• JohanoCissi

hjäääääääälp!!!!!!!

Ni måste hjälpa mig. Var inne på Bokia här i Kristianstad och skulle köpa resten av pappret till våra festprogram och vigselprogrammen. Tror ni inte att dem har bytt leverantör och dessutom så har vår färg utgått. AAHHHHHHH, jag blev jätteledsen och har nu ringt runt till jättemånga bokiabutiker och pappershandlar i skåne, blekinge o småland. Det är inte någon som har dem och nu ligger resten av mina program här hemma halvfärdiga utan möjlighet att kunna fortsätta. Är det nån av er som har sett pärlemorgröna A4-papper i någon butik. Jättetacksam för alla svar då jag t.o.m ringde till min sambo o grät floder i telefonen. Detta som skulle bli så perfekt.

• Svar på tråden hjäääääääälp!!!!!!!
  • bara jag

Atelje MB! Nordens största bröllopsbutik. Där finns massor!!!

• paradisfågel

Ah tack Satt o pratade med en kompis om det i telefon och ingen av oss kunde komma ihåg vad det heter.. Tack!

• JohanoCissi

Vi ska vara i vä kyrka, antagligen i ruinen om det blir fint väder. Festen i Ringelund. Inte världens finaste lokal utanpå men inne är jättefint och allt man kan tänka sig behöva.

Var ska ni vara då??

bara jag skrev 2008-03-20 13:43:45 följande:

JohanoCissi:Ja,det är väl gamla "randiga rutan", vet inte vad det heter nu.Första gången jag var där så var de något otrevliga. När jag sedan skulle kolla på nyårsklänningar så var dem jättesnälla och hjälpsamma....Var ska ni ha vigseln och festen någonstans? Vi ska vara i Nosaby kyrka och sen Villandsgården
  • JohanoCissi

Jag köpte min klänning på atelje mb. Vilken underbar hjälp man får där. Man behöver knappt tänka på nåt själv. Man säger vad man vill ha och så fixar dem det. Min klänning finns att njuta av i mitt galleri.

• bara jag

Ja, den var jättefin! och sitter snyggt på dig!!
    Ja, man är lite bortskämd med att ha en sån underbar och stor bröllopsbutik i närheten! Jag skulle kunna göra ett besök i veckan...lätt!

• JohanoCissi

Jag med, definitivt. Och dessutom har svärmor varit i Lund och hämtat mina papper som var dem jag skulle ha. Underbart att det är ordnat, så att jag kan fortsätta med mina fördömda program.

• Vidalila

Jag undrar om pärlemorgröna papper inte finns på korthuset i Malmö, med 30 % rabatt.

Titta på www.korthuset.se, välj butik "Malmö" och ring och fråga dem om de kan sälja till dig, och dubbelkolla så att det verkligen är dom. Om dom inte säljer till dig via telefon så skulle jag kunna gå och köpa dom till dig annars.

• JohanoCissi

Tack så hemskt mycket för tipset, men det har ordnat sig. Dem hade dem på korthuset i Lund så min svämor hämtade dem i lördags. Men tack ändå!!

Vidalila skrev 2008-03-24 13:12:17 följande:
    Jag undrar om pärlemorgröna papper inte finns på korthuset i Malmö, med 30 % rabatt. Titta på www.korthuset.se, välj butik "Malmö" och ring och fråga dem om de kan sälja till dig, och dubbelkolla så att det verkligen är dom. Om dom inte säljer till dig via telefon så skulle jag kunna gå och köpa dom till dig annars.
  • Vidalila

Så bra! *stod här redo i hallen annars!*

• Fröken Planera

Hej Kristianstadbrudar!
    Läste att flera av er är därifrån. Själv bor jag i Lund, men ska gifta mig i Färlöv Kyrka. Festen ska vi ha på Araslövs gård. Vet ni möjligtvis om vad det är för präster och kantorer i Färlöv. Vi har inte pratat med dem personligen än, känner mig lite nyfiken.

• paradisfågel

Jo jag känner till några där.. Eller som har vart präster där innan.. Magnus heter den ena, kommer inte ihåg efternamnet. Han är ganska tyst och lugn som person. Sen en som jag vet inte är kvar där heter Pär. Han känner jag personligen då jag bott granne med honom, men tror hans fru jobbar kvar i församlingshemmet, Anita heter hon. Jag föreslår att du ringer dit och pratar med dem. De är jättetrevliga. Och färlövs kyrka är jättefin! Är både döpt och konfimerad där.

• 27juni2009

Hejja Kristianstad

Så kul att jag kunde hjälpa dig m korten cissi

Fröken planera: jag har varit på bröllop i färlövs kyrka år 2000 o bröllopsfest i araslöv 2007
    festlokalen var jättemysig o den pyttelilla kyrkan där bredvid oxå.

Svar på tråden hjäääääääälp!!!!!!!