• Lajsan

Ena tärnan sa nej, va gör vi nu? :-(

Vi har frågat 2 bestmän och 2 tärnor, nu har den ena tärnan tackat nej, en lång historia som ja inte orkar dra här, hade aldrig kunna föreställa mej att ens få ett nej när man får den frågan, men nu är så fallet.

Sambon vill inte att det ska vara ojämt antal, så antingen fråga någon annan att vara tärna eller ta bort en bestman, va hade ni gjort? Vi hade dessutom tänkt sätta dessa 2 tärnor bredvid mig och dom 2 bestmännen bredvid sambon vid placeringen pga andra också långa historier

Har ingen som jag kommer på på rak arm att fråga, jo kanske en tjej men hon ska vara toastmadame och då kan man inte placera henne vid honörsbordet för hon måste sitta nära köket och ha koll.

• Svar på tråden Ena tärnan sa nej, va gör vi nu? :-(
  • kattbrud

Har du ingen annan som känns självklar att fråga så tycker jag du ska nöjja dig med en tärna, elle kan du ha en näbb?? Lycka till!

• Fenixx

jobbigt... sånt vill man ju inte ska hända
    och ingen av er har någon syster/svägerska ni kan fråga?

för ser ju klart lite konstigt ut med udda antal.

• lycklig78

Jag har 3 tärnor, min blivande har en best man.

Tycker inte du ska fråga någon, om du inte känner för någon speciell.

• öland2008

jag har 2 tärnor, min blivande 1 bestman samt 2 näbbar:) Egentligen skulle jag oxå haft 1 tärna till men av olika anledningar kommer hon ej att deltaga. Om du inte känner att du har någon som känns speciell så tycker jag själv att det går alldeles utmärkt med ojämt antal:) Huvudsaken är att allt känns bra för er:) // Lycka till

• 20080301

Vi hade en tärna och tre marshalker det funkade alldelles utmärkt

• klarromania

klart ni inte behöver en tärna till! men annars kan du väll ta en syster, en kusin...ja vem som helst...om det känns viktigt för din man...

lycka till :)

• MajoJonas

Välj inte någon bara för att det ska vara jämnt! Men ta inte heller bort någon av din blivandes bestman, det vore också konstigt! Det går väl bra att ha udda antal!

• Nilsa in love

Ahh, Lajsan! Så tråkigt!
    Vi har inga tärnor alls men jag minns hur nervös jag var när jag frågade mina väninnor ifall de vill vara toastmadames.

Tycker inte att det ser konstigt ut med bara en tärna. Kan säkert bli jättebra ändå. Det viktigaste är ju hur du känner.
    Sen kan jag tänka mig att det inte är så kul för den som blir "reserv-tärna" om det kommer fram att någon annan egentligen skulle haft den posten.

Nej, go girl! Och gör så som känns bäst i hjärtat.

Nilsa.

• sowa65

instämmer med att har du ingen självklar, välj ingen. inget fel att ha udda. eller ta till en näbb, det var äl ett kanonförslag!! mer "galet" att "dra tillbaka" ena hedersuppdraget för den ena bestmannen....

• ELWIRA

vi kommer att ha två tärnor (mina systrar) samt en bestman.(vår bästa vän)
    Mina syrror ville vara tärnor båda två, så det spelar ingen roll för oss.

• pallesj

Jobbigt Vi har 2 tärnor (mina systrar) och 1 bestman (m2b:s bästa vän)
    Har ni nån annan som du vill ha vid din sida så fråga henne/honom om att vara tärna, annars låt det vara ojämt.

Sen med placeringen: Vill du inte sitta jämte din man????

• Efter 11 år är det min tur

Jag får nog hålla med här...allt ska ju kännas mer än perfekt,inte för antalets skull...lycka till

lycklig78 skrev 2008-03-23 20:12:06 följande:
    Jag har 3 tärnor, min blivande har en best man.Tycker inte du ska fråga någon, om du inte känner för någon speciell.
  • Lajsan

Tack för era inlägg, ja får fundera ett tag.

Pallesj - jo, ja ska ha mannen på ena sidan och tärnorna på andra sidan, eller ja - tärnan nu då.

• jennieoper

Jag har bara två tärnor min M2B har ingen...
    Så har du ingen given du vill fråga så tycker jag att du ska strunta i att fråga nån...du kommer bara ångra dig...det tror ju ja iaf

• Anettan73

Jag har tre tärnor. Men jag kan säga som så att hade någon tackat nä så hade jag inte frågat någon annan... För det var dom 3 ingen annan.

Klart att ni kan ha ojämnt...

• jennysnartfru

varför måste det vara jämnt antal? Lite fånigt tycker jag. Man väljer väl den eller dem som man tycker står en närmast. Det är en ära att få stå där. Om du inte har ngn som du tycker skulle passa att få äran så strunt i det. Man vill ju inte gärna ha vemsomhelst som står där.

• ohlala

ja det förståss, det är en ära att stå där brevid dig, för mig var det svårt att välja vem det skulle bli men nu när allt kommer omkring så kan jag inte tänka mig ha färre än 4.

Svar på tråden Ena tärnan sa nej, va gör vi nu? :-(