• Annihz
    Äldre 19 Mar 19:14
    22638 visningar
    61 svar
    61
    22638

    Vad ska ni ha för favors till gästerna??

    Kikat runt lite och tycker att calligraphen har jätte fina askar. Finns det flera sånna företag??

    Hur gör ni??

  • Svar på tråden Vad ska ni ha för favors till gästerna??
  • 081110 1
    Äldre 7 Apr 18:48
    #51

    Här är lite tips på olika hjärtformade pyssel och favours till festen, att ställa vid varje tallrik/kuvert:

    husmusen.blogg.se/100206142306_pyssel_ider_allahjrtansdag.html

  • Bluebr­ide
    Äldre 10 Apr 01:36
    #52

    man kanske kan skriva i slutet av festprogrammet att just den saken får ni ta med er, dum idé el?


    Aleta skrev 2008-03-29 18:51:53 följande:
    Jag tror att man ska tänka på att göra favors för att man tycker att det är kul själv, för som någon skrev, 85% av gästerna lämnar nog kvar det.Bra att vara beredd på det så att man inte blir ledsen.
  • becky7­9
    Äldre 10 Apr 07:01
    #53

    jag har inte varit på ett enda ställe där folk inte ätit upp sina favours iallafall, men sen om det är saker så har det kunnat ligga kvar.

  • sokker­strute­n
    Äldre 10 Apr 07:32
    #54

    vi bor I usa just nu as vi kommer vara lite amrikaniserade! :) vi kommer ha personliga m&ms I tva olika farger , med vara namn pa ena sorten och datumet pa den andra sorten! Och sa klart det det klassiska m:et pa andra Sidan av bada! Som kommer ligga i en rund liten silverburk med band runt...Har aven funderat pa jelly beans i stallet for m&ms!

  • Blondi­e77
    Äldre 10 Apr 07:34
    #55

    Vi kommer ha en cigarr till herrarna och ett par pärlörhängen till damerna som favour (jag kommer ha pärlor i slöja och smycken så tyckte det passade bra), runt ciggaren har jag lindat en liten lapp med sidenband och samma lapp finns i organza påsen med damernas favour där vi tackar för att dom kommit på vårat bröllop så detta blir både favour och tackpresent (istället för att skicka ett kort några veckor efter)...Trist att så många verkar lämna kvar sin favour, men jaja då får min sambo röka upp ciggarerna och jag får en livstidsförbrukning av pärlörhängen :)

  • becky7­9
    Äldre 10 Apr 07:39
    #56

    blondie 77, tror det inte är någon risk att kvinnorna lämnar kvar ett par örhängen *skratt*

    Jag ska skicka tack kort iallafall, tycker det hör till.

  • Miss Blue
    Äldre 10 Apr 07:44
    #57

    Vi kommer ha godis i små cellofanpåsar med ljusblått sidenband och ev klistra på etiketter med vårt monogram. Vilket godis är inte bestämt än

  • Äldre 9 Aug 20:30
    #58
    Aleta skrev 2008-03-19 19:34:41 följande:

    Vi kommer inte heller att ha favors. Tycker personligen att det är ett kommersiellt påhitt från USA som lurats på oss här i Sverige. Det är lite gulligt, men det känns som en helt onödig utgift. Vi ska dessutom önska oss bidrag till festen i present, så jag tror inte att det skulle uppskattas om vi "slösar" pengar på småpryttlar.
    Jag har aldrig varit på ett bröllop där det har delats ut favors och jag har inte saknat det heller.
    Mamma har en liten silverdosa med brudparets monogram på från ett bröllop i Italien för många år sedan. Den står och samlar damm och vi brukar förundras ibland över vilket slöseri att ge sådana till gästerna...och skrytigt...
    Hoppas att det stannar på små konfektaskar och sådant här i Sverige, det tycker jag är ok, men jag tycker att det bara blir mer och mer press på blivande brudar att ha och ordna mer och mer saker.
    Vad är nästa grej? Rehearsaldinner som de har i USA?

    (I slutändan sitter jag väl där och viker små kartonger och gör praliner eller något liknande i alla fall ... )


    Hen frågade inte inte ens om er åsikt kring favors. Hon ställde frågan till dem som redan valt favors - VAD de skulle ge.

    Sjukt tråkigt med alla som då lägger sig i och börjar klanka ner på favors och hennes beslut. 

    Ge er!
  • Äldre 9 Aug 20:33
    #59
    valkyriana skrev 2008-03-19 22:34:46 följande:

    Kommer inte ha några favours. Av följande anledningar

    Vill inte ha någon själv om jag går på bröllop- vi har tillräkligt med grejjer om inte annat.

    ORKAR inte lägga ner den tiden. Shit vi har barn och jobb och så ska vi hinna hångla också (så har vi allt annat runt bröllopet att planera dessutom)

    Vill inte lägga de pengarna, kan säga att jag tycker att det kostar mycket som det gör. Jag jobbar över som en DÅRE för att få ihop pengarna som det är. Det är inte värt det särskilt inte med tanke på att de flesta inte ens tar med festprogrammen hem.

    Nej jag sätter mig helt på tvären. f*** favours and the horse they rode in on.


    Men gå för helvete inte in och klanka ner i en sån här tråd då! Detta riktar sig till dem som redan valt favors och VAD de ska ge. 

    Sjukt onödigt att då lägga sig i och tala om hur dåligt det är att ge favors och slänga ur sig saker som "fuck favors"

    Väx upp och sprid negativ energi någon annan stans.
  • Äldre 5 Nov 20:21
    #60

    Var på ett bröllop för ett par veckor sedan där kvinnliga gäster fick en liten burk med honung och männen en liten flaska med strakvara. Tyckte de var roligt eftersom både denna kryddade honung och speciella dryck (kommer inte ihåg vad den hette) är typiska för regionen bröllopet hölls. Det kändes genomtänk, och det såg ut som de små presenterna gled ner i hanväskor och innefickor..

  • Äldre 5 Nov 21:54
    #61

    Man lan tycka vad man vill om favors och visst är det ett påhitt, men det är julklappar, alla hjärtansdag, farsdag,morsdag osv osv presenter också, ett påhitt så vi ska handla mer.

    Med det sagt, jag kan tycka det är lite mysigt och fint med favors, vi ska gifta oss i januari och vi har tänkt något sånthär.

    www.pinterest.com/pin/533395149591642064/

Svar på tråden Vad ska ni ha för favors till gästerna??