• lisjo

Hjälp!!! Skor strl 42

Jag har ett problem gällande brudskor.. Jag har storlek 42 och foten är ganska bred, vart hittar jag sådana?? Är det någon som kan tipsa? Har kollat in några sidor på nätet med större storlekar men alla är sååå tråkiga. Det blir nästan "tantvarning" över större storlekar. Jag vill ju oxå ha fina brudskor!!!

• Svar på tråden Hjälp!!! Skor strl 42
  • Celeste97

Här är en gammal tråd med många tips, inte så mycket brudskor kanske men man behöver ju andra skor också:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m2595772.html

Ett nytt tips jag har är från en annons jag såg imorse, en affär som heter Kolpa vid Spånga torg som tydligen har en del "bekväma" skor i storlekar upp till 42 och t.o.m. 45. Misstänker lite att de mest har de där tantskorna TS undanber sig, men man vet ju aldrig.

Sen såg jag här på BT nån tjej som nyligen köpt måttsydda festskor från Kina, och då går det ju att få vilken storlek som helst. Minns inte URL:en, men det kanske någon annan gör? Även en del amerikanska sajter ska ha stora storlekar, men då gäller det att översätta deras siffror till europeiska rätt.
    Lycka till!

• Jessica o Daniel

på denna sida finns det brudskor i strl 42.

www.have2have.se/group.asp&sub=548

jag har köpt mina brudskor där..(även om jag inte har 42) o de är jättebra. snabb leverans,tror de tog 3 dagar för mina skor att komma från den dagen ja beställde dem.

du får gå ner lite längre ner på sidan,där finns de fina brudskor. hoppas du hittar några du gillar.

• Zozo

Se bara upp med redoute, om jag inte missminnermig sa har de franska storlekar, vilket gôr att du maste ha en storlek större än vanligt. Franska skor brukar dessutom vara för smala för min fot (Har 41).
    Jag bor utomlands och har ett litet helsike att hitta fina skor UTAN tantvarning. Till bröllopet var det inte sa svart eftersom jag inte hade vit klänning och hade därför ett par svarta och ett par röda skor.

• Marsaphir Marlean

Dressed for success i Skara köpte jag mina skor hos. Jag har också BREDA stl 42 och hittade flera skor *hon har upp till stl 42* hos henne och köpte ett par som tom. är rätt sköna. Hör av dig dit.

• isahan

Jag beställde mina skor i stl 43 från www.brandos.se de hade en sko som hette mellow som jag gillade.

Inte kul med stora fötter och bröllopsskor inte.
    Inte i vanliga fall heller för den delen:)

• egensinnig

jag var inne på Skohuse ti Lerum idag igen o köpte:

1 par silversandaletter (platta) som jag kommer ha på bröllopet
    1 par blingiga Scholl
    1 par Ecco ballerina i svart

Samtliga i st 42, och det var svårt att välja för det fanns så mycket!

Såååååååååååå nöjd!!

• Celeste97

På Jerns på Sveavägen på Stockholm finns fortfarande ett par jättesnygga vita sandaletter från Esprit med 3-4 cm klack kvar i storlek 42...
    För mig passade konstigt nog 41:an bättre! Kanske blir en bild i galleriet senare om jag orkar.

• Celeste97

Blev mycket förvånad idag när det visade sig att Wedins faktiskt har en del skor i storlek 42!

• Ayeree

Jag har för det mesta 41-42 och kommer sikta på ett par öppna sandaler/barfota (strandbröllop). Min erfarenhet är att när det gäller sandaler så kan jag ofta ha en storlek mindre utan att det klämmer. Eftersom du inte har jättestora fötter kanske det kan vara ett alternativ?

• egensinnig

Och skulle inte Dinsko börja med 42 from med Juli?

• Celeste97

Jag tyckte att de sa "i höst" när jag frågade på Din Sko.

• Anna  Sol

www.shoebuy.com/

Där har de en HEL DEL skor och jag tror att många går ganska långt...i vissa fall kan man välja om man vill ha vida skor också...

De postar internationellt också :)

Svar på tråden Hjälp!!! Skor strl 42