åsikter.

Lycka till!

• Thewedding

Tooticki , vi ska inte ha med allt på själva inbjudan , utan inbjudan blir på en egen lapp. Vi har valt att ha så pga att alla har inte en dator särskilt inte dom äldre. Och vi vill att dom oxå ska kunna ta del av det här. Sen vad vi önskar oss det står inte vi vill ha pengar, utan det är en fin text som vi skrivet och jag tror folk tycker det är skönt att slippa köpa en massa presenter utan ge en slant om dom nu vill !

• Joeline

Håller med Mrs G to be om att ni inte behöver skriva att man inte får ta med egen dryck... På vilket bröllop gör man det? Jag hade nog enbart skrivit att det finns bar på plats.

• Skonie

Vi kommer även ha med en "vi vill inte att ni skvallrar om det här utan vi vill själva berätta att vi gift oss" dikt eftersom vi har ett mindre "hemligt" bröllop med bara familjerna bjudna.

Svar på tråden Vad har ni med i era inbjudningskort ?